Το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά (+17,9%), φθάνοντας τα 5,4 εκατομμύρια μονάδες, σηματοδοτώντας την ανάκαμψη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας μετά τις διαταραχές του εφοδιασμού που προκάλεσε η πανδημία. Ωστόσο, οι σωρευτικοί όγκοι είναι κατά 21% χαμηλότεροι σε σύγκριση με το 2019.
Τον Ιούνιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκε από 10,7% σε 15,1%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το μερίδιο του ντίζελ. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρέμειναν η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή μεταξύ των αγοραστών νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας το 24,3% της αγοράς. Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα διατήρησαν το μεγαλύτερο μερίδιο, αντιπροσωπεύοντας το 36,3%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ένωση κατασκευαστών ACEA, τον Ιούνιο, οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν σημαντικά κατά 66,2%, φθάνοντας τις 158.252 μονάδες.
Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 32,4% τον Ιούνιο, φθάνοντας τις 254.100 μονάδες. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από τη σημαντική αύξηση στις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: Γερμανία (+59,1%), Ιταλία (+29,9%), Γαλλία (+27,9%) και Ισπανία (+22,7%).
Σωρευτικά, οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατέγραψαν αξιοσημείωτη αύξηση 27,9% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, φτάνοντας σχεδόν τα 1,4 εκατομμύρια μονάδες και καταλαμβάνοντας το 25% της αγοράς.
Ρlug-in υβριδικά
Τον Ιούνιο, η αγορά της ΕΕ για τα νέα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ανέκαμψε, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 13,4%. Αν και υπήρξε σημαντική μείωση των πωλήσεων κατά 39,2% στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου, η σημαντική αύξηση στη Γαλλία (+49,9%) και την Ισπανία (+51,7%) αντιστάθμισε σε μεγάλο βαθμό την πτώση αυτή. Το συνολικό μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 7,9% από 8,2% τον Ιούνιο του περασμένου έτους, παρά την αύξηση των ταξινομήσεων του Ιουνίου.
Τα βενζινοκίνητα
Τον περασμένο μήνα, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 11%, φτάνοντας συνολικά τις 379.067 μονάδες. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε στο 36,3% από 38,5% τον Ιούνιο του 2022. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στη σταθερή αύξηση στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, ιδίως στη Γερμανία (+19,8%) και την Ισπανία (+11,9%). Πάνω από 2 εκατομμύρια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πωλήθηκαν στην ΕΕ το πρώτο εξάμηνο του έτους, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 15,9% σε σύγκριση με το 2022.
Αντίθετα, η αγορά της ΕΕ για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε να μειώνεται (-9,4%) τον περασμένο μήνα, παρά την αύξηση στη Γερμανία (+10,3%) και στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, ιδίως στη Ρουμανία (+22,4%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον μερίδιο αγοράς 13,4%, από 17,4% τον περασμένο Ιούνιο.
Πηγή: ACEA