Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Αβέρωφ-Ανεξαρτησίας: σχέδιο πεζοδρομήσεων

Εικόνα του άρθρου Αβέρωφ-Ανεξαρτησίας: σχέδιο πεζοδρομήσεων
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 31/01/2019, 01:42
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το πρώτο στάδιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) πήγε σήμερα δημοτικό συμβούλιο, με τον μελετητή Χριστόφορο Ριζομυλιώτη να κάνει ακόμη μια εκτενή παρουσίαση, μεγάλο μέρος της οποίας είχε γίνει πριν από δύο μήνες περίπου σε ειδική εκδήλωση. Η αρμόδια αντιδήμαρχος Ελένη Βασιλείου ήταν αυτή που εξήγησε τη φιλοσοφία του σχεδίου, το οποίο διαμορφώθηκε με επίκεντρο τον άνθρωπο.

Γι' αυτό και το ΣΒΑΚ, που δεν αποτελεί μια μελέτη εφαρμογής, προτείνει πολλές πεζοδρομήσεις και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή του ιστορικού κέντρου και του παραλίμνιου αστικού μετώπου.

Βασικό στοιχείο του Σχεδίου είναι η πεζοδρόμηση της οδού Αβέρωφ και της παραλίμνιας οδού, γύρω από το Κάστρο. Βάσει αυτής της πρόβλεψης, οι μελετητές είχαν θέσει δύο σενάρια: την παράλληλη πεζοδρόμηση του οδικού άξονα Γιοσέφ Ελιγιά-Κουντουριώτου και της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, από τη μια, και την πεζοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας και της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, από την άλλη. Μετά και από τη δημόσια διαβούλευση που έγινε, επιλέχθηκε η δεύτερη λύση. Με τη λύση αυτή, οι οδοί Ελιγιά-Κουντουριώτη-Γαριβάλδη ορίζονται ως άξονας διέλευσης των οχημάτων.

Για την Κενάν Μεσαρέ, το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας προτείνει αναδιαμόρφωση του κόμβου Κενάν Μεσσαρέ-Βελισσαρίου και βελτίωση των διαβάσεων πεζών, διερεύνηση δημιουργίας υπέργειας διάβασης πεζών στην περιοχή των σχολικών συγκροτημάτων, δημιουργία ποδηλατόδρομου από τη μία πλευρά της οδού και περιορισμό του διαθέσιμου πλάτους κυκλοφορίας, ώστε οι οδηγοί να αποθαρρύνονται να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες.

Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον κόμβο Νικοπόλεως-Κενάν Μεσσαρέ προτείνεται η επέκταση της νησίδας σε όλο το μήκος της Μεσσαρέ και η διευθέτηση των κινήσεων από/προς την οδό Νικοπόλεως μέσω του κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Αρχ. Μακαρίου-Βογιάνου-Κενάν Μεσσαρέ και της άνω διάβασης της Κενάν Μεσσαρέ. Εναλλακτικά, προτείνεται η εγκατάσταση σηματοδοτών στον εν λόγω κόμβο.

Ο μελετητής κ. Ριζομυλιώτης, κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ανέφερε και κάποια άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία για την κινητικότητα στην πόλη των Ιωαννίνων.

Για παράδειγμα, υπάρχουν 45.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 21.000 έχουν ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης, εκτός δρόμου δηλαδή. Κατά την εκπόνηση του ΣΒΑΚ, έγιναν μετρήσεις σε 31 κόμβους, οι οποίες κατέληξαν στο ότι η πύλη εισόδου στα Γιάννενα έχει μετατοπιστεί νοτιοανατολικά (προς την κατεύθυνση της Ιόνιας δηλαδή). Επίσης, διαπίστωσαν το… προφανές, ότι τις ώρες αιχμής, το 90% των θέσεων στάθμευσης στο κέντρο ήταν κατειλημμένο.

Οι ενστάσεις πάντως δεν έλειψαν. Τόσο σύμβουλοι της πλειοψηφίας όσο και της αντιπολίτευσης έθεσαν κυρίως επί μέρους ζητήματα μετακινήσεων, συγκοινωνιών κ.α.

Εκ μέρους της Ανεξαρτητης Δημοτικής Πρωτοπορίας ο Σπ. Κωνσταντόπουλος τονισε ότι θα χρειαστούν πολλές μελέτες,πολύς χρόνος που τελικά ίσως ξεπεράσει την αναγκαιότητα της εποχής.

Ο Λάζαρος Νάτσης για τους Πολίτες για την Ανατροπή, τόνισε ότι χρειάζεται πιο άμεση "κίνηση" των παρεμβάσεων και ότι το κομβικό σημείο ειναι οι συγκοινωνίες. Είπε πάντως ότι είναι ένα σχέδιο που μορεί να δώσει κατευθυνσεις και να βοηθήσει.

Ο Άρης Μπαρτζώκας (Γιάννενα τώρα) τόνισε ότι ναι μεν τα δεδομένα είναι αξιόπιστα, αλλά καταλήγουν σε δύο μόνο "εγκλωβιστικές" λύσεις. Είπε οτι δεν θα ψηφίσει την παραλαβή του σχεδίου, ζητώντας συμπληρώσεις.

Ο Β. Καφαράκης είπε οτι το σχέδιο κρύβει, "όπως όλα αυτά τα σχέδια", μια συγκεκριμένη πολιτική και ότι τα προβλήματα των πολιτών είναι πολλά. Ψήφισε και αυτός κατά.

Ο αντιδημαρχος Θ. Μανταλόβας τονισε ότι με το Σχέδιο, ο Δήμος θέλει να έχει ένα εργαλείο για τα έργα της επόμενης δεκαετίας, πρακτικά. Επίσης, είπε ότι θα πρέπει να δώσει απαντήσεις σε θέματα οπως οι συγκοινωνίες, η τροφοδοσία ρων καταστημάτων στο κέντρο, η θέση των ΑμεΑ στην πόλη κ.α. Επίσης, ήταν αρνητικός στον αποκλεισμό των αυτοκινήτων απο περιοχές όπως ο Μώλος. Υποστήριξε σθεναρά την ανάπλαση του παραλιμνίου, μέχρι το τέλος της επόμενης δημοτικής περιόδου.

Ο Β. Κοσμάς είπε πως το θέμα είναι μακροπρόθεσμο και μιλησε κυρίως για τη συνέχιση των λεωφόρων. Ψήφισε υπέρ της παραλαβής, λευκό στο περιεχόμενο του σχεδίου.

Τέλος, κοντά στα μεσάνυχτα πια, ο δήμαρχος Θ. Μπέγκας έδωσε μια διαφορετικήδιάσταση της αποστολής του Σχεδίου, ως "συστηματική οργάνωση της πόλης με κέντρο τον άνθρωπο"

ΣΧΟΛΙΑ
Τζαναρτι
Οδικός άξονας η Ελιγιά και η Γαριβαλδη; Το στενάκι του Εργατικού Κέντρου και η Γαριβάλδη με τα πεζοδρόμια που έχουν αφανίσει τον δρόμο.. Ποιος φωστήρας τα σκέφτεται όλα αυτά;
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back