Έχοντας ως μέτρο σύγκρισης το Dacia Duster της πρώτης γενιάς περιμέναμε σίγουρα να δούμε ένα καλό SUV που μπορεί να σταθεί με αξιώσεις στον ανταγωνισμό. Όπως και έγινε, καθώς η δεύτερη γενιά του, έχει ήδη κατακτήσει μία από τις πρωταγωνιστικές θέσεις πωλήσεων ανάμεσα στα σύγχρονα crossover στη χώρα μας. Μάλιστα, αποτελεί μια τίμια πρόταση που δίνει πολλά περισσότερα από αυτά που πληρώνεις.
Στα 1100 χιλιόμετρα που κάναμε μαζί του ανακαλύψαμε στοιχεία που μας άρεσαν και μας έκαναν να το ξεχωρίσουμε. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (21 εκατοστά) του επιτρέπει να πηγαίνει σε χωμάτινες διαδρομές χωρίς ο οδηγός να σκέφτεται ότι μπορεί να βρει το πάτωμα, ακόμη και αν είναι φορτωμένος. Η γωνία προσέγγισης είναι 30 μοίρες, η γωνία ράμπας είναι 21 μοίρες και η γωνία φυγής βρίσκεται στις 34 μοίρες που επιβεβαιώνουν τα παραπάνω.
Ο 1,3λιτρος κινητήρας στην πράξη αποδείχθηκε δυνατός και οικονομικός, ενώ οι 150 ίπποι κάνουν σε όλο το εύρος των στροφών αισθητή την παρουσία τους. Η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς αποδεικνύεται ιδανική για την περίπτωση που οδηγός θέλει να οδηγήσει το αυτοκίνητο στην άσφαλτο, αλλά και να μπει σε διαδρομές εκτός δρόμου χωρίς μεγάλες απαιτήσεις.
Όμως όταν έχεις τέτοιο όχημα τότε αυτόματα σου έρχεται στο μυαλό η τετρακίνηση, που θα του πήγαινε εξαιρετικά και θα του πρόσθετε πολλούς πόντους. Η κίνησή μας σε χωμάτινες διαδρομές στα Ζαγοροχώρια δεν μας κούρασαν, ενώ οι όποιες επιλογές στο ποτάμι του Βοϊδομάτη καλύφθηκαν απροβλημάτιστα και με τον καλύτερο τρόπο.
Εξωτερικό
Εξωτερικά το αυτοκίνητο δεν άλλαξε ιδιαίτερα. Έγιναν κάποιες αισθησιακές αλλαγές, όπως στη μάσκα, τους προβολείς με LED ημέρας, το νέο καπό και τα τονισμένα φτερά, ενώ πίσω υπάρχει διαφοροποίηση στα τετράγωνα φωτιστικά σώματα και συνθέτουν το προφίλ ενός αυθεντικού SUV. Επίσης, οι προστατευτικές ποδιές μπροστά και πίσω τονίζουν το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό είναι μεγάλο και ευρύχωρο. Με διαστάσεις 4.341μ στο μήκος, 1804μ στο πλάτος και 1693μ στο ύψος οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μεγάλους χώρους. Ο αποθηκευτικός χώρος αγγίζει τα 445 λίτρα που στην πράξη αποδεικνύεται μεγάλος για να ικανοποιήσει τις ανάγκες πέντε επιβατών.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεσαι την αναβάθμιση που έχει γίνει τόσο στον τομέα των υλικών όσο και της κατασκευής. Το ταμπλό έχει σχεδιαστεί από την αρχή με αποτέλεσμα να δείχνει πιο σύγχρονο και λειτουργικό. Στην κεντρική κονσόλα φιλοξενείται τοποθετημένη ψηλότερα η οθόνη που έχει όλα τις υπηρεσίες του MediaNav Evolution.
Στο τιμόνι υπάρχουν όλα τα απαραίτητα κουμπιά ώστε να γίνεται όλη η διαχείριση της ενημέρωσης του οδηγού χωρίς αυτός να αναγκαστεί να το αφήσει, πλήν του κουμπιού του επιλογέα της αυτόματης οδήγησης που και αυτός σε δεύτερο χρόνο ρυθμίζεται από το τιμόνι. Η ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης είναι πολύ καλή.
Κινητήρας
Αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα είναι ο πολιτισμένος κινητήρας. Είτε κινείται στην πόλη είτε εκτός αυτής, βλέπεις να ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό. Με καλές επιδόσεις, για το αυτοκίνητο που ζυγίζει 1312 κιλά, η τελική του ταχύτητα μπορεί να φθάσει τα 200χλμ/ώρα, χωρίς ωστόσο η κατανάλωση της βενζίνης να ξεφεύγει από τα φυσιολογικά πλαίσια. Στα 1100 χιλιόμετρα που διανύσαμε η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε λίγο κάτω από τα 7 λίτρα, ενώ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού στην Εθνική Οδό αυτή ήταν λίγο ανεβασμένη από τα 6 λίτρα.
Κάνοντας μια αποτίμηση του αυτοκινήτου στη δοκιμαστική οδήγηση, μπορούμε να πούμε ότι είχαμε ένα αυτοκίνητο που τιμά τα χρήματά του, είναι οικονομικό, άνετο και μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του οδηγού είτε εντός είτε εκτός πόλης, αλλά και με τον τελευταίο να απολαμβάνει εξαιρετική ποιότητα οδήγησης εκτός δρόμου.
Με όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας, με καλά φρένα, με δυνατό κινητήρα και με καλή ποιότητα στο εσωτερικό, τα 17.380 ευρώ που στοίχιζε το αυτοκίνητο της δοκιμαστικής οδήγησης σίγουρα αποτελούν πρόκληση για να το αποκτήσει κάποιος που θέλει να εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα ενός SUV.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ