Η είδηση δεν είναι ότι τα διόδια και οι τιμές στους στην Εγνατία προκαλούν έντονες αντιδράσεις. Αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό και αναμενόμενο, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι τα Γιάννενα θα έχουν τρεις σταθμούς διοδίων σε λειτουργία, προς πάσα κατεύθυνση, σε λίγο καιρό και ότι το κόστος του ταξιδιού, ειδικά στην Ιόνια, κάνει το ταξίδι οριακά πράξη πολυτελείας.
Η είδηση είναι ότι στο μέτωπο κατά των διοδίων μπαίνει η Νέα Δημοκρατία. Η ΝΟΔΕ με ανακοίνωσή της καλεί σε ξεσήκωμα (sic) και στηρίζει τις προσφυγές στο ΣτΕ. Σημειώνεται ότι υπέρ της προσφυγής έχει ταχθεί και ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης, με μια μικρή λεπτομέρεια όμως: η προσφυγή θα γίνει κατά της ΚΥΑ που «ανοίγει» τα διόδια του Δροσοχωρίου και όχι γενικά. Σε αυτή την περίπτωση, χρειάζεται να οριστεί τακτική δικάσιμος και όχι απλά ασφαλιστικά μέτρα.
Φυσικά, η ΝΔ η οποία μοιράζεται την ευθύνη, μαζί με την παρούσα κυβέρνηση, αλλά και τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ για τα ακριβά διόδια και τις ιδιωτικοποιήσεις των οδικών αξόνων, δεν τάσσεται κατά των διοδίων. Απλά, κάνει ένα «αντιπολιτευτικό τέχνασμα» λέγοντας ότι «πριν γίνει κυβέρνηση η παράταξη ΣΥΡΙΖΑ πρωτοστατούσαν στο κίνημα “Δεν πληρώνω”. Πριν γίνουν Κυβέρνηση καλούσαν τον κόσμο να σηκώνει τις μπάρες διοδίων και να περνάει ελεύθερα» κάτι στο οποίο δεν έχει άδικο. Ωστόσο οι 38 σταθμοί διοδίων είναι απόφαση που πάει αρκετά χρόνια πίσω και απλά, κάθε κυβέρνηση προσπαθούσε να μην υπογράψει το άνοιγμα των διοδίων, μεταθέτοντας το πρόβλημα στην επόμενη. Το 2014 η ΝΔ έλεγε ότι τα διόδια «είναι απόφαση Λαλιώτη από το 2000», ενώ είχε αποτύχει λίγο νωρίτερα να εφαρμόσει το σύστημα αναλογικής χρέωσης, το οποίο ειδικά στην Εγνατία, δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα αν θα μειώσει ή θα αυξήσει το χιλιομετρικό κόστος. Αυτό, εν πολλοίς θα το καθορίσει ο ιδιωτικός φορέας που θα αγοράσει το δρόμο…
Εν τέλει, η ΝΟΔΕ Ιωαννίνων ζητάει «επανεξέταση του θέματος, μείωση του τέλους διέλευσης και για τους τρεις σταθμούς διοδίων της περιοχής μας και να λειτουργήσει το συντομότερο δυνατό η αναλογική χρέωση στα διόδια της Εγνατίας Οδού».