Η «μάχη των αρκτικόλεξων» για τα συστήματα προσέγγισης στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων θα συνεχιστεί για λίγο καιρό ακόμα, χωρίς όμως να είναι η ουσία. Αυτή, επί του παρόντος βρίσκεται στο γεγονός ότι εδώ και λίγες μέρες ολοκληρώθηκε η μετεγκατάσταση του πύργου ελέγχου στο αεροδρόμιο, το οποίο έχει προδιαγραφές GBAS (Ground Based Augmentation System). Σχετικά αναμένεται να ενημερωθούν σήμερα ή αύριο οι τοπικές αρχές (δήμαρχος-περιφερειάρχης) και στο άμεσο μέλλον, να γίνει και μια ενημερωτική εκδήλωση. «Προδιαγραφές GBAS» σημαίνει ότι το αεροδρόμιο θα μπορεί να αποκτήσει το επίγειο σύστημα προσέγγισης.
Τόσο το GBAS όσο και το SBAS (Satellite Based Augmentation System) είναι συστήματα που βασίζονται στον δορυφορικό εντοπισμό, με μεγάλη ακρίβεια. Λειτουργούν προσθετικά στο GNSS που δεν είναι σύστημα (μην βιαστούμε να το παραγγείλουμε δηλαδή…), αλλά μέθοδος προσέγγισης με δορυφόρο, κάτι σαν πιο σύνθετο, εκλεπτυσμένο και ακριβές GPS δηλαδή. Οι διαφορές των δύο παρεμφερών συστημάτων, θα αναλυθούν στην εκδήλωση που αναφέρθηκε λίγο πιο πάνω. Η χρηστικότητα εξαρτάται και από τη «στοχευμένη προσέλκυση» αεροπορικών εταιριών στα Γιάννενα. Αν δηλαδή κάποια εταιρία έχει εξοπλίσει τα αεροσκάφη της με το GBAS και μπορεί να δέχεται τις κατάλληλες πληροφορίες, τότε η προσέγγιση, όταν εγκατασταθεί το σύστημα (προς το παρόν έχουμε μόνο τις προδιαγραφές), θα είναι δυνατή και σε κακές καιρικές συνθήκες.
Μερικές πληροφορίες για τα συστήματα υπάρχουν εδώ για το GNSS, εδώ για το GBAS και εδώ για το SBAS