ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η Google «ψάχνει» τα Γιάννενα

Εικόνα του άρθρου Η Google «ψάχνει» τα Γιάννενα
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/07/2018, 22:21
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το Grow Greek Tourism Online είναι ένα πρόγραμμα, ας πούμε σεμιναρίων, της Google, που σκοπό έχει να φέρει κοντά τους επιχειρηματίες του χώρου με την ψηφιακή προβολή. Μόνο που τώρα πλέον, ο επιχειρησιακός ψηφιακός μεγιστάνας κάνει τα σεμινάρια δια ζώσης και στα Γιάννενα.

Μετά την «εκκίνηση» της σχέσης Google-Περιφέρειας Ηπείρου πριν από μερικές μέρες, ακολούθησε η πρώτη σχετική σεμιναριακού τύπου εκδήλωση στη Στοά Σάρκα.

Πώς είναι λοιπόν τα σεμινάρια της Google και τι θέλουν από εμάς; Καταρχάς, αυτό της περασμένης Τετάρτης δεν ήταν το πρώτο. Έχουν γίνει ήδη κάποια στο Τεχνολογικό Πάρκο και στην Άρτα, αλλά το συγκεκριμένο ήταν επιπέδου «γνωριμίας» και συμβατό με όλες τις πιθανές γνώσεις για την ψηφιακή προώθηση μιας επιχείρησης: Από το μικρότερο μέχρι το μεγαλύτερο.

Πριν όμως αρχίσουμε να πανηγυρίζουμε για την είσοδο της περιοχής των Ιωαννίνων στον «παράδεισο του ψηφιακού επιχειρείν», πρέπει να διευκρινιστεί κάτι: η Google κάνει τέτοιες δωρεάν εκδηλώσεις για να εξοικειώσει μεν τις επιχειρήσεις με κάτι που επί του παρόντος δεν είναι καθολικά (και σωστά) διαδεδομένο στην περιοχή, γιατί έχει και η ίδια λαμβάνειν. Παρέχει μεν μια σειρά από δωρεάν εργαλεία τα οποία είναι πολύ ενδιαφέροντα και πολύτιμα σε διαχειριστές, προγραμματιστές κ.λπ. αλλά έχει και σημαντικότατα έσοδα από τις διαφημίσεις που καταχωρούνται (και αυτή μετά καταχωρεί καταλαμβάνοντας διαφημιστικό χώρο) σε ιστότοπους, αλλά και από τις συσκευές που η ίδια αναπτύσσει και εμπορεύεται.

Άλλωστε, όπως τόνισε και εισηγητής στο σεμινάριο Βασίλης Πολύζος, ο σύγχρονος κανόνας είναι πλέον ο σχεδιασμός σελίδων και εφαρμογών/υπηρεσιών για τα κινητά τηλέφωνα πρώτα και μετά για τις μεγαλύτερες οθόνες. Η εκτίμηση της Google είναι ότι σταδιακά, οι χρήστες θα κάνουν και το μεγαλύτερο κομμάτι των on line αγορών τους από τα κινητά τηλέφωνα…

Τι κόσμος ενδιαφέρεται όμως για τέτοιου είδους σχετικά νεότευκτες για τα Γιάννενα εκδηλώσεις; Όλων των ειδών. Η πλειοψηφία είναι βέβαια νεαρότεροι-ες σε ηλικία, φοιτητές και φοιτήτριες. Υπήρχαν όμως και επιχειρηματίες του τουρισμού, όπως και άλλων χώρων.

Γιατί ο τουρισμός; Μα γιατί είναι το πιο πρόσφορο έδαφος για μια τέτοια επιχειρηματική επέκταση στην Ελλάδα, από πλευράς Google.

To «Grow Greek Tourism Online» της Google στην «τρισδιάστατη» εκδοχή του τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης και εντάσσεται στις δράσεις της Εθνικής Συμμαχίας για την Ενίσχυση των Ψηφιακών Δεξιοτήτων και της Εργασίας στην Ελλάδα.

Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου, οι άνθρωποι της εταιρίας έκαναν και κατ’ιδίαν συναντήσεις την περασμένη βδομάδα, με επιχειρήσεις στα Γιάννενα.

Αν φαντάζεστε ότι ένας ιντερνετικός τρόπος προώθησης ή/και πωλήσεων βασίζεται κυρίως σε «κόλπα» έχετε ένα δίκιο, αλλά κυρίως έχετε άδικο. Τα ψηφιακά εργαλεία προώθησης και προβολής, τείνουν να γίνουν μια μικρή επιστήμη, η οποία αλλάζει πολύ συχνότερα από τα συνηθισμένα. Αυτές τις μέρες, αλλάζουν όνομα μέχρι και οι… υπηρεσίες της Google στις διαφημίσεις, ενώ οι παρεχόμενες πιστοποιήσεις εκπνέουν σε συγκεκριμένες ημερομηνίες.


Γιατί τουρισμός;

Είπαμε ότι τα συγκεκριμένα σεμινάρια δεν αφορούν μόνο τον τουρισμό, αλλά αυτός είναι η βασική αφορμή. Η ζήτηση για την Ήπειρο έχει αυξηθεί κατακόρυφα, καθώς αναζητείται στο διαδίκτυο 1.000.000 φορές το μήνα περίπου και από το 2016 στο 2017 η συχνότητα αυξήθηκε κατά 18%.

Την αναζητούν ως προορισμό κατά σειρά Άγγλοι,  Σέρβοι, Ιταλοί και Γερμανοί. Αυξητική είναι η τάση από Ισραήλ και Τουρκία.

Οι πιο συχνές λέξεις αναζήτησης είναι κατά σειρά: Πρέβεζα, Θεσπρωτία, Γιάννενα, Ηγουμενίτσα. Όσοι-ες ήταν στο σεμινάριο, θα ξέρουν και πώς να χρησιμοποιήσουν αυτό το δεδομένο.

Η προώθηση των τουριστικών υπηρεσιών-προορισμών γίνεται όλο το χρόνο και όχι μόνο την τουριστική σεζόν. Ο κόσμος έχει την τάση να κάνει τις αναζητήσεις και τον προγραμματισμό του off season. Κάτι πάντως που δεν ειπώθηκε στο σεμινάριο, είναι ότι μπορεί ο αποκλειστικά «ψηφιακός ταξιδιωτικός προγραμματισμός» να κρύβει παγίδες, από τις οποίες προστατεύει η απεύθυνση στους ειδικούς (όπως και σε κάθε χώρο άλλωστε). Άλλο τόσο δεδομένο όμως είναι ότι όποιοι απουσιάζουν από το διαδίκτυο, χάνουν ένα κυριολεκτικά απέραντο κοινό που μπορεί να γίνει πελάτης τους…


Διαβάστε το κομμάτι στο Εξώφυλλο #5

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
dodoni back Ντοτη3