Όσο και να φαίνεται δικαιολογημένα… παράξενο, η ΔΕΥΑΙ έχει επιλεγεί ως «παράδειγμα καλής πρακτικής» στη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Βέβαια, την επιλογή αυτή την έχει κάνει μια εταιρία που κάνει ακριβώς αυτή τη δουλειά, την ανάπτυξη συστημάτων σαν αυτά που έχει ανάγκη η ΔΕΥΑΙ και θα παρουσιάσει το παράδειγμα της ΔΕΥΑΙ στο φόρουμ που διοργανώνει… η ίδια, στη Λεπτοκαρυά.
Πέρα από τη διαφημιστική, στην ουσία, για την εταιρία, συμμετοχή στο σχετικό φόρουμ, φαίνεται ότι όντως κάτι κινείται στα ψηφιακά της ΔΕΥΑΙ που πάντα, ήταν παράδειγμα προς αποφυγή και όχι προς μίμηση. Παρεμπιπτόντως, η ανακοίνωση περί της... ψηφιακής ΔΕΥΑΙ, έρχεται σε μια περίοδο που η μονάδα βιολογικού καθαρισμού Ιωαννίνων «ανέδειξε» τις περιορισμένες αντοχές της, ιδίως όταν υπάρχει έντονη βροχόπτωση.
Καταρχάς, η εταιρία παρουσιάζει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, τα οποία αντικατοπτρίζουν και τις ανισοκατανομές στη δραστηριότητά της. Για παράδειγμα, οι λογαριασμοί εκδίδονται σε δύο δόσεις, ανά δίμηνο στον «καποδιστριακό» Δήμο και ανά δίμηνο και τρίμηνο στον «καλλικρατικό». Αυτή και μόνο η ασυνέχεια, η οποία έχει θεσπιστεί και για εισπρακτικούς λόγους από παλιότερες δημοτικές αρχές (κάπως έτσι φτάσαμε σε ένα από τα ακριβότερα τιμολόγια στην Ελλάδα…), δείχνει τα σημεία που πρέπει να διορθώσει η επιχείρηση.
Επίσης, υπάρχει ένα 2% ακόμα στον παλιό Δήμο Ιωαννιτών που είναι εκτός αποχέτευσης. Παρότι το ποσοστό είναι μικρό, παραμένει ένα μελανό σημείο στο πέρασμα των ετών για τα Γιάννενα και τις υποδομές τους. Στον «καποδιστριακό» Δήμο, το 24% παραμένει εκτός αποχέτευσης.
Σε αριθμούς, η εικόνα της είναι η εξής:
- Έχει 171 άτομα προσωπικό
- Διαθέτει 80.087 παροχές.
- Καποδιστριακός Δήμος: 60.734
- Καλλικρατικός Δήμος: 19.353
- Αποχέτευση
- Καποδιστριακός Δήμος: Κάλυψη 76%
- παλιός Δήμος Ιωαννιτών : Κάλυψη 98%
- Καλλικρατικός Δήμος: Κάλυψη στις έδρες των πρώην Δήμων
- Έκδοση Λογαριασμών: Έναντι & Εκκαθάριση
- Καποδιστριακός: ανά 2μηνο
- Καλλικρατικός: ανά 2μηνο και 3μηνο
Στα πραγματικά ενδιαφέροντα, είναι οι εξαγγελίες της ΔΕΥΑΙ για την ψηφιακή της «συμμόρφωση», για το επόμενο έτος.
Στο σχετικό φόρουμ θα παρουσιάσει την ενεργοποίηση του Ydata e-services, την ηλεκτρονική υπηρεσία εξυπηρέτησης καταναλωτών.
Με αυτή την υπηρεσία, η ΔΕΥΑΙ θα προσφέρει τη δυνατότητα να παρακολουθούν ηλεκτρονικά τις καταναλώσεις και χρεώσεις τους, να πληρώνουν μέσω χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας αλλά και να υποβάλλουν αιτήσεις για βλάβες, νέες συνδέσεις καθώς επίσης και να ενημερώνονται για προγραμματισμένες διακοπές με τη χρήση εφαρμογής.
Το άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι επιτέλους, η ΔΕΥΑΙ θα βάλει σε εφαρμογή πιλοτικό σύστημα αντικατάστασης υδρομέτρων, το 2019.
«Δουλέψαμε μεθοδικά, με σχέδιο και είμαστε σήμερα σε θέση να πούμε ότι έχουμε κάνει αρκετά βήματα μπροστά για την αναβάθμιση της ΔΕΥΑΙ. Όπως έχω πει πολλές φορές, μαγικό ραβδί για να αλλάξουν όλα σε μια μέρα δεν υπάρχει. Υπάρχει όμως το όραμα και η συστηματική δουλειά που φέρνει αποτελέσματα. Κι εμείς έτσι θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε, για το καλό της ΔΕΥΑΙ και των δημοτών μας», δήλωσε ο δήμαρχος και πρόεδρος της ΔΕΥΑΙ, Θωμάς Μπέγκας. Ο αντιπρόεδρος της εταιρίας, Μάκης Χρυστοστόμου τόνισε από την πλευρά του ότι «τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουμε καταφέρει τόσα όσα δεν μπόρεσαν να κάνουν οι προηγούμενες διοικήσεις όλο το προηγούμενο διάστημα. Φυσικά δεν είμαστε ακόμα στο επιθυμητό επίπεδο. Δουλεύουμε όμως καθημερινά για να φτάσουμε εκεί. Τόσο τα οικονομικά στοιχεία της ΔΕΥΑΙ, όσο και τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά, δείχνουν ότι βαδίζουμε στο σωστό δρόμο και μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε».