ΕΚΛΟΓΕΣ

Εκλογική διαφήμιση: αυξάνονται οι δαπάνες όσο πλησιάζουν οι ευρωεκλογές

Εικόνα του άρθρου Εκλογική διαφήμιση: αυξάνονται οι δαπάνες όσο πλησιάζουν οι ευρωεκλογές
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/06/2024, 09:51
ΕΚΛΟΓΕΣ - ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ

Όσο πλησιάζουν οι ευρωεκλογές, οι δαπάνες προβολής των κομμάτων αυξάνονται ραγδαία, ειδικά από τη Νέα Δημοκρατία που ξοδεύει σχεδόν σε επίπεδα… βουλευτικών.

Μόνο την τελευταία εβδομάδα (25-31 Μαΐου), η δαπάνη για πολιτική διαφήμιση στο «ελληνικό Google», δηλαδή στο δίκτυο αναζήτησης και προβολής της Google-οι διαφημίσεις που βλέπετε με ένα μικρό μπλε «x» στην πάνω δεξιά τους γωνία, ανέβηκε στα 174.000 ευρώ.

Από αυτά, η Νέα Δημοκρατία δαπάνησε τα 111.000. Περίπου 15.800 ημερησίως δηλαδή.

Μακράν πίσω της κείται ο ΣΥΡΙΖΑ με 17.500 ευρώ και ακολουθεί το ΠΑΣΟΚ με 8.000 ευρώ, το ΚΚΕ με 6.650 ευρώ, η Νέα Αριστερά με 4.450 ευρώ, η Φωνή Λογικής με 3.700 ευρώ και το ΜεΡΑ25 με 3.450 ευρώ. Πιο πίσω είναι ο Κόσμος με 1.100 ευρώ.

Από τους υποψήφιους-ες, σε προσωπικές δαπάνες, προπορεύεται η Βίκυ Φλέσσα (ΝΔ) και ο Στέλιος Κούλογλου (Νέα Αριστερά).

Στο δίκτυο της Meta (Facebook-instagram) η ΝΔ δαπάνησε 13.400 ευρώ το διάστημα 23-29 Μαΐου.

Μια μικρή επεξήγηση: οι διαφημίσεις της Google δεν τοποθετούνται απευθείας από τους ιστοτόπους, με επιχειρηματική συμφωνία με τους διαφημιζόμενους, αλλά μεσαζοντικά, μέσω της Google. Οι διαφημίσεις της Meta είναι μια κάπως διαφορετική ιστορία, που βασίζεται επίσης στις προτιμήσεις ανάγνωσης.

Ανάλογα λοιπόν με τα ενδιαφέροντα του αναγνώστη και τις σελίδες και τα θέματα που επισκέπτεται πιο συχνά, βλέπει και τις αντίστοιχες διαφημίσεις. Κοινώς, δεν είναι όλες οι ίδιες, σε όλες τις ιστοσελίδες.

Τα κόμματα επέλεξαν σε αυτές τις εκλογές να δαπανήσουν πολύ λιγότερα χρήματα για απευθείας εκλογική διαφήμιση στα ΜΜΕ.

Ο Τύπος Ιωαννίνων μπλοκάρει και φέτος την εκλογική μεσαζοντική διαφήμιση.

Παρότι τα έσοδα από το δίκτυο της Google είναι ένα σημαντικό κομμάτι, χάρη στην μεγάλη κίνηση και αναγνωσιμότητα του Τύπου Ιωαννίνων, το κάνουμε για τον ίδιο λόγο που το κάναμε και στις περσινές εκλογές, όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ

Πιστεύουμε ότι η πολιτική προβολή πρέπει να είναι άμεση, καθαρή και ισότιμη, ειδικά στην περίοδο των εκλογών και να μη βασίζεται απλά στο ποσό των χρημάτων που μπορεί να διαθέσει ένα κόμμα για να κατακλύσει έναν ενημερωτικό ιστότοπο, εκμεταλλευόμενο τον διαφημιστικό αλγόριθμο και τις συνήθειες των αναγνωστών.

Ξαναλέμε ότι ο Τύπος Ιωαννίνων βασίζεται στους αναγνώστες και αναγνώστριές του.

Οι εκλογές έρχονται και παρέρχονται…

(φωτό: Imaginart AI)



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back Ντοτη3