Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Από περιφερειακά πάρκινγκ και mini bus μέχρι τούνελ

Εικόνα του άρθρου Από περιφερειακά πάρκινγκ και mini bus μέχρι τούνελ
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/12/2017, 22:00
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Αναδιοργάνωση των μετακινήσεων, κατασκευή στοχευμένων οδικών έργων, δημιουργία περιφερειακών πάρκινγκ, επέκταση της περιφερειακής οδού βόρεια της πόλης, ακόμα και διάνοιξη τούνελ: Όλα αυτά προτάθηκαν ως μέτρα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης στη σχετική εκδήλωση που διοργάνωσε η δημοτική παράταξη «Γιάννενα Τώρα», την Παρασκευή, στη «Φρόντζου Πολιτεία».

Ομιλητές της εκδήλωσης ήταν ο χωροτάκτης-πολεοδόμος Τριαντάφυλλος Μιχαηλίδης, μέλος της παράταξης, και ο συγκοινωνιολόγος Κώστας Κολοκούρης, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ηπείρου. Ο κ. Μιχαηλίδης αναφέρθηκε στις προβλέψεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου (το οποίο δεν έχει εγκριθεί ακόμη) για το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων υποστηρίζοντας ότι υπάρχουν προτάσεις χρήσιμες αλλά και άλλες ξεπερασμένες, λόγω της οικονομικής κρίσης. Τόνισε δε ότι οι νέοι και οι υπό σχεδιασμό διεθνείς οδικοί άξονες αναμένεται να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής και το περιβάλλον του λεκανοπεδίου. Έμφαση έδωσε τις προτάσεις της παράταξης για το κυκλοφοριακό, οι οποίες αφορούν την αναδιοργάνωση των μετακινήσεων μέσα από εναλλακτικά συστήματα μεταφορών (carpooling, carsharing, πολύ ελαφρύ τραμ κ.λπ.) και την κατασκευή στοχευμένων έργων όπως η επέκταση της Κενάν Μεσαρέ μέχρι την περιφερειακή οδό.

Ο κ. Κολοκούρης ήταν πιο ριζοσπαστικός στις προτάσεις του. Με εξαίρεση την εύλογη πρότασή του για δημιουργία περιφερειακών πάρκινγκ και μεταφορά επιβατών προς το κέντρο με mini bus, o συγκοινωνιολόγος πρότεινε τη διάνοιξη τούνελ τα οποία θα συνδέουν το κέντρο με την περιφερειακή οδό. Η πρότασή του για τούνελ βασίζεται, όπως εξήγησε, στη δυσκολία δημιουργίας κυκλικών δακτυλίων γύρω από την πόλη λόγω της ύπαρξης της λίμνης ανατολικά και του λόφου δυτικά. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε σε σχεδιασμό επέκτασης της περιφερειακής οδού ως την επέκταση της Ιόνιας οδού, βόρεια της πόλης, ώστε να αποσυμφορηθεί το κέντρο. Τέλος, υπογράμμισε ότι διαχρονικός στόχος όλων των δημοτικών αρχών πρέπει να είναι η επίτευξη χρήσης εναλλακτικών μέσων μετακίνησης (λεωφορεία, ποδήλατα κ.λπ.) σε ποσοστό άνω του 20% έναντι του σημερινού 7%.

Η εκδήλωση, ξεκίνησε πάντως με χαιρετισμό του επικεφαλής της παράταξης «Γιάννενα Τώρα» Άρη Μπαρτζώκα, ο οποίος υπογράμμισε ότι παράλληλα με τα τεχνικά έργα πρέπει να στοχεύσουμε και σε μια αλλαγή της νοοτροπίας οδηγών αλλά και πεζών ώστε να αποφεύγεται η αντικοινωνική συμπεριφορά στην οδήγηση και στη διέλευση των διαβάσεων.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων η αντιδήμαρχος Ιωαννίνων Ελένη Βασιλείου, ο γραμματέας του ΤΕΕ Ηπείρου Αλέξανδρος Λάμπρου και άλλοι.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back