ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το έργο των 15 εκατ. ευρώ έχει δρόμο ακόμη…

Εικόνα του άρθρου Το έργο των 15 εκατ. ευρώ έχει δρόμο ακόμη…
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 25/07/2023, 16:37
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

O oδικός άξονας «κόμβος Βογιάννου-Πανηπειρωτικό Στάδιο», ο μεγάλος δακτύλιος της πόλης των Ιωαννίνων των 4,4 χλμ, δεν είναι από τα έργα που «τρέχουν». Αντιθέτως, υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες οι οποίες δεν έχουν επιλυθεί, κι όλα δείχνουν ότι το οδικό αυτό έργο θα χρειαστεί πολύ περισσότερο χρόνο για να ολοκληρωθεί.

Αυτή τη στιγμή για το έργο αυτό, που χρηματοδοτείται από το περιφερειακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020», έχει δοθεί παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης μέχρι τα τέλη του 2023 (οπότε και «κλείνει» το εν λόγω ΕΣΠΑ). Κι ενώ δεν έχει υλοποιηθεί ούτε το 50% των εργασιών. Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι ο μεγάλος δακτύλιος θα δηλώσει το παρών του και στο επόμενο ΕΣΠΑ, στο περιφερειακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2021-2027».

Η σύμβαση του έργου από τον Δήμο Ιωαννιτών και την ανάδοχο εταιρία, την Εργοδυναμική Πατρών, είχε υπογραφεί στις 31 Ιανουαρίου του 2022, με το κόστος να ανέρχεται σε 13,5 εκατ. ευρώ (32% ποσοστό έκπτωσης στον αρχικό προϋπολογισμό). Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης της Περιφέρειας Ηπείρου, μέχρι τις 29 Ιουνίου, οι πληρωμές του έργου ανέρχονταν σε 4,2 εκατ. ευρώ.

Πριν από έναν μήνα, η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης έδωσε επίσης το πράσινο φως στον Δήμο Ιωαννιτών για μια συμπληρωματική σύμβαση με την υπέρβαση να φτάνει στο ποσό των 1,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και σε ποσοστό περίπου 12% της αρχικής σύμβασης.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων, στη χτεσινή του συνεδρίαση, ενέκρινε τη συμπληρωματική σύμβαση.

Η συμπληρωματική σύμβαση αφορά τη μετατόπιση υποδομών της ΔΕΥΑΙ, όπως δικτύων αποχέτευσης και ύδρευσης και αντλιοστασίων, αλλά και την κατασκευή ενός νέου υπόγειου αντλιοστασίου.

Σημειωτέον ότι το νέο αντλιοστάσιο θα γίνει για να εξυπηρετήσει το «κλειστό γυμναστήριο (πρώην ξιφασκίας) που πρόκειται να εγκατασταθεί στην πρώην έκταση της ΔΕΛΙ»…

Το έργο των συνολικά 15 εκατ. ευρώ (χωρίς να υπολογιστεί το ποσό του 1 εκατ. ευρώ που έχει πληρωθεί μέχρι στιγμής για τις απαλλοτριώσεις) έχει κι άλλες εκκρεμότητες όμως.

Έχει περάσει περίπου ενάμισης χρόνος από τότε που άνοιξε το ζήτημα του επιχώματος στον υγρότοπο Τσαμαρά, σε ένα οδικό τμήμα 500 μ. κοντά στο Πανηπειρωτικό Στάδιο.

Μετά από αρκετά πηγαινέλα, ο Δήμος Ιωαννιτών δεν έχει οριστικοποιήσει τι θα γίνει, σε τεχνικό επίπεδο, στην εν λόγω περιοχή που παρουσιάζει ιδιαίτερες γεωτεχνικές ιδιομορφίες και για τις οποίες υπήρξε στο παρελθόν και παρέμβαση από τον Σύλλογο Προστασίας Περιβάλλοντος Ιωαννίνων.

«Η λύση που μελετάται, είναι η συμβατική με το ελαφρύ επίχωμα και με τα τυχόν πρόσθετα μέτρα που θα χρειαστούν» είπε ένας από τους επιβλέποντες μηχανικούς, ο Βασίλης Τσιούρης, κατά τη χτεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, από την οποία απουσίαζε ο αρμοδιος αντιδήμαρχος Γιώργος Αρλέτος.

Αυτή τη στιγμή, με άλλα λόγια, ο Δήμος Ιωαννιτών δεν έχει στα χέρια του κοστολογημένη μελέτη για το επίμαχο τμήμα. Ο κ. Τσιούρης είπε ότι έχει ζητηθεί από την εργοληπτική εταιρία να φέρει τη μελέτη εφαρμογής. Οι εξηγήσεις αυτές δόθηκαν μετά από ερώτηση που κατέθεσε η επικεφαλής της παράταξης "Ιωάννινα_2023" Τατιάνα Καλογιάννη.

Υπενθυμίζεται ότι μια πιο «βαριά» τεχνική λύση δεν προωθήθηκε τελικά, λόγω του επιπρόσθετου κόστους που απαιτούνταν. Με τη συμπληρωματική σύμβαση για τα δίκτυα της ΔΕΥΑΙ να φτάνει στο 12% της αρχικής σύμβασης, τα περιθώρια για εξεύρεση πόρων, αν χρειαστούν, για το επίχωμα στενεύουν (σ.σ. δεν επιτρέπονται συμπληρωματικές συμβάσεις άνω του 15%).

Και μια τελευταία εκκρεμότητα: η μη συντέλεση απαλλοτριώσεων στην εντός σχεδίου περιοχή, όπως έχει ειπωθεί σε παλιότερη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back