Και η αναφορά σε φορείς και υπηρεσίες για το έργο που εκτελείται επί των πρανών της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Άρτας, κοντά στη Γέφυρα Καλογήρου, από τον επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργο Ζάψα παίρνει πια τη μορφή μιας σοβαρής καταγγελίας. Ο κ. Ζάψας δεν αποδέχεται την αιτιολογία της περιφερειακής αρχής περί «βελτίωσης της ορατότητας», αναφέροντας ότι η παρέμβαση γίνεται… σε ευθεία, και κάνει λόγο για «εξυπηρέτηση ωφελούμενων από τα αδρανή»…
Στις 14 Ιουνίου, ο επικεφαλής της παράταξης κατέθεσε αναφορά εκφράζοντας τις απορίες του για τις εκσκαπτικές-χωματουργικές εργασίες που εκτελούνται στην εν λόγω περιοχή, ρωτώντας παράλληλα αν υφίσταται Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Η απάντηση δεν ήρθε από τις υπηρεσίες αλλά από το Γραφείο Τύπου της Περιφέρειας Ηπείρου. Η περιφερειακή αρχή ανέφερε ότι πρόκειται για την εκτέλεση ενός έργου με τίτλο «άμεση βελτίωση ορατότητας προς αποφυγή ατυχημάτων επί της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Άρτας». Είπε ότι υπήρξε μια καθυστέρηση με την έκδοση άδειας επέμβασης από το Δασαρχείο και ότι το έργο είχε «περάσει» από την Οικονομική Επιτροπή, κατηγορώντας τον κ. Ζάψα ότι παρεμβαίνει για «λόγους εντυπώσεων».
Διαβάστε: «Άμεση βελτίωση ορατότητας…» η απάντηση
Ο κ. Ζάψας επανέρχεται με νέα του ανακοίνωση σήμερα λέγοντας καταρχάς: «Αν επιδίωξή μας ήταν η δημιουργία εντυπώσεων και σκοπός μας η διακοπή εργασιών θα είχαμε κοινοποιήσει την αναφορά στο Αστυνομικό Τμήμα Φιλιππιάδος, πράγμα που δεν εκτιμήθηκε».
Όσον αφορά το ίδιο το έργο, προϋπολογισμού 24.800 ευρώ (με ΦΠΑ), ο κ. Ζάψας αναφέρει ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα ορατότητας στο συγκεκριμένο σημείο. «Στο τμήμα της εθνικής οδού όπου γίνεται η παρέμβαση έχουμε το απόλυτο της ευθείας γραμμής (180ο μοίρες)… Η επίκλησή της (σ.σ. της ορατότητας) είναι προφανής δικαιολογία για την εξυπηρέτηση των ωφελούμενων από τα αδρανή» σημειώνει και προσθέτει με νόημα ότι το «’μπάζωμα’ αγροτεμαχίων εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής».
Όσο για το γεγονός ότι το έργο «πέρασε» από την Οικονομική Επιτροπή, ο κ. Ζάψας αναφέρει κι αυτός ότι ο ίδιος μειοψήφισε με το επιχείρημα ότι απαιτείται ετήσιος προγραμματισμός για έργα μικρής κλίμακας προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο αριθμός των απευθείας αναθέσεων.
Επί της ουσίας, υπογραμμίζει ότι ούτε στην εισήγηση ούτε στη σχετική απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, δεν αναφέρεται η ακριβής περιοχή του έργου όπως και η έκταση των εργασιών. «Από τα Γιάννενα μέχρι την Άρτα είναι 70+ χλμ! Όμοια, δεν έχουμε στοιχεία για τον όγκο των αδρανών και τη διάθεσή τους. Μια σοβαρή πρόταση αποδέκτη αδρανών θα ήταν το νταμάρι της Νέας Κερασούντας» τονίζει. Όντως στην απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής στις 10 Φεβρουαρίου, επισημαίνεται μόνο ότι «απαιτείται άμεσα η βελτίωση της ορατότητας προς αποφυγή ατυχημάτων επί της Ε.Ο. Ιωαννίνων-Άρτας».
Πέραν αυτών, ο κ. Ζάψας ξεκαθαρίζει ότι απαιτείται Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για μια τέτοια παρέμβαση και προτρέπει τους «κυρίους της Περιφέρειας να απαντήσουν για την ταμπακιέρα και να αφήσουν τα Δελτία Τύπου. Αν χρειαστεί, θα επανέλθουμε με επερώτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο».