Συντακτης: κύριος Τύπος
Δημοσιευση: 7-12-2020, 20:45
ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΟΝ «ΤΥΠΟ»

Για δεύτερη φορά φέτος τα σχολικά μαθήματα, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και σε πολλές άλλες - ευρωπαϊκές και όχι μόνο- λόγω της πανδημίας  γίνονται  μέσω διαδικτύου.

Στο πρώτο κύμα της πανδημίας, οι αρμόδιοι αναφερόμενοι στα διαδικτυακά μαθήματα μιλούσαν για λύση ανάγκης και το καλοκαίρι όλοι ήλπιζαν ότι  θα είχαν παρθεί όλα εκείνα τα μέτρα που θα εξασφάλιζαν την ισότιμη πρόσβαση όλων μαθητών στη μάθηση, αφού όλοι μιλούσαν για δεύτερο κύμα πανδημίας το φθινόπωρο.

Δεν έγινε τίποτα απολύτως. Κανένας  σχεδιασμός, κανένας  προγραμματισμός, βλέποντας και κάνοντας. Μέτρα και ημίμετρα με αποτέλεσμα σήμερα μετά το καθολικό lockdown να έχουμε πολλών ταχυτήτων διαδικτυακή εκπαίδευση (τηλεκπαίδευση λέγεται παρακαλώ!). Φυσικά δεν μιλάμε για ταχύτητες internet (DSL, VDSL, Mbps κλπ), αν και αυτό έχει τη δική του σημασία, αλλά για εκπαιδευτικές ταχύτητες!

Γιατί, για να παίξουν ουσιαστικό ρόλο οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση θα έπρεπε το Υπουργείο Παιδείας να είχε πολιτικό και εκπαιδευτικό σχέδιο, να είχε προβεί σε ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και σε σχετική ενημέρωση μαθητών και γονέων. Όλα αυτά βέβαια προϋποθέτουν εξασφάλιση τεχνικών υποδομών σε όλους τους μαθητές αλλά και σε όλους τους εκπαιδευτικούς. Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν αντιμετωπίστηκε από την ηγεσία του Υπουργείου.

Κι αν στους εκπαιδευτικούς παρέχεται η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το σχολείο και τον εξοπλισμό του, με τους μαθητές που δεν διαθέτουν τεχνικό εξοπλισμό τι γίνεται; Τα tablet που ήρθαν από το  Υπουργείο ήταν ελάχιστα. Πολλοί γονείς αναγκάστηκαν να δανειστούν από φίλους και συγγενείς ενώ κάποιοι, εν μέσω κρίσης, υπό την πίεση των παιδιών τους, προέβησαν σε αγορά εξοπλισμού. Καθημερινά πολλοί γονείς ακόμη και σήμερα ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να τους βοηθήσουν στο χειρισμό καινούριου τεχνικού εξοπλισμού.

Το μάθημα εξ αποστάσεως ξεκίνησε ως λύση ανάγκης. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση όχι μόνο δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική διδασκαλία αλλά και δεν μπορεί να υπηρετήσει αποτελεσματικά ούτε τις επιμέρους και στοιχειώδεις λειτουργίες της φυσικής διδασκαλίας. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν συνιστά σε καμιά περίπτωση μορφή διδασκαλίας, αφού λείπει κάθε ίχνος στοιχείου αλληλεπίδρασης μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και κάθε μορφής σχέσεών των.

Ας ανοίξουν τα σχολεία όσο πιο γρήγορα γίνεται*, γιατί η «έλλειψη παιδείας είναι πιο θανατηφόρα από τη πανδημία».


* Σήμερα ανακοινώθηκε ότι τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά μέχρι τις 7 Ιανουαρίου. Και βλέπουμε…

Ο Στέφανος Σίντος είναι δάσκαλος

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus espa