ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

Διαδικτυακά καρτοπαίχνιδα: Η νέα τάση στα ηλεκτρονικά παιχνίδια

Εικόνα του άρθρου Διαδικτυακά καρτοπαίχνιδα: Η νέα τάση στα ηλεκτρονικά παιχνίδια
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/01/2019, 18:56
ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

Η βιομηχανία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών πέρασε από πολλά στάδια από τη δεκαετία του ’80 μέχρι σήμερα και ανάλογα με την εποχή παρατηρήσαμε πολλές τάσεις να έρχονται και να… παρέρχονται. Μία από αυτές είναι η μετάβαση από τα παιχνίδια που αγοράζει κανείς μία φορά ή τα οποία πληρώνει με μηνιαία συνδρομή, στα λεγόμενα «free to play» παιχνίδια, στα οποία μπορεί κανείς να παίξει μεν δωρεάν, αλλά πληρώνοντας κάποια χρήματα ανά πάσα στιγμή, είτε για να τα αναβαθμίσει π.χ. με κάποια αισθητικά στοιχεία, είτε για να αποκτήσει ουσιαστικά πλεονεκτήματα που επηρεάζουν την εξέλιξη τους. Παράλληλα, είδαμε και άλλη μία θεματική κατηγορία παιχνιδιών να κάνουν την εμφάνισή τους και να καταφέρνουν να κερδίσουν το ενδιαφέρον εκατομμυρίων παιχτών σε όλο τον κόσμο, τα καρτοπαίχνιδα.

Όταν λέμε καρτοπαίχνιδα δεν εννοούμε τα κλασικά παιχνίδια της τράπουλας όπως το μπριτζ ή η μπιρίμπα, αλλά παιχνίδια στρατηγικής που σε προηγούμενες δεκαετίες είχαν εμπορική επιτυχία σε υλική μορφή. Υπάρχουν ακόμη και επαγγελματίες παίκτες που βγάζουν χρήματα παίζοντας εδώ και δεκαετίες καρτοπαίχνιδα ή που ξεκίνησαν με αυτά ως πρώτο βήμα για την μετέπειτα εξέλιξή τους. Κλασικό παράδειγμα είναι ο Πολωνός Marcin Horecki, ο οποίος ξεκίνησε να παίζει ανταγωνιστικά Magic the Gathering για να ακολουθήσουν στη συνέχεια τα παιχνίδια με την τράπουλα, όπου κατόρθωσε να γίνει ένας από τους πιο επιτυχημένους παίκτες στον κόσμο.

Photo, by pixabay, Free for commercial use - No attribution required

Από το τραπέζι στην οθόνη

Ηλεκτρονικές υλοποιήσεις αυτών των παιχνιδιών είχαμε ήδη από την δεκαετία του ’90, ωστόσο η αγορά παρέμενε περιορισμένη έως το 2014, όταν το μεγάλο «μπαμ» έγινε με το Hearthstone της Blizzard. Το Hearthstone είναι ένα δωρεάν ηλεκτρονικό καρτοπαίχνιδο που δεν υπήρξε ποτέ στο παρελθόν σε υλική μορφή. Η εταιρία που το δημιούργησε με την τεράστια δυναμική της στην αγορά έκανε το Hearthstone αμέσως επιτυχία, με αποτέλεσμα σήμερα οι παίκτες που έχουν δημιουργήσει λογαριασμό στο παιχνίδι να αγγίζουν τα 100 εκατομμύρια σε ολόκληροτον κόσμο.

Βλέποντας την τεράστια αυτή επιτυχία, η Wizards of The Coast που ανήκει στη Hasbro, δημιούργησε το Magic The Gathering Arena, το οποίο μπορεί να παίξει κανείς, επίσης, δωρεάν από τον Αύγουστο του 2018. Το παιχνίδι είναι παρόμοιο σε στυλ με το Hearthstone ωστόσο υπάρχει σε υλική μορφή από το 1993 με κάρτες που μπορεί κανείς να αγοράσει σε κάποιο κατάστημα παιχνιδιών στρατηγικής ή γενικά παιχνιδιών. Το Magic the Gathering θεωρείται διαχρονικά το πιο επιτυχημένο του είδους, πράγμα που σημαίνει πως διαθέτει ήδη μια βάση με εκατομμύρια παίκτες που το γνωρίζουν. Η εταιρία προσπαθεί να συνδέσει το παιχνίδι στην υλική του μορφή με εκείνο στην ηλεκτρονική, προσφέροντας κωδικούς με δώρα στο ηλεκτρονικό (πχ. μπορεί κανείς να αγοράσει μια τράπουλα σε έντυπη μορφή και με ένα κωδικό που περιέχει αυτή, να την αποκτήσει αντίστοιχα και στο ηλεκτρονικό παιχνίδι).

Μια τρίτη ενδιαφέρουσα υλοποίηση είναι το παιχνίδι Artifact. Το συγκεκριμένο αποτελεί την πιο πρόσφατη άφιξη στον χώρο, καθώς κυκλοφόρησε στα τέλη Νοεμβρίου του 2018. Δημιουργήθηκε από τον Richard Garfield, τον δημιουργό του Magic The Gathering και το σκεπτικό ήταν να συνδυαστεί άμεσα η έντυπη μορφή του παιχνιδιού σε κάρτες με την ηλεκτρονική του μορφή. Για να παίξει το παιχνίδι στο διαδίκτυο κάποιος παίκτης θα πρέπει πρώτα να αγοράσει μια τράπουλα σε υλική μορφή και να καταχωρήσει τον κωδικό της στην αντίστοιχη ηλεκτρονική εφαρμογή ώστε να μπορεί να παίξει ηλεκτρονικά με την ίδια ακριβώς τράπουλα. Η εταιρία Valve που δημιούργησε το συγκεκριμένο παιχνίδι δεν φαίνεται σε θέση να μπορεί να «χτυπήσει» εμπορικά το Hearthstone ή το Magic the Gathering Arena, όμωςέχει ήδη εξασφαλίσει ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς, με δεκάδες χιλιάδες ήδη καταχωρημένες τράπουλες στην ηλεκτρονική της πλατφόρμα.

Η επίδραση των eSports

Η τάση των eSports είναι και αυτή πολύ έντονη τα τελευταία χρόνια. Εκατομμύρια παίκτες σε όλο τον κόσμο συναγωνίζονται σε ηλεκτρονικά παιχνίδια με χρηματικά έπαθλα ή απλά παρακολουθούν μέσω διαδικτύου με μεγάλο ενδιαφέρον τις εξελίξεις στον χώρο. H Blizzard κατάφερε να προσελκύσει περισσότερο κόσμο στο Hearthstone κάνοντάς το πιο ανταγωνιστικό, με κίνητρο τα τουρνουά eSports. Τα τελευταία χρόνια, λοιπόν, η εταιρία προσφέρει πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια ως έπαθλα στα διάφορα τουρνουά και πρωταθλήματα. Στο ίδιο μήκος κύματος θα κινηθεί και η Wizards of The Coast με το Magic the Gathering Arena, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε πως το 2019 θα διαθέσει συνολικά 10 εκατομμύρια ευρώ ως έπαθλα, συνδυαστικά στο έντυπο και στο ηλεκτρονικό παιχνίδι της. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές ομάδες που ασχολούνται με τα δύο παιχνίδια στον χώρο των eSports. Μάλιστα, ο Παναθηναϊκός είναι ο πρώτος αθλητικός σύλλογος στην Ελλάδα που δημιούργησε τμήμα eSports από τον Δεκέμβριο του 2016, στα πρότυπα άλλων μεγάλων συλλόγων στο εξωτερικό. Οι παίκτες του τμήματος ΠΑΟ eSports ασχολούνται τόσο με το Hearthstone όσο και με το Magic the Gathering.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back