Η Λάκκα Σούλι είναι μία από τις πιο απομονωμένες περιοχές της Ηπείρου, με δύσκολους ορεινούς δρόμους. Εδώ και χρόνια, περιμένει πώς και πώς να αποκτήσει μια θέση σε έναν οδικό χάρτη στον οποίο θα «βλέπει» την Εγνατία οδό. Η περίφημη σύνδεση της Εγνατίας με την Πρέβεζα μέσω του Θεσπρωτικού υλοποιείται σήμερα μόνο κατά το ήμισυ. Το… μισό αυτό έργο έχει τον τίτλο «Βελτίωση της οδού Τύρια-Σιστρούνι» και διανύει τον πέμπτο χρόνο του. Όσο για τον υπόλοιπο δρόμο μέχρι το Θεσπρωτικό και κατ’ επέκταση με τη Στεφάνη (πριν τον Λούρο), το σχέδιο παραμένει στα συρτάρια.
Για την Περιφέρεια Ηπείρου, τον φορέα υλοποίησης του έργου, προτεραιότητα έχει προς παρόν το πρώτο οδικό τμήμα, ο δρόμος των 14,5 χλμ. από την Τύρια μέχρι το Σιστρούνι, το οποίο θεωρείται τεχνικά το πιο δύσκολο λόγω των πολλών γεωλογικών προβλημάτων που υπάρχουν και που συνεχώς προκύπτουν –κατολισθήσεις, καθιζήσεις κ.λπ. Τα γεωλογικά προβλήματα σε συνδυασμό με τον πρόχειρο σχεδιασμό, την καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις και την ελλιπή χρηματοδότηση ευθύνονται για τη μεγάλη καθυστέρηση του έργου, του οποίου το κόστος σύμβασης αγγίζει τα 9,5 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τη νέα προθεσμία που πήρε η ανάδοχος εταιρία (Ιntrakat), ο δρόμος των 14,5 χλμ. θα ολοκληρωθεί στα τέλη του χρόνου. Θεωρείται σχεδόν βέβαιο όμως ότι θα υπάρξει και νέα παράταση.
Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας είναι πραγματικά ένα πολύπαθο έργο. Οι περιπέτειες του, ώς κάποιο βαθμό, ήταν αναμενόμενες, καθώς δεν είχε ξεκινήσει και με τις καλύτερες προοπτικές. Επί εποχής ΝΔ, η υπό εκπόνηση μελέτη για ολόκληρο τον οδικό άξονα (από Τύρια μέχρι Στεφάνη) σταμάτησε, με τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά να υποστηρίζει ότι «δεν πρόκειται να φτιάξω ένα δρόμο στα βουνά και στα λαγκάδια». Με τα δεδομένα αυτά, οι τότε Νομαρχίες Ιωαννίνων και Πρέβεζας αποφάσισαν να αναλάβουν μόνες τους την υλοποίηση του έργου –η καθεμία το δικό της οδικό κομμάτι. Ο Αλέκος Καχριμάνης ως νομάρχης κατάφερε να εντάξει τον δρόμο Τύρια-Σιστρούνι στο πρόγραμμα «Πίνδος», δημιούργημα του πρώην υφυπουργού Οικονομίας και βουλευτή Γρεβενών της ΝΔ Χρήστου Φώλια, όπου τα έργα εντάσσονταν χωρίς σοβαρές προϋποθέσεις και χωρίς ουσιαστικό έλεγχο των μελετών. Το πρόγραμμα «Πίνδος», όπως ήταν αναμενόμενο, ξέμεινε από χρήματα, και τα προβλήματα στη χρηματοδότηση ξεκίνησαν. Σημειωτέον ότι η όποια προσπάθεια για ένταξη του έργου στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) δεν προχώρησε. Σήμερα, το έργο μπορεί να έχει προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό (μέσα σε πέντε χρόνια), ωστόσο η προοπτική ολοκλήρωσης του οδικού άξονα μέχρι το Θεσπρωτικό παραμένει ένα καίριο ερώτημα.
.