πλαισιο πισω tc1
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγνατία σε ιδιώτη: Ακριβότερα διόδια, απαλλαγές τέλος, λεόντειοι όροι…

Εικόνα του άρθρου Εγνατία σε ιδιώτη: Ακριβότερα διόδια, απαλλαγές τέλος, λεόντειοι όροι…
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/03/2024, 16:53
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με αφορμή την εξουσιοδότηση στον υπουργό Οικονομικών για την εκχώρηση της Εγνατίας οδού σε ιδιώτη, ο Σύλλογος Εργαζόμενων της Εγνατίας οδού σημειώνει μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή του, ότι η επικύρωση ήρθε παρά τις τροποποιήσεις στη σύμβαση, μετά την κατάθεση προσφορών.

«Αναρωτιέται κανείς αν αυτό, ακόμη και αν προβλέπεται στην διακήρυξη, αποτελεί διαδικασία εξασφάλισης των συμφερόντων του δημοσίου και ποιος είναι τελικά ο ρόλος του ‘ελευθέρου’ ανταγωνισμού και της διαφάνειας όταν κάνεις δεν γνωρίζει επίσημα ποιοι είναι οι όροι της σύμβασης ακόμη και μετά την κατάθεση των προσφορών» σημειώνει ο σύλλογος και προσθέτει ότι και το εφάπαξ τίμημα μειώθηκε και τα έσοδα που θα εισπράξει το δημόσιο ενδέχεται να μειωθούν.

Ο σύλλογος, πάντα τεκμηριωμένος στις τοποθετήσεις του, παραθέτει στοιχεία σύμφωνα με τα οποία, το δημόσιο θα εκχωρήσει έσοδα 11,35 δις ευρώ σε 35 χρόνια και θα εισπράξει 2,18 δις ευρώ (αντί για 2,35 που ήταν η προσφορά).

«Η διαφορά των 157εκ.€ θα αποτελεί καθαρό ετήσιο κέρδος του παραχωρησιούχου και των τραπεζών χρηματοδοτών του για 35 έτη! Αυτά τα χρήματα δεν φτάνουν στα δημόσια ταμεία αλλά στα ταμεία των λίγων» αναφέρει.

Επίσης, συμπληρώνει ότι «θεωρείται βέβαιο πως το εφάπαξ ποσό που καταβάλει ο ’επενδυτής’ παραχωρησιούχος θα αποτελεί εξολοκλήρου δανεισμό από τις ελληνικές συστημικές τράπεζες, τις οποίες ο ελληνικός λαός χρηματοδότησε με την αύξηση του δανεισμού της χώρας».

Για το πολύ καίριο ζήτημα της αύξησης των διοδίων, ο σύλλογος τονίζει ότι η αύξηση στα έσοδα θα προκύψει από το ακριβότερο κόμιστρο.

Επίσης, στην παραχώρηση, περιορισμοί κυκλοφορίας όπως πχ επί covid, θεωρούνται «γεγονότα ευθύνης του Δημοσίου» και οι ιδιώτες αποζημιώνονται.

Παρότι δηλαδή το ελληνικό δημόσιο ήδη επιβαρύνθηκε, επαναλαμβάνει τους ίδιους λεόντειους όρους σε σύμβαση ιδιωτικοποίησης.

Τέλος, η σύμβαση προβλέπει καταργήσεις απαλλαγών (και σε Θεσπρωτία, Γιάννενα), αλλά και ανέργους κ.α.

«Εν κατακλείδι τις επόμενες μέρες περιμένουμε από την κυβέρνηση να αυξήσει τα διόδια από 0,03€/χλμ σε 0,04€/χλμ , να βγάλει ενάριθμο για τα 60 εκ. προίκα στον παραχωρησιούχο (το τίμημα πάει στο δημόσιο χρέος)» τονίζουν οι εργαζόμενοι, που τίθενται ενάντια στην αύξηση του κόστους διοδίων και στην παραχώρηση που «δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον».


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
δεη πισω Μαννι πισω dodoni back