Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 13-02-2018, 16:39
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πριν από 48 ακριβώς χρόνια ήταν Παρασκευή και 13, αλλά η μέρα ήταν «Μαύρο Σάββατο». Οι Black Sabbath έβγαζαν στην κυκλοφορία το άλμπουμ που έμελλε να αλλάξει για πάντα το ρου της μουσικής.

Λίγο καιρό πριν, οι τέσσερις προλετάριοι (εντάξει, τρεις προλετάριοι και ένας αστός, ο Μπάτλερ) από το Μπέρμιγχαμ, είχαν πρωτοβγεί στα επίσημα ερτζιανά της Αγγλίας, στην εκπομπή του Τζων Πιλ «Top Gear» (και όμως, έτσι λεγόταν) για να παίξουν τέσσερα κομμάτια από ένα άλμπουμ που σε λίγες μέρες θα ξεκινούσαν να ηχογραφούν.

Όλα πήγαν λάθος αρχικά. Η μπάντα διάλεξε το Evil Woman για single, αυτοπεριοριζόμενη, τη στιγμή που στα ίδια αυλάκια έτρεχε το ομώνυμο Black Sabbath και το N.I.B. Επίσης, οριακά το γκρουπ άντεχε το διήμερο ενοίκιο του στούντιο, οπότε, το μεγαλύτερο μέρος του άλμπουμ το γράψανε με την πρώτη.

Τελικά, την Παρασκευή και 13 του σωτήριου έτους 1970, η μαυρίλα ξεχύθηκε στα δισκάδικα και στα ηχεία, για να φτάσει μέχρι το «8» των επιτυχιών στην Αγγλία. Το αστείο είναι πως, ακριβώς ό,τι πρόσαψε στο άλμπουμ ο πολύς Λέστερ Μπανγκς του Rolling Stone, ήτοι «ξεκούρδιστα τζαμαρίσματα», ήταν και η γοητεία του, κουρδισμένου μερικές κλίμακες πιο χαμηλά από τα συνηθισμένα, δίσκου.

Οι στίχοι του Μπάτλερ που μαζί με τον Γουόρντ κάνουν την οπισθοφυλακή στον Αϊόμι, καθώς και τα εξωφρενικά φωνητικά του Όζι, «ντύθηκαν» το σκοτεινό μύθο που επέτεινε η δουλειά του φωτογράφου Κιθ μακ Μίλαν (η μπάντα εκνευρίστηκε κάπως με τα σατανοπαραφερνάλια στo εσωτερικό του δίσκου, αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες): Ακόμα και ο αθώος νερόμυλος του Μάπλντερχαμ στον Τάμεση, φαίνεται διαβολικός στο εξώφυλλο του δίσκου.

Επίσης, κανείς δεν θυμάται σήμερα το όνομα της γυναίκας που εμφανίζεται στην εικόνα…



200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα