Και το ερώτημα είναι: Πώς είναι δυνατόν ένας περιφερειάρχης να δηλώνει ότι η «Εγνατία οδός είναι επικίνδυνη», ότι «η συντήρηση είναι επιφανειακή» και ότι μια σήραγγα (στο ύψος του Ανηλίου) «πρέπει να κλείσει για πάρα πολύ καιρό», ότι δηλαδή «έχει χαλάσει από κάτω, είναι έτοιμη να καταρρεύσει» και ότι «μπορεί να γίνει κάποιο ατύχημα», και να μην έχει ενεργοποιηθεί ήδη ή να μην ενεργοποιείται έστω την επόμενη μέρα ο μηχανισμός πολιτικής προστασίας;
Πώς είναι δυνατόν ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης να μη ζητά από τις υπηρεσίες του, από το υπουργείο Υποδομών, από την «Εγνατία Οδό», από τον παραχωρησιούχο ή από οποιονδήποτε άλλον εμπλεκόμενο να γίνει άμεση αυτοψία στη σήραγγα;
Τέτοιου είδους τοποθετήσεις είναι πολύ σοβαρές. Ο κ. Καχριμάνης δημιουργεί σαφέστατα ένα βαρύ κλίμα γύρω από την ασφάλεια του αυτοκινητόδρομου και την ίδια ώρα δεν αναλαμβάνει καμία πρωτοβουλία.
Εκτός και αν επιχειρείται να δημιουργηθούν εντυπώσεις εκ μέρους του για την πολιτική δικαιολόγηση της παραχώρησης της Εγνατίας οδού σε ιδιώτη (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS Projects). Ή οτιδήποτε άλλο το οποίο δεν μπορεί να ερμηνευτεί προς το παρόν.
Η τοποθέτησή του έγινε χτες κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Περιφερειακής Επιτροπής Ηπείρου, υπεραμυνόμενος της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας, με το επιχείρημα ότι η «Εγνατία Οδός ΑΕ» δεν έκανε εργασίες συντήρησης τόσα χρόνια. «Έπρεπε να είχε αυξήσει τμηματικά το κόστος των διοδίων και να κάνει τη δουλειά της. Και τώρα τη δουλειά τη δίνει να την κάνει ο ιδιώτης» είπε, ενώ πρόσθεσε ότι ο λόγος που η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» δεν είναι ζημιογόνα είναι «επειδή δεν έκανε τίποτα».
Προφανώς το σκεπτικό του κ. Καχριμάνη είναι τουλάχιστον υπεραπλουστευμένο και αποπροσανατολιστικό.
Όπως έχει αναδείξει ουκ ολίγες φορές ο Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός ΑΕ» σε εμπεριστατωμένες έρευνες και ανακοινώσεις, όλα τα έσοδα από τα διόδια πήγαιναν στην αποπληρωμή δανείων «με αποτέλεσμα, σε συνδυασμό και με την απροθυμία του υπουργείου να διαθέσει τα απαιτούμενα κονδύλια, να μη γίνεται επί σειρά ετών η απαιτούμενη βαριά συντήρηση προκειμένου το πάγιο της Εγνατίας Οδού να απαξιωθεί και να εμφανίζεται ως επιβεβλημένη η παραχώρηση». H Eγνατία Οδός Α.Ε. όλα αυτά τα χρόνια έχει συμβάσεις με μεγάλες εταιρίες, όπως με την ΤΕΡΝΑ...,για συντήρηση-λειτουργία (όχι για βαριά συντήρηση) του αυτοκινητόδρομου.
Και για επανέλθουμε: Η περιφερειακή αρχή δεν μπορεί απλώς να κάνει «παρεμπιπτόντως» τοποθετήσεις και καταγγελίες. Έχει κι αυτή ευθύνες. Και σίγουρα δεν την αθωώνει η λογική τύπου «εγώ το είπα, βγάλτε άκρη οι υπόλοιποι». Γιατί η περιφερειακή αρχή είναι αυτή που διοικεί.
Σημειωτέον δε ότι η εθνική οδός Ιωαννίνων-Τρικάλων, το παράπλευρο δηλαδή οδικό δίκτυο της Εγνατίας οδού, στο ύψος της Κατάρας, άνοιξε πριν από τρεις μέρες. Όλο τον χειμώνα, όπως εδώ και πολλά χρόνια μετά τη λειτουργία της Εγνατίας, ο δρόμος αυτός είναι κλειστός με απόφαση των Περιφερειών Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας επικαλούμενες αδυναμία για τον αποχιονισμό. Είναι όμως και ένας δρόμος, που εκτός… χειμερινής σεζόν, κάθε άλλο παρά σε καλή κατάσταση βρίσκεται.
Όπως και να ‘χει, ο κ. Καχριμάνης έκανε κάποιες δηλώσεις και τώρα πρέπει να δοθεί μια απάντηση: Μήπως πρέπει να κλείσει η επικίνδυνη αυτή σήραγγα;