Oikonomou pisoi
ΕΛΛΑΔΑ

2021: Συνεχίστηκε η πτώση των εφημερίδων

Εικόνα του άρθρου 2021: Συνεχίστηκε η πτώση των εφημερίδων
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/04/2022, 12:35
ΕΛΛΑΔΑ

Η δεύτερη χρονιά πανδημίας και καραντίνας, έπληξε και τις εφημερίδες. Παρότι γενικά τα ΜΜΕ γνώρισαν πέρυσι μια άνοδο, ειδικά τα διαδικτυακά και τα τηλεοπτικά, βοηθούμενα και από τα υγειονομικά μέτρα, τα έντυπα γνώρισαν άλλη μια κάμψη-πλην συγκεκριμένων περιοδικών, αλλά και των αθλητικών και θρησκευτικών εφημερίδων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, κατά το 2021, σε σχέση με το έτος 2020, παρατηρείται μείωση στις συνολικές πωλήσεις των εφημερίδων κατά 4,1%, καθώς και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες, με εξαίρεση τις κατηγορίες των εβδομαδιαίων αθλητικών και των θρησκευτικών εφημερίδων, στις οποίες παρατηρείται αύξηση κατά 11,5% και 26,5%, αντίστοιχα. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το έτος 2019, παρατηρήθηκε μείωση κατά 18,4% στις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων.

Επίσης, το 2021, σε σχέση με το έτος 2020, παρατηρείται αύξηση κατά 3,0% στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών. Ειδικότερα, αύξηση παρατηρείται στις κατηγορίες των Παιδικών-Κόμικς, των Τηλεοπτικών, των Στρατιωτικών και των Λοιπών περιοδικών, ενώ μείωση παρατηρείται στις υπόλοιπες κατηγορίες.

Οι σημαντικότερες αυξήσεις, όσον αφορά στις κατηγορίες με το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων, παρατηρούνται στις πωλήσεις περιοδικών της κατηγορίας Παιδικά-κόμικς και Λοιπά περιοδικά, κατά 3,2% και 48,2% αντίστοιχα. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 σε σχέση με το 2019, παρατηρήθηκε μείωση κατά 6,0% στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών.

Σύμφωνα με την έρευνα της Pricefox, το κινητό τηλέφωνο έχει εξελιχθεί ως το βασικό μέσο ενημέρωσης για τους πολίτες στην Ελλάδα, με την αύξηση τα τελευταία χρόνια να αγγίζει το 50%, αύξηση που οφείλεται στην ολοένα και ταχύτερη εξέλιξη των smart phones. Αυτό έχει οδηγήσει σε πτώση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και tablets τα οποία από το 2016 έως το 2021 παρουσιάζουν πτώση 23,6% και 28,5% αντίστοιχα.

Ένα μεγάλο πρόβλημα που υποδεικνύει η έρευνα, είναι ότι τo Facebook κυριαρχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με 1 στους 2 Έλληνες να το χρησιμοποιούν ως μέσο ενημέρωσης. Δεν είναι κάτι τέτοιο, αλλά ένας μεσάζοντας ουσιαστικά. Μέσο ενημέρωσης, είναι το ρεπορτάζ και όχι απλά η ανάγνωση του τίτλου…

Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν 4 στους 10 Έλληνες μοιράζονται τα νέα που διαβάζουν με άλλους από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back