dodoni back
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Εγνατία οδός και κόμβος Δρίσκου: 15 χρόνια μετά…

Εικόνα του άρθρου Εγνατία οδός και κόμβος Δρίσκου: 15 χρόνια μετά…
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/11/2024, 18:21
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η υπόθεση είναι γνωστή: Τα Γιάννενα έχουν μόνο έναν κόμβο εισόδου-εξόδου επί της Εγνατίας οδού. Οι όποιες προσπάθειες για κατασκευή και δεύτερου κόμβου στον Δρίσκο, δεν κατέληξαν πουθενά.

Επί της ουσίας, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» και το υπουργείο Υποδομών, διαχρονικά, δεν ήταν ιδιαίτερα φιλικά διακείμενο σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Η περιφερειακή αρχή Ηπείρου διατείνεται πάντως ότι η ίδια έκανε ό,τι μπορούσε από την περίοδο ακόμα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ιωαννίνων, από το 2009. Από τη στιγμή δηλαδή που παραδόθηκε προς χρήση ο αυτοκινητόδρομος.

«Η περιφερειακή αρχή δεν έχει αφήσει το θέμα στην τύχη του, προσπαθεί να βρει λύση, έχει ήδη καταβάλλει σημαντικά ποσά από πόρους της, ωστόσο υπάρχουν διαδικασίες που υπερβαίνουν κατά πολύ τις αρμοδιότητές της» ανέφερε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης κατά τη συνεδρίαση της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας, στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Το ζήτημα της κατασκευής κόμβου στον Δρίσκο, για τη σύνδεση του βορειοανατολικού τμήματος του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων –και κατ’ επέκταση με Ζαγόρι και Κόνιτσα- με την Εγνατία οδό, έθεσε στη συνεδρίαση ο επικεφαλής της παράταξης «Ήπειρος Όλον-Τόπος να Ζεις» Στέφανος Ζούμπας.

Ο κ. Καχριμάνης διάβασε μια σειρά από έγγραφα που έχει αποστείλει μέσα στα χρόνια, μίλησε για τις παρεμβάσεις βελτίωσης του οδικού τμήματος στην περιοχή της Μπαλντούμας και για την προμελέτη που ανέθεσε το 2018 στην εταιρία ANAX NW. Εντός του 2024, η περιφερειακή αρχή είχε μια πιο συχνή αλληλογραφία με την «Εγνατία Οδό ΑΕ» με θέμα μια οριζοντιογραφία του προτεινόμενου ημικόμβου στον Δρίσκο. Αλλά… 

Όπως ήταν αναμενόμενο, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» απάντησε ότι ο αυτοκινητόδρομος τελεί υπό παραχώρηση και «ως εκ τούτου η δημιουργία οποιουδήποτε νέου κόμβου, αποτελεί αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ και χρήζει της σύμφωνης γνώμης αυτού». Στη συνέχεια ενημερώθηκε και το ΤΑΙΠΕΔ.

«Την περίοδο που διανύουμε όμως δεν μπορεί να γίνει καμία συζήτηση καθώς περιμένουμε την ολοκλήρωση των διαδικασιών μεταβίβασης της αρμοδιότητας και της χρήσης του οδικού άξονα από την εταιρία που κέρδισε το σχετικό διαγωνισμό παραχώρησης. Μόλις αναλάβει τυπικά και ουσιαστικά την ευθύνη λειτουργία του οδικού άξονα η ανάδοχος εταιρία, θα επανέλθουμε» είπε ο κ. Καχριμάνης. Η παραχωρησιούχος κοινοπραξία είναι η ΓΕΚ Τέρνα-Egis Projects.

Προς το παρόν, ο κ. Καχριμάνης αγωνίζεται… για την τοποθέτηση μιας ενημερωτικής πινακίδας επί της Εγνατίας οδού (εκεί που είναι ο κόμβος Μπαλντούμας) που θα δείχνει στους οδηγούς την έξοδο για Ιωάννινα, Αλβανία, Μεγάλη Γότιστα, Κράψη. Ένα αίτημα που, όπως είπε, κατατέθηκε στην «Εγνατία Οδό ΑΕ» το 2021. Και το οποίο επανήλθε το 2022.

Κάποια στιγμή, όπως προκύπτει από την εξιστόρηση των γεγονότων από τον κ. Καχριμάνη, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» πρότεινε στην ενημερωτική πινακίδα να αναγράφεται «Κακαβιά, Ιωάννινα-βόρειος τομέας». «Ενώ μας είπαν ότι θα την κάνουν, δεν την κάνουν. Να τη φτιάξουμε εμείς με δικά μας έξοδα, αλλά να μας αφήσουν να τη βάλουμε» κατέληξε ο περιφερειάρχης.

ΣΧΟΛΙΑ
Θανάσης
Ξεχάσατε το τρένο
Ούι μάνα μ'
Αυτές οι πινακίδες με τα... πλούσια στοιχεία και τα συναφή μοιάζουν με κάτι κομψευόμενους κυρίους που αφήνουν επίτηδες την ετικέτα στο μανίκι από το σακάκι, ενώ κανονικά ξηλώνεται και πετιέται, για να φαίνεται η μάρκα. Τα ράσα -λένε- δεν κάνουν τον παπά, σίγουρα όμως ούτε και η ετικέτα. Όσον αφορά το κοστούμι της υπόθεσης, τον Κόμβο, με τις περιβαλλοντικές πεταγμένες στον κάλαθο των αχρήστων, δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά, εφόσον οι αιρετοί μας επιμένουν να μας φορτώσουν με περισσότερο κάρβουνο ή ρύπους, που είναι ένα και το αυτό. Βοήθειά μας
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3