Η Volkswagen απέρριψε κατηγορηματικά τα αιτήματα των συνδικάτων, αφού ο πρώτος γύρος των σκληρά αμφισβητούμενων συνομιλιών έληξε χωρίς συμφωνία την Τετάρτη, καθώς οι εργαζόμενοι στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης απείλησαν με απεργίες κατά των απολύσεων και του πιθανού κλεισίματος εργοστασίων.
Οι εντάσεις είναι υψηλές, καθώς το φάσμα του κλεισίματος εργοστασίων, που θα ήταν το πρώτο για την εταιρεία στη Γερμανία, την έχει θέσει σε πορεία σύγκρουσης με το ισχυρό συνδικάτο IG Metall.
Η IG Metall πρέπει επίσης να διαπραγματευτεί νέες εργασιακές συμφωνίες για τους 130.000 εργαζόμενους της βασικής μάρκας VW στη Γερμανία, αφού ο όμιλος έθεσε τέλος σε συμφωνίες που είχαν διασφαλίσει την απασχόληση σε έξι εργοστάσια της στη δυτική Γερμανία από τα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έχουν ορκιστεί να πολεμήσουν τις περικοπές θέσεων εργασίας, κατηγορώντας την ανώτατη διοίκηση και την παραπαίουσα υποστήριξη της κυβέρνησης για τα δεινά της Volkswagen.
Ο επικεφαλής προσωπικού της VW δήλωσε ότι το τμήμα πρέπει να μειώσει το κόστος για να παραμείνει ανταγωνιστικό. «Αυτό θα απαιτήσει τη συμβολή των εργαζομένων», δήλωσε ο Arne Meiswinkel μετά τις συνομιλίες στο Ανόβερο.
Η IG Metall έχει απειλήσει με απεργίες από τις αρχές Δεκεμβρίου και επιμένει σε αύξηση μισθών κατά 7%.
«Το κλείσιμο εργοστασίων και οι μαζικές απολύσεις παραμένουν στο τραπέζι», δήλωσε ο Thorsten Groeger, επικεφαλής διαπραγματευτής του IG Metall με τη Volkswagen. Δεν έχει οριστεί ημερομηνία για τον επόμενο γύρο.
Η επικεφαλής του Συμβουλίου Εργαζομένων Daniela Cavallo δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν μετακινηθεί καθόλου στα αιτήματά τους. Νωρίτερα αναφέρθηκε στην 87χρονη ιστορία της Volkswagen, αναφερόμενη στην απαλλοτρίωση των συνδικαλιστικών κεφαλαίων κατά τη διάρκεια του Τρίτου Ράιχ.
«Με ένα μέσο επιτόκιο, αυτό το κεφάλαιο, το οποίο οι Ναζί είχαν κλέψει από το εργατικό κίνημα εκείνη την εποχή, θα απέφερε δισεκατομμύρια ευρώ κατά τη διάρκεια των δεκαετιών. Αυτά τα χρήματα, τα δικά μας χρήματα, βρίσκονται σήμερα στον όμιλο Volkswagen», είπε.
Τόνισε την ετοιμότητα για συμβιβασμό, αλλά πρόσθεσε ότι εναπόκειται στη διοίκηση να βρει μια λύση.
Η Volkswagen υποστηρίζει ότι το υψηλό ενεργειακό και εργατικό κόστος στη Γερμανία την φέρνει σε μειονεκτική θέση έναντι των Ευρωπαίων ομολόγων της, καθώς και των Κινέζων ανταγωνιστών που έχουν βάλει στο στόχαστρο ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων της περιοχής.
Οι συνομιλίες διεξάγονται καθώς η βιομηχανία της Γερμανίας στο σύνολό της παλεύει με το υψηλό κόστος, τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, οδηγώντας βαριά ονόματα όπως η BASF και η Thyssenkrupp να εξετάσουν το ενδεχόμενο να περιορίσουν τις δραστηριότητές τους.
Άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται επίσης τον πόνο, με τη Mercedes-Benz και τη BMW να μειώνουν τις προβλέψεις για τα κέρδη τους τις τελευταίες εβδομάδες λόγω της αδύναμης ζήτησης στην Κίνα.
Με πληροφορίες από Reuters