Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΕΛΛΑΔΑ

Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Ένας ολοκληρωμένος αυτοκινητόδρομος

Εικόνα του άρθρου Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Ένας ολοκληρωμένος αυτοκινητόδρομος
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/04/2017, 20:16
ΕΛΛΑΔΑ

Μετά από περίπου 45 χρόνια έργων -τα πρώτα έργα αναβάθμισης του δρόμου ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1970- δίνεται στην κυκλοφορία το νέο τμήμα 25 χιλιομέτρων του Μαλιακός-Κλειδί, το οποίο θα παρακάμπτει τη «φονική» κοιλάδα των Τεμπών.

Για ένα οδικό άξονα με σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας έκανε λόγο ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, κατά τον χαιρετισμό του στην τελετή παράδοσης της Σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), καθώς με το νέο έργο η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 4 ώρες και 15 λεπτά.

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε "κατόρθωμα" την ολοκλήρωση της παράκαμψης της κοιλάδας των Τεμπών και του Παντελεήμονα, το οποίο συμβολίζει το πέρασμα της Ελλάδας σε μια νέα εποχή και εξέφρασε την αισιοδοξία ότι «βρισκόμαστε πάρα πολύ κοντά στο κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης». 

Το έργο που παραδόθηκε σήμερα, αποτελεί τμήμα το οποίο εκμεταλλεύεται η εταιρία παραχώρησης «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» συνολικού μήκους 230 χλμ., που είναι και ο πρώτος από τους 4 αυτοκινητοδρόμους που εγκαινιάζεται μετά το πέρας της προθεσμίας λειτουργικής παράδοσης, στις 31 Μαρτίου 2017.

Η συγκεκριμένη κατασκευή περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χλμ (νέα χάραξη), ενώ οι σήραγγες έχουν μήκος κοντά στα 11 χλμ. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η σήραγγα των Τεμπών (Τ2), η οποία είναι 6 χλμ και είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων.

Αναλυτικά η κατασκευή του νέου τμήματος του αυτοκινητόδρομου περιλαμβάνει:

  • 2 δίδυμες σήραγγες (Τ1 και Τ2) στα Τέμπη μήκους 2 και 6 χλμ. αντίστοιχα
  • 1 δίδυμη σήραγγα (Τ3) στον Πλαταμώνα μήκους 2,7 χλμ.
  • 14 χλμ. ανοιχτής οδοποιίας
  • 17 χλμ. δευτερεύουσες οδούς και οδούς εξυπηρέτησης
  • 22 γέφυρες και τεχνικά έργα
  • 5 νέους ανισόπεδους κόμβους
  • Κτίρια εξυπηρέτησης σηράγγων (Η/Μ εξοπλισμός)

Από τεχνικής άποψης, το έργο είναι εντυπωσιακό, καθώς τρεις μεγάλες σήραγγες αντικαθιστούν το σημερινό στενό, όσο και επικίνδυνο πέρασμα της Κοιλάδας των Τεμπών, καθώς και εκείνο των στροφών του Πλαταμώνα, μειώνοντας επιπλέον τον χρόνο διάνυσης της συγκεκριμένης απόστασης κατά 15 με 30 λεπτά.

Η μεγάλη σήραγγα Τ2 διαθέτει δύο κλάδους -με τον κάθε κλάδο να έχει διάμετρο 14,8 μέτρα- διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Διαθέτει επίσης 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.

Ανά 300 μέτρα, κάθε κλάδος διαθέτει έξοδο διαφυγής/διασυνδετήρια σήραγγα με τον διπλανό κλάδο, ενώ κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, κ.α.).

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back