Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Αποχαιρετώντας το έργο «Ιωάννινα-Κακαβιά»;

Εικόνα του άρθρου Αποχαιρετώντας το έργο «Ιωάννινα-Κακαβιά»;
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/03/2021, 00:21
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το ενδεχόμενο να χανόταν η «μάχη» της ένταξης του οδικού τμήματος «Ιωάννινα-Κακαβιά» στο Ταμείο Ανάκαμψης υπήρχε εξαρχής, παρά τη περιρρέουσα ατμόσφαιρα συγκρατημένης αισιοδοξίας.

Σύμφωνα με χτεσινό, αναλυτικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», με την υπογραφή του Γ. Λιάλιου (διαβάστε εδώ), εκτός Ταμείου Ανάκαμψης μένουν, όπως δείχνουν τα πράγματα, όλα τα προτεινόμενα (και) από την Ελλάδα οδικά έργα, με εξαίρεση το βόρειο τμήμα του Ε65 και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ο διαφαινόμενος… αποκλεισμός αρκετών οδικών έργων, όπως του οδικού άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά» δεν συνδέεται, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, με την «ωριμότητα», αλλά με τη διαφορετική φιλοσοφία που έχει η Ε.Ε. για το Ταμείο Ανάκαμψης. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται πάντως.

Τα κάθε άλλο παρά θετικά μηνύματα που καταφτάνουν, δεν πρέπει να έχουν αιφνιδιάσει την Περιφέρεια Ηπείρου. Μία από τις τελευταίες δηλώσεις του περιφερειάρχη Αλέκου Καχριμάνη ήταν ότι «οι Ευρωπαίοι είναι δύσκολοι στα έργα υποδομής». Και το ερώτημα πια είναι αν υπάρχει «σχέδιο Β», ή πιο συγκεκριμένα, αν προϋπήρχε κάποιο σχέδιο για την υλοποίηση του οδικού άξονα. Πριν προκύψει δηλαδή το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το έργο «Ιωάννινα-Κακαβιά» το έχει «χρεωμένο» η Περιφέρεια Ηπείρου κι όχι το υπουργείο Υποδομών, παρότι πρόκειται για ένα οδικό έργο με προϋπολογισμό άνω των 400 εκατ. ευρώ. Κι αυτό επειδή πέρσι, τέτοια εποχή, το είχε ζητήσει η ίδια η Περιφέρεια, με το υπουργείο να παραχωρεί την αρμοδιότητα και να «αποδεσμεύεται» από το έργο. Τι σκοπό είχε η Περιφέρεια Ηπείρου; Και κυρίως πώς σκόπευε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση;

Σε ευρεία σύσκεψη όλων των εμπλεκόμενων φορέων που είχε γίνει πέρσι στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής (!), είχε αποφασιστεί το έργο να γίνει με σύμβαση παραχώρησης ως επέκταση της Ιόνιας οδού και με συνδρομή ύψους 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Ηπείρου μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Ήπειρος 2014-2020». Περισσότερες λεπτομέρειες για το σχέδιο αυτό δεν παρουσιάστηκαν ποτέ.

Όλα αυτά βέβαια πριν την πανδημία και τη διάθεση εκατομμυρίων ευρώ από το ΕΣΠΑ για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας, και με την προϋπόθεση ολοκληρωμένων μελετών που δεν υπάρχουν ακόμη για το δεύτερο τμήμα του οδικού άξονα, από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά.

ΣΧΟΛΙΑ
Χρηστος
Οκ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back