dodoni back
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΗΠΑ: Tαξί χωρίς οδηγό «ελεύθερα» στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο

Εικόνα του άρθρου ΗΠΑ: Tαξί χωρίς οδηγό «ελεύθερα» στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Πατέλης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/08/2023, 03:09
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνιας αποφάσισαν την Πέμπτη να επιτρέψουν στις εταιρείες αυτόνομων αυτοκινήτων Waymo και Cruise να προσφέρουν υπηρεσίες ταξί επί πληρωμή στο Σαν Φρανσίσκο, μια σημαντική νίκη για τη βιομηχανία που θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για την ευρύτερη υιοθέτηση της τεχνολογίας.

Η ψηφοφορία της Πέμπτης κατήργησε τους περισσότερους περιορισμούς σχετικά με τη λειτουργία και τη χρέωση των διαδρομών, δημιουργώντας ουσιαστικά περισσότερες υπηρεσίες μεταφοράς με ταξί όπως η Uber ή η Lyft - απλώς χωρίς τους οδηγούς.

Πρόκειται για μια κομβική στιγμή για τη βιομηχανία αυτόνομων μεταφορών, επεκτείνοντας μια από τις μεγαλύτερες περιπτώσεις δοκιμής για έναν κόσμο στον οποίο πολλές εταιρείες οραματίζονται να μην χρειάζονται καθόλου οδηγούς. Εδώ και χρόνια, εταιρείες από την Amazon έως την Google πειραματίζονται με αυτοκινούμενα οχήματα, κάτι που θα μπορούσε να αποδειχθεί απίστευτα ανατρεπτικό για την οικονομία της εργασίας, αν ποτέ υλοποιηθεί μαζικά.

Μόνο στην Καλιφόρνια, υπάρχουν περισσότερες από 40 εταιρείες -από νεαρές νεοφυείς επιχειρήσεις έως τεχνολογικούς γίγαντες- που έχουν άδειες για να δοκιμάσουν τα αυτοκίνητά τους στο Σαν Φρανσίσκο, σύμφωνα με το Τμήμα Αυτοκινήτων της Καλιφόρνιας.

Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων από την Washington Post, οι εταιρείες αυτές μετράνε συλλογικά εκατομμύρια χιλιόμετρα σε δημόσιους δρόμους κάθε χρόνο - μαζί με εκατοντάδες μικροατυχήματα.


Επικριτές και υπέρμαχοι

Η Επιτροπή Δημόσιων Υπηρεσιών της Καλιφόρνιας αποφάσισε υπέρ των εταιρειών Waymo και Cruise, παρά τις αντιδράσεις των τοπικών φορέων και πολλών κατοίκων του Σαν Φρανσίσκο, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι τα αυτόνομα οχήματα έχουν προκαλέσει χάος σε όλη την πόλη.  

Οι επικριτές εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια και ισχυρίστηκαν ότι τα αυτοκίνητα συχνά προκαλούσαν κυκλοφοριακά επεισόδια, καθώς έκλειναν απότομα ή δεν έδιναν χώρο για τους ανταποκριτές έκτακτης ανάγκης.

«Αποτυγχάνουν να ρυθμίσουν μια επικίνδυνη, εκκολαπτόμενη βιομηχανία», δήλωσε ο Justin Kloczko, συνήγορος τεχνολογίας και προστασίας της ιδιωτικής ζωής για τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Consumer Watchdog, η οποία είχε καταθέσει κατά του μέτρου.

Ο κ. Kloczko δήλωσε ότι φοβάται ότι οι υπηρεσίες θα επεκταθούν σύντομα και σε άλλες πόλεις, συμπεριλαμβανομένου του Λος Άντζελες, σημειώνοντας ότι μια μαζική επέκταση των ρομποταξί θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική απώλεια θέσεων εργασίας.

«Πιστεύω στις δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας να αυξήσει την ασφάλεια στους δρόμους», δήλωσε ο επίτροπος Τζον Ρέινολντς, ο οποίος είναι επίσης πρώην διευθύνων σύμβουλος της Cruise. "Η σημερινή ημέρα είναι το πρώτο από τα πολλά βήματα για την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς (αυτόνομων οχημάτων) στους Καλιφορνέζους και τον καθορισμό ενός επιτυχημένου και διαφανούς μοντέλου που θα ακολουθήσουν άλλες πολιτείες».


Τα σχέδια

Η Waymo δήλωσε ότι σχεδιάζει σταδιακή επέκταση του προγράμματος, παρά την αναμενόμενη μεγάλη ζήτηση. Είπε ότι περισσότεροι από 100.000 άνθρωποι στην περιοχή Bay Area έχουν εγγραφεί για την υπηρεσία, η οποία έχει λίστα αναμονής και δεν είναι ακόμη πλήρως ανοικτή στο κοινό.

Τα αυτοκίνητά της χωρίς οδηγό παρέχουν επί του παρόντος περισσότερες από 10.000 διαδρομές κάθε εβδομάδα στο Σαν Φρανσίσκο και στο Φοίνιξ της Αριζόνα, όπου η υπηρεσία ρομποταξί είναι πλήρως ανοικτή στο κοινό από πέρυσι.

Η Cruise διαθέτει επίσης λίστα αναμονής και δήλωσε ότι αναμένεται να επεκταθεί σταδιακά. Προς το παρόν λειτουργεί στο Όστιν του Τέξας και στο Φοίνιξ, καθώς και στο Σαν Φρανσίσκο, ολοκληρώνοντας τακτικά 1.000 ταξίδια χωρίς οδηγό με επιβάτες κάθε βράδυ. Είπε ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει σύντομα να προσφέρει υπηρεσίες και στις πόλεις Χιούστον και Ντάλας του Τέξας.

Με πληροφορίες από Washington Post, BBC, Reuters



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3