ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Γιάννενα: Ξεκίνησε η εγκατάσταση δικτύου φυσικού αερίου

Εικόνα του άρθρου Γιάννενα: Ξεκίνησε η εγκατάσταση δικτύου φυσικού αερίου
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/02/2023, 17:02
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η ΔΕΔΑ ανακοίνωσε την έναρξη των εργασιών εγκατάστασης δικτύου φυσικού αερίου στα Γιάννενα.

Το έργο στα Γιάννενα προβλέπει 135χλμ δικτύου για την τροφοδοσία τουλάχιστον 3.000 οικιακών, εμπορικών και  βιομηχανικών καταναλωτών, με προϋπολογισμό 16,8 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) το οποίο συγχρηματοδοτείται από τη ΔΕΔΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Υπενθυμίζεται ότι το καύσιμο θα μεταφέρεται σε υγρή μορφή και θα αποθηκεύεται σε κρυογενικές δεξαμενές.

« Η πολυπλοκότητα και οι δυσκολίες υλοποίησης αυτής της νέας τεχνολογίας απλοποιήθηκαν μέσω της τεχνογνωσίας της ITALGAS, μιας από  τις σημαντικότερες εταιρείες διανομής στην Ευρώπη και μέτοχος της ΔΕΔΑ μέσω της ΔΕΠΑ Υποδομών,  η οποία ανέλαβε τον τεχνικό σχεδιασμό των εγκαταστάσεων» αναφέρει η ΔΕΔΑ.

Επίσης, σύμφωνα με την εταιρία, οι σωληνώσεις και γενικότερα οι υποδομές διανομής που κατασκευάζει είναι «κατάλληλες για να διανέμουν και βιομεθάνιο, το οικολογικό και ανανεώσιμο αέριο καύσιμο που παράγεται από τα υπολείμματα του αγροτικού και κτηνοτροφικού τομέα τα οποία υπάρχουν σε μεγάλες ποσότητες σε όλη την Ήπειρο».

Επίσης, προσθέτει ότι «εκπονεί μελέτες για την εγκατάσταση μονάδων βιομεθανίου σε διάφορα σημεία της Ηπείρου προκειμένου το δίκτυο να εμπλουτιστεί με «πράσινη» ενέργεια. Επίσης, το δίκτυο είναι συμβατό για τη διανομή και μείγματος υδρογόνου στην κατάλληλη αναλογία».

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΔΑ Μάριο Τσάκα, η εταιρία είναι ικανοποιημένη «που καταφέραμε με σκληρή και συλλογική δουλειά να ολοκληρώσουμε, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, τις σχετικές μελέτες, να εντάξουμε τα έργα διανομής φυσικού αερίου στο ΠΔΕ, να προκηρύξουμε τους διαγωνισμούς κατασκευής και να κάνουμε πράξη το όραμά μας».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
Ιωσηφ Σινιγαλιας
Μαλλον δεν εχει γινει σαφές επαρκώς το πρόβλημα της χρήσης ΦΑ. Περιορίζομαι να υπενθυμίσω οτι το ΦΑ ειναι ορυκτό καύσιμο υπεύθυνο για τις εκπομπές ΑτΘ και η χρήση του θα πρέπει να εγκαταληφθεί το αργότερο μέχρι το 2050 (απανθρακοποιηση). Το σημαντικότερο ομως αφορα οχι τόσο το δίκτυο πόλης αλλά την μεταφορά μέσω ειδικών κρυογενων βυτιοφόρων (-160 βαθμοί και συμπίεση 700 φορές ) καθώς και τις περιφερειακές μονάδες εξαερωποιησης του υγροποιημένου αερίου μέσω των ειδικών βυτιοφόρων. Οι μονάδες αυτές, περιφερειακά της πόλης (πόσες και που ?) ειναι ενεργοβόρες (ενέργεια για την επαναφορά της θερμοκρασίας στο επιπεδο των 6 βαθμών…) με σοβαρές αναπόφευκτες διαρροές . Η λογικότερη λύση και οικονομικότερη ήταν αρχικά η έλευση μέσω παράκαμψης του αγωγού ΤΑP η απο την Μεγαλοπολη γθα την τροφοδοσία όλης της δυτικής Ελλάδας. Η τροφοδοσία μεγάλων αστικών συγκροτημάτων μέσω Οδικής μεταφορας LNG ειναι μια εξαιρετικά αμφιλεγόμενη (περιβαλλοντικά και οικονομικά λύση) που η «αποικιοκρατική» έλευση της ITALGAS αποφεύγει να εφαρμόζει στη μητρική Ιταλία (η λύση προσφέρεται μόνο για ειδικές βιομηχανικές απομονωμένες μονάδες και οχι αστικούς ιστούς). Το geenwashing περι βιοαερίου και πρασίνου υδρογόνου δεν ακυρώνει τις παραπάνω εκτιμήσεις (κανένα έργο βιοαερίου δεν εχει προγραμματιστεί, το δε πράσινο υφρογονο (απο που ?) δεν μπορεί να μειχθει πανω
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back