Από τις 12 Απριλίου, ο βόρειος κλάδος της σήραγγας Μαλακασίου Α στην Εγνατία οδό είναι κλειστός, με την κυκλοφορία να γίνει αμφίδρομα στον νότιο κλάδο. Η σήραγγα θα παραμείνει κλειστή μέχρι τη Μεγάλη Τετάρτη 1 Μαΐου.
Το κλείσιμο της σήραγγας προέκυψε μετά από τις δηλώσεις του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκου Καχριμάνη περί «επικίνδυνης Εγνατίας» και «σήραγγας που καταρρέει».
Ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατίας Οδός Α.Ε.» Γιώργος Κωνσταντόπουλος και Κωνσταντίνος Κουτσούκους, αντίστοιχα, επισκέφθηκαν σήμερα τη σήραγγα Μαλακασίου και στη συνέχεια το διοικητήριο της Περιφέρειας Ηπείρου.
Σε συνέντευξη Τύπου, ο κ. Ταχιάος ξεκαθάρισε για μια ακόμη φορά ότι δεν υπάρχει κανένα στατικό πρόβλημα στην εν λόγω σήραγγα και ότι η διέλευση είναι ασφαλής και εξήγησε για ποιο λόγο πήρε παράταση δύο εβδομάδων (από 19 Απριλίου έως 1 Μαΐου) το κλείσιμο της σήραγγας.
Όπως είπε, υπάρχουν ζητήματα αποφλοίωσης των τοιχωμάτων της σήραγγας λόγω μη καλή στράγγισης των νερών αλλά και της συσσώρευσης αλάτων από τον αποχιονισμό. Τα προβλήματα αυτά, όπως είπε, είχαν εντοπιστεί ήδη από τον ανάδοχο της συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, πριν προκύψει το όλο ζήτημα με τις επισημάνσεις του κ. Καχριμάνη.
Τα προβλήματα αυτά απέχουν πολύ «από το ότι η σήραγγα πέφτει. Η σήραγγα στατικά δεν έχει κανένα μα κανένα πρόβλημα. Δεν έχει πρόβλημα μία σήραγγα που έχει κατασκευαστεί σε συμπαγή βραχόμαζα όπως η συγκεκριμένη», είπε ο υφυπουργός.
Το διάστημα αυτό, και μέχρι 1 Μαΐου, θα γίνουν κάποιες παρεμβάσεις συντήρησης ώστε «να αποτραπεί οποιαδήποτε πτώση από τα πλευρικά τοιχώματα… Ήταν μια ευκαιρία, εφόσον την κλείσαμε για έλεγχο, να κάνουμε και μια μικρή συντήρηση». Οι παρεμβάσεις, όπως είπε, είναι μικρές, προσθέτοντας ότι η εν λόγω σήραγγα, κατασκευασμένη τη δεκαετία του ’80, είναι εύλογο να έχει κάποιες φθορές.
Είπε ακόμη ότι «όλες οι σήραγγες της Εγνατίας οδού θα ελεγχθούν πριν την παραχώρηση και κατά την παράδοση και θα ακολουθήσει η βαριά συντήρηση».
Όσο για την… ευθύνη Καχριμάνη στην όλη υπόθεση, ο κ. Ταχιάος περιορίστηκε να πει ότι «υπήρξε μια υπερβολή» στην παρουσίαση του προβλήματος, ενώ κάποια στιγμή έκανε λόγο, σχεδόν χαριτολογώντας, για «καψόνι» εκ μέρους του περιφερειάρχη, αναφερόμενος στα όσα έγιναν τις τελευταίες δύο εβδομάδες.
Ο κ. Καχριμάνης, αφού επέμεινε στα περί «ιδιωτικής συζήτησης», τα οποία δεν στέκουν ως επιχείρημα, προσπάθησε να δικαιολογήσει τα όσα έγιναν λόγω του ενδιαφέροντος του για την Ήπειρο. «Έτυχε να περάσω και είδα σαρακοφαγωμένη τη σήραγγα. Μπήκε στο μυαλό μου αυτό το πρόβλημα» είπε για να παραπέμψει και σε μια μεγάλη βροχόπτωση που είχε γίνει στο Ανήλιο.
«Όλα αυτά με έβαλαν να πω ότι η Εγνατία οδός θέλει βαριά συντήρηση και ότι πρέπει να αυξηθούν τα διόδια» είπε. Γενικά, εμφανίστηκε απολογητικός, λέγοντας ότι «δεν είχα σκοπό να είχα σκοπό να δημιουργήσω ένα τεράστιο θέμα» όπως και ότι «αν εγώ είπα μια κουβέντα παραπάνω, την είπα στην αγωνία μου να δείξω ότι η Εγνατία οδός χρειάζεται βαριά συντήρηση…».
Οι «παραπάνω κουβέντες» όμως, στην πολιτική, προκαλούν προβλήματα, ιδίως όταν αυτές δεν συνοδεύονται από στοιχεία.