ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Δεν είναι σαν άλλες εξαγορές στην Ελλάδα»

Εικόνα του άρθρου «Δεν είναι σαν άλλες εξαγορές στην Ελλάδα»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/04/2021, 18:54
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη» παίρνει αποστάσεις από τον όρο «εξαγορά», με αφορμή την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου από τη CVC, με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο Μιχάλη Παναγιωτάκη να επιμένει στο περιεχόμενο της στρατηγικής συμφωνίας, τους επενδυτικούς όρους της και των διαφορών με τις άλλες εξαγορές που γίνονται συνήθως στην Ελλάδα.

«Η συμφωνία στηρίχτηκε στην επιτυχημένη ομάδα της ‘Δωδώνης’ και δεν έχει σχέση με άλλες εξαγορές στην Ελλάδα» τόνισε, αποφεύγοντας να σχολιάσει το οικονομικό κομμάτι της συμφωνίας.

Είπε ωστόσο ότι δεν αλλάζει κάτι διοικητικά και πως «παραμένει η ίδια διοίκηση, ο ίδιος προϋπολογισμός (…) ο έλεγχος είναι στα χέρια μας».

Προς επίρρωση (και καθησυχασμό) της παραγωγικής βάσης, ο κ. Παναγιωτάκης προανήγγειλε αυξήσεις στις τιμές παραγωγών, που θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα. Τον είχε… προλάβει ωστόσο ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης, που προανακοίνωσε τις αυξήσεις.

Ο κ. Παναγιωτάκης, στη συνάντηση με τους δημοσιογράφους των Ιωαννίνων έδωσε και την άλλη διάσταση της συμφωνίας, κάνοντας με εύσχημο τρόπο σαφές το γεγονός ότι στην Ελλάδα, η γαλακτοκομική αγορά ούτε ήσυχη είναι, ούτε «αγγελικά πλασμένη».

Κατηγόρησε μέρος του ανταγωνισμού ότι θυσιάζει την ποιότητα της φέτας προκειμένου να πουλήσει φθηνότερα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «είναι απαράδεκτο να πωλείται 4-4,5 ευρώ το κιλό», ενώ τόσο στοιχίζει μόνο το γάλα που απαιτείται. Απέδωσε αυτή την τακτική στο κυνήγι του «εύκολου κέρδους κάποιων εγχώριων εταιριών» και φυσικά, τις εισαγωγές και ελληνοποιήσεις γάλακτος, καθώς και «τεχνολογικά τερτίπια στα εργοστάσιά τους», ώστε να αυξηθεί το κέρδος, σύνολο που το χαρακτήρισε «εγκληματικό» εις βάρος των όρων ΠΟΠ για το προϊόν.

Σε αυτό το πλαίσιο, όπως είπε, οι διαχειριστές της «Δωδώνης», μπροστά σε ένα «ανταγωνιστικό και υψηλού ρίσκου διακύβευμα», προετοιμάστηκαν για να ανταποκριθούν στις ανάγκες, αλλά και στις «λακκούβες». Ως τέτοια, χαρακτήρισε την πολιτική των μεγάλων σούπερ μάρκετ, αποδίδοντας και σε αυτά τη λογική του εύκολου κέρδους εις βάρος της ποιότητας.

Ο κ. Παναγιωτάκης ουσιαστικά συνέδεσε και το «χρηματιστήριο» τιμών με την τακτική άλλων εταιριών στη μείωση του κόστους εις βάρος της ποιότητας. Αρνήθηκε πάντως ότι έφυγαν παραγωγοί προς άλλες εταιρίες που έδωσαν ψηλότερες τιμές, λέγοντας ότι κάθε χρόνο φεύγουν και έρχονται παραγωγοί και πως η «Δωδώνη» κράτησε τις τιμές παραγωγού ψηλά τα τελευταία χρόνια. «Οι άλλοι άλλαξαν, όχι εμείς», τόνισε και εντόπισε το βασικότερο πρόβλημα στη μείωση της παραγωγικής βάσης και την έξοδο κτηνοτρόφων από το επάγγελμα, στην Ήπειρο.

Δεσμεύτηκε ότι «θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τον έλληνα παραγωγό» και είπε ακόμα ότι υπάρχουν σενάρια για να μεγαλώσει η δυναμικότητα του εργοστασίου.

Πάντα όμως, μια εξαγορά ή έστω στρατηγική συνεργασία, έχει οικονομικό υπόβαθρο, αλλά και οικονομικό πλάνο. Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της γαλακτοβιομηχανίας είπε ότι στόχος για τη «Δωδώνη» είναι να επεκταθεί στο εξωτερικό, αλλά και ότι η συμφωνία με τη CVC προβλέπει και εξαγορές στο χώρο των τροφίμων, σε Ελλάδα και εξωτερικό.  

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back