Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 11-08-2022, 08:02
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η οδός Δομπόλη τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη κίνηση, αλλά και μεγαλύτερο πρόβλημα σταθερής στάθμευσης.

Και αν πάντα είχε κίνηση, το θέμα του πάρκινγκ πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια. Η παρουσία της εφορίας εκεί, το σχολικό συγκρότημα δίπλα και η μείωση των θέσεων στο κέντρο έκαναν σταδιακά το δρόμο «διπλής στάθμευσης» και από τις δύο κατευθύνσεις και τους γύρω δρόμους ασφυκτικά κατειλημμένους καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ειδικά τις καθημερινές.

Μπορεί να υποστηρίξει η περιοχή ένα ακόμα διοικητικό κέντρο που θα συγκεντρώσει ακόμα μεγαλύτερη κίνηση στην περιοχή; Πόσο θα μεγεθυνθεί το πρόβλημα, δεδομένου ότι οι θέσεις πάρκινγκ ωθούνται όλο και περισσότερο προς περιμετρικούς δρόμους του κέντρου;

Έχει επίσης ενδιαφέρον η πρόβλεψη σε δυο μεγάλα σχέδια που είναι αυτή την περίοδο σε διαβούλευση ή φάση προετοιμασίας ή τέλος πάντων, απλά υπάρχουν ως σχέδια για το αστικό μέλλον της πόλης, 


Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης:

Η οδός Δομπόλη δεν υπάρχει στη μελέτη για την ανάπτυξη συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης με συγκεκριμένη αναφορά.


Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας:

Προβλέπεται ανάπλαση του δρόμου (θα είναι η δεύτερη μετά την τελευταία που έγινε στα πεζοδρόμια.

Προβλέπεται επίσης η δημιουργία μιας εκτεταμένης ζώνης ήπιας κυκλοφορίας στον κεντρικό πυρήνα της πόλης, με περιορισμό στην κίνηση των οχημάτων. Ορίζεται από τους άξονες Β. Ηπείρου - Μ. Αλεξάνδρου - Σπ. Λάμπρου - Σουλίου - Δόμπολη - Κενάν Μεσσαρέ - Στρ. Βογιάνου και αποτελείται από ένα σύμπλεγμα πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας με στόχο την ενοποίηση του διοικητικού - νέου εμπορικού κέντρου της πόλης, με το παλιό εμπορικό κέντρο, το κάστρο και το παραλίμνιο μέτωπο.


Η δε προμελέτη για τη Δομπόλη πρακτικά δεν προβλέπει χώρο στάθμευσης: Στον περιβάλλοντα χώρο του κτιριακού συγκροτήματος, θα επιτρέπεται μόνο η στάση και όχι η στάθμευση, κάτι που δεν διευκρινίζεται πώς ακριβώς θα επιτευχθεί, δεδομένου ότι θα μετεγκατασταθούν εκεί 15 υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων ΚΕΠ, ΟΚΠΑΠΑ, προγραμματισμός, πολεοδομία, τεχνικές και διοικητικές υπηρεσίες, οικονομικές υπηρεσίες, το γραφείο δημάρχου, οι σύμβουλοί του. Συνολικά, εκτιμάται ότι θα βρίσκονται εκεί καθημερινά πάνω από 300 εργαζόμενοι-ες. Φυσικά, ούτε στο σημείο που βρίσκονται σήμερα, στο κέντρο της πόλης, περισσεύει το πάρκινγκ, αλλά η Δομπόλη είναι μια περιοχή που «προσκαλεί» ακόμα στη χρήση αυτοκινήτου.

Η προμελέτη προσπερνάει το θέμα και παραπέμπει στο… μέλλον: «Προτείνεται η ενδεχόμενη επέκταση των υπογείων σε 2ο ή και 3ο επίπεδο, κάτι που πρέπει να διερευνηθεί σε επόμενο στάδιο».

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus