Η Fiat Chrysler και ο όμιλος PSA, στον οποίο ανήκει η Peugeot, σχεδιάζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους μέσω μιας ανταλλαγής μετοχών σε ποσοστό 50-50 προκειμένου να δημιουργήσουν την τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο αυτοκινητοβιομηχανία, όπως ανακοίνωσαν σήμερα, πυροδοτώντας ένα νέο κύμα συγκέντρωσης στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Fiat Chrysler (FCA) και η PSA ανακοίνωσαν ότι σχεδιάζουν να καταλήξουν σε μια δεσμευτική συμφωνία για τη δημιουργία μια εταιρίας αξίας 50 δισεκ. δολαρίων με έδρα την Ολλανδία, με τις μετοχές της να τελούν υπό διαπραγμάτευση στο Παρίσι, το Μιλάνο και τη Νέα Υόρκη, με τον Κάρλος Ταβάρες της PSA στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και τον Τζον Έλκαν της FCA στη θέση του προέδρου.
Η κίνηση αυτή γίνεται λιγότερο από πέντε μήνες αφού η FCA εγκατέλειψε τις συνομιλίες συγχώνευσης με την γαλλική ανταγωνίστρια της PSA, τη Renault, και θα δώσει στις δύο εταιρίες το μέγεθος που θα τις βοηθήσει να διαχειριστούν τη μείωση της ζήτησης διεθνώς καθώς και τις νέες δαπανηρές επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, όπως τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης και τα πιο καθαρά μοντέλα προκειμένου να πληρούν τους νέους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων.
Μια συνένωση των δυνάμεων με την PSA θα δώσει στην FCA πρόσβαση στις πιο σύγχρονες και πιο ευέλικτες πλατφόρμες οχημάτων του γαλλικού ομίλου και θα τη βοηθήσει να πληροί τους νέους αυστηρούς κανόνες για τις εκπομπές ρύπων. Παράλληλα, η συμφωνία θα δώσει στην PSA, που έχει μεγαλύτερη εστίαση στην Ευρώπη, τη δυνατότητα να επωφεληθεί από τις κερδοφόρες δραστηριότητες της FCA στις ΗΠΑ.
Οι διοικητικές ομάδες των FCA και PSA θα επιδιώξουν να οριστικοποιήσουν τις συζητήσεις τις επόμενες εβδομάδες για να δημιουργήσουν έναν όμιλο με ετήσιες πωλήσεις 8,7 εκατ. οχημάτων, που θα τον κατατάσσεται στην τέταρτη θέση παγκοσμίως πίσω από τις Volkswagen, Toyota και τη συμμαχία Renault-Nissan.
Η συμφωνία έχει στόχο να εξοικονομηθούν 3,7 δισεκ. ευρώ, χωρίς να κλείσουν εργοστάσια, και το 80% του στόχου αυτού να επιτευχθεί εντός τεσσάρων ετών με εφάπαξ κόστος 2,8 δισεκ. ευρώ, όπως ανακοίνωσαν οι δύο εταιρίες. Ο νέος όμιλος θα περιλαμβάνει τα εμπορικά σήματα Fiat, Dodge, Ram, Chrysler, Alfa Romeo, Maserati, Peugeot, DS, Opel και Vauxhall.
Το Παρίσι, που έχει ποσοστό 12% στην PSA, θεωρήθηκε υπεύθυνο για την κατάρρευση των συνομιλιών συγχώνευσης της FCA με τη Renault καθώς ζήτησε από τη γαλλική εταιρία να επικεντρωθεί στην υφιστάμενη συμμαχία της με την ιαπωνική Nissan. Η γαλλική κυβέρνηση έχει επίσης ποσοστό 15% στη Renault.
Ωστόσο, η συμφωνία FCA-PSA θα βρεθεί υπό τον αυστηρό έλεγχο των ρυθμιστικών αρχών, ενώ Ρώμη, Παρίσι αλλά και τα συνδικάτα των εργαζομένων είναι πιθανόν να εκφράσουν ανησυχίες για απώλειες θέσεων εργασίας. Ο Ιταλός υπουργός Βιομηχανίας Στέφανο Πατουανέλ δήλωσε ότι η συμφωνία είναι μια καλή είδηση υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα επηρεάζει θέσεις εργασίας στην Ιταλία.
Ο νέος όμιλος θα έχει 11μελές συμβούλιο, με έξι μέλη να προέρχονται από την PSA, μεταξύ των οποίων ο διευθύνων σύμβουλος Ταβάρες, και πέντε από την FCA, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου Έλκαν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Reuters/AFP. Φωτογραφία: motor1