Συντακτης: κύριος Τύπος
Δημοσιευση: 24-07-2020, 17:59
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Στο πλαίσιο των πανελλαδικών εκδηλώσεων του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός», η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων υποδέχεται αυτό το σαββατοκύριακο στο Ιτς Καλέ, στο Κάστρο, ένα αφιέρωμα στον Θεόφραστο Σακελλαρίδη και σε ζωντανές «ραδιοφωνικές» οπερέτες από την Εθνική Λυρική Σκηνή. 

Το 2020 συμπληρώνονται 70 χρόνια από τον θάνατο του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, ενός δημιουργού του οποίου το αποτύπωμα στην εγχώρια μουσικοθεατρική ζωή υπήρξε βαθύ. Η Εθνική Λυρική Σκηνή τιμά τον πρωτεργάτη της ελληνικής οπερέτας, παρουσιάζοντας δύο από τα σημαντικότερα έργα του με τη μορφή ζωντανής «ραδιοφωνικής» παράστασης.

-Σάββατο 25 Ιουλίου, Ιτς Καλέ, 20:30

Χαλιμά (1926) 

Ενορχήστρωση για τετραμελές ενόργανο σύνολο: Μιχάλης Παρασκάκης.

Χαλιμά: Άννα Στυλιανάκη, Σαχ Ρουμάν: Δημήτρης Πακσόγλου, Αμηνά: Μυρτώ Μποκολίνη, Αλή Μουσακάς: Βαγγέλης Μανιάτης, Αβούλ/Καδής/Ρασίντ: Κωστής Ρασιδάκης, Ζουμπέιντα: Λυδία Αγγελοπούλου.

Η Χαλιμά σημείωσε τεράστια επιτυχία όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’20 αλλά και στη δεκαετία του ‘30 σε αθηναϊκά θέατρα, αλλά και σε περιοδείες στην Ελλάδα και στα κέντρα της ελληνικής διασποράς. Η υπόθεση, σύμφωνα με το λιμπρέτο του Σπύρου Ποταμιάνου, εμπνευσμένη αμυδρά από τις Χίλιες και μια νύχτες, εξελίσσεται σε ένα παλάτι της Ανατολής, όπου ο κουτοπόνηρος μάγειρας Αλή-Μουσακάς χρησιμοποιείται ως όργανο των ερωτικών σχεδίων της σαγηνευτικής Χαλιμάς και του αιχμάλωτου πρίγκιπα Σαχ-Ρουμάν. Η Χαλιμά ανασύρθηκε παίχτηκε σε πρώτη σύγχρονη αναβίωση το 2013 στην Εθνική Λυρική Σκηνή.

-Κυριακή 26 Ιουλίου, Ιτς Καλέ, 20:30

Θέλω να δω τον Πάπα! (1920)

Ενορχήστρωση για τετραμελές ενόργανο σύνολο: Μιχάλης Παπαπέτρου.

Άννα: Μυρτώ Μποκολίνη, Αδριανός: Δημήτρης Πακσόγλου, Ρίτα: Άννα Στυλιανάκη, Κα Λατρούδη: Λυδία Αγγελοπούλου, Λατρούδης: Βαγγέλης Μανιάτης, Βαρονάς: Κωστής Ρασιδάκης

Στο Θέλω να δω τον Πάπα! ασκείται βιτριολική κριτική στο θεσμό της οικογένειας. Ακολουθώντας, βεβαίως, τα πρότυπα του είδους, ο συνθέτης επιδεικνύει ιδιαίτερη μουσικοθεατρική επινοητικότητα στη σκιαγράφηση των χαρακτήρων που δυναμιτίζουν τις σταθερές της οικογενειακής ζωής. Το λιμπρέτο της οπερέτας αποτελεί διασκευή της φάρσας του Μωρίς Εννεκέν Οικιακές χαρές (1894).

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία. Ισχύει ο κανόνας της απόστασης των 1,5 μέτρων κατ’ ελάχιστον για ανοικτούς χώρους και 2 μέτρων για κλειστούς χώρους. Στα μουσεία είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας, όπως και κατά την είσοδο και έξοδο στους αρχαιολογικούς χώρους.

Η είσοδος στις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη,

Υποχρεωτική η προκράτηση θέσης. Προκρατήσεις εδώ

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus espa