Oikonomou pisoi
ΕΛΛΑΔΑ

Ελλάδα-Βουλγαρία: Μνημόνιο συνεργασίας για τη «Σιδηροδρομική Εγνατία»

Εικόνα του άρθρου Ελλάδα-Βουλγαρία: Μνημόνιο συνεργασίας για τη «Σιδηροδρομική Εγνατία»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Πατέλης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/09/2017, 17:13
ΕΛΛΑΔΑ

Μνημόνιο συνεργασίας για την κατασκευή της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας», υπέγραψαν σήμερα στην Καβάλα οι υπουργοί μεταφορών Ελλάδας και Βουλγαρίας με την παρουσία των πρωθυπουργών των δύο χωρών Αλέξη Τσίπρα και Μπόικο Μπορίσοφ.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός χαρακτήρισε τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας έργο ιστορικής σημασίας και τεράστιας οικονομικής, εμπορικής και γεωπολιτικής αξίας. «Ανοίγουμε νέους εμπορικούς δρόμους και επεκτείνουμε το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών συνδέοντας το Αιγαίο με τον Δούναβη και τη Μαύρη Θάλασσα» τόνισε ο κ. Τσίπρας.

Η συμφωνία, όπως διευκρίνισε, αφορά «τη σιδηροδρομική διασύνδεση τριών σημαντικών λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας, λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης με τρεις σημαντικές πόλεις της Βουλγαρίας: του Ρούσε και της Βάρνας και του Μπουργκάς».

Στον τομέα της ενέργειας «ανοίγουμε νέους ορίζοντες για τον ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης, όπως φαίνεται και από τις επαφές των υπουργών ενέργειας των δυο χωρών, καθώς προχωράμε πολύ γρήγορα τον άξονα IGB», υπογράμμισε ο Αλέξης Τσίπρας. Στον τομέα της ασφάλειας η συνεργασίας είναι ουσιαστική. Στην προσφυγική και μεταναστευτική κρίση η συνεργασία μας άνοιξε νέες προοπτικές για τον πολιτικό διάλογο σε σημαντικά ζητήματα» σημείωσε ο πρωθυπουργός.


Ο ΜΠΟΪΚΟ ΜΠΟΡΙΣΟΦ

Από την πλευρά του ο Βούλγαρος πρωθυπουργός, Μπόικο Μπορίσοφ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση τόνισε ότι «είχαμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε με τον ομόλογο μου και χθες στο δείπνο για το πρόβλημα των Βαλκανίων. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι ότι εάν κινηθούμε στο επίπεδο, ποια χώρα είναι η μεγαλύτερη (…) τότε το αποτέλεσμα είναι πολύ επικίνδυνο (…) Για αυτό με τη σεμνότητα που μας διακρίνει (σ.σ. μιλώντας για τον Έλληνα πρωθυπουργό και τον εαυτό του) ξεκινάμε με πιο μικρά πράγματα», είπε ο κ. Μπορισοφ κάνοντας αναφορά στα έργα υποδομής σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρομικής σύνδεσης που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Καταλήγοντας τόνισε ότι στην τριμερή της Θεσσαλονίκης (Ελλάδα-Βουλγαρία-Σερβία), «συζητήσαμε τη δυνατότητα να ενταχθεί και η Σερβία και να επεκταθεί το έργο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης», και πρόσθεσε πως όταν ολοκληρωθεί το έργο θα μπορούσε να ενταχθεί και η Ρουμανία.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back