ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τραγωδία Τεμπών: Πρόσωπα, παραιτήσεις και εταιρίες

Εικόνα του άρθρου Τραγωδία Τεμπών: Πρόσωπα, παραιτήσεις και εταιρίες
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/03/2023, 18:48
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μαζί με τον υπουργό Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, παραιτήθηκαν πριν από μερικές μέρες και οι πρόεδροι του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας και Χρήστος Βίνης, συνεπεία του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Ο κ. Πατέρας, χημικός μηχανικός, διδάκτορας του Κέμπριτζ, χαρακτηρίστηκε από τον πρώην, πλέον, υπουργό, κ. Καραμανλή, «η καλύτερη επιλογή» για τη θέση.

Το περασμένο καλοκαίρι, ο κ. Πατέρας τόνιζε μιλώντας στο 5ο συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών: «Γίνεται μεγάλη προσπάθεια στον κεντρικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης και η τηλεδιοίκηση προχωρά. Έως το τέλος του 2022 πιστεύουμε ότι η τηλεδιοίκηση θα είναι ενεργή σε αυτό τον άξονα».

Πρόσθετε επίσης ότι ««το χρέος του σιδηροδρόμου είναι κοντά στο να διαγραφεί τελείως και να γίνει ο ΟΣΕ μία από τις πιο υγιείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Μετά από αυτό, ο ΟΣΕ θα είναι πιο υγιής άρα θα αποκτήσει το επόμενο διάστημα και πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία».

Σύμφωνα με καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στη Βουλή, ο κ. Πατέρας, εγνωσμένης επιστημονικής αξίας άνθρωπος, «είναι γενικός διευθυντής και μέτοχος μεγάλης μελετητικής και συμβουλευτικής εταιρίας, η οποία, μεταξύ άλλων έργων, αναλαμβάνει και σιδηροδρομικά. Η εταιρία του κ. Πατέρα έχει εκπονήσει στο παρελθόν μελέτες για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ (στη βόρεια Πελοπόννησο) και επίσης, έχει εμπλακεί προσφάτως σε εκπόνηση μελετών και έχει άμεσα συμφέροντα σε έργα του ΟΣΕ που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει και συγκεκριμένα στο έργο ‘Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη’».

Ο κ. Βίνης κατάγεται από τα Γιάννενα.  Σύμφωνα με το βιογραφικό του: «Γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Ιωάννινα και μέχρι πρόσφατα εργάστηκε ως Διευθύνων Σύμβουλος – Διαχειριστής κατασκευαστικής εταιρείας. Έχει συμμετάσχει - ως μελετητής και μηχανικός - σε πλήθος μελετών που καλύπτουν όλο το φάσμα των Τεχνικών Έργων, με εξειδίκευση στις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Συμμετείχε ακόμη, σε μεγάλο αριθμό έργων και κατασκευών, είτε ως επιβλέπων μηχανικός, είτε στη σύνταξη επιμετρήσεων και πιστοποιήσεων, παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες διαχείρισης έργων Ιδιωτικών και Δημοσίων Φορέων (προετοιμασία, υποβολή, υλοποίηση και παρακολούθηση) που εντάσσονται και χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα».

Πριν από μερικά χρόνια, ο κ. Βίνης είχε απασχολήσει και πάλι την επικαιρότητα, όταν μπήκε στη διοίκηση του ΤΕΕ με τη ΔΚΜ (παράταξη της ΝΔ), αλλά πρωτύτερα ήταν μέλος σε διοίκηση άλλου επιστημονικού φορέα. Τότε, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός (ΔΚΜ), είχε πει ότι «η συγκεκριμένη διάταξη είχε παρακαμφθεί και στο παρελθόν» και υπάρχουν σχετικές γνωμοδοτήσεις.

Σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών, ο κ .Βίνης ήταν εκπρόσωπος της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Ξάνθης και έκανε τη διπλωματική του με τον πρώην πρύτανη, Θανάση Καραμπίνη. Ο κ. Καραμπίνης είχε παυθεί το 2017 από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου για πειθαρχικά παραπτώματα και αργότερα, απαλλάχθηκε από πειθαρχικό όργανο των μελών ΔΕΠ ΑΕΙ.  Ο κ. Βίνης είχε θητεύσει και στις «Κτιριακές Υποδομές» επί κυβέρνησης Σαμαρά.

Όσο για την Hellenic Trains, πρόεδρός της είναι ο καθηγητής Ντάριο Λο Μπόσκο και CEO ο Μαουρίτσιο Καποτόρτο. Ο κ. Καποτόρτο, το περασμένο καλοκαίρι μιλούσε μαζί με τον αντιπρόεδρο του ΣΕΓΑΣ Κώστα Κεντέρη, με αφορμή τη συνεργασία της HT με τον ΣΕΓΑΣ για τον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας και έλεγε, μεταξύ άλλων: «Γνωρίζοντας ότι το τρένο είναι η πιο ‘πράσινη’ ταξιδιωτική επιλογή, η HELLENIC TRAIN μέσα από μια σειρά δράσεων που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την ανανέωση του στόλου της που ήδη ξεκίνησε με τους νέους ηλεκτρικούς συρμούς ETR470 στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος, με στόχο τη βιώσιμη κινητικότητα και τη μείωση του το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Ο κ. Λο Μπόσκο, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Παλέρμο, σύμφωνα με το βιογραφικό του, είναι πρόεδρος από το 2010 της Rete Ferroviaria Iataliana που κατέχει το 100% των Ferrovie dello Stato, στο γκρουπ της οποίας ανήκει και η Hellenic Train. Εξέφρασε τη θλίψη του, τονίζοντας σε μήνυμά του: «Καθώς η διερεύνηση των συνθηκών που προκάλεσαν το τραγικό συμβάν  βρίσκεται σε εξέλιξη, η Hellenic Train, εταιρεία επιβατικών και  εμπορευματικών μεταφορών, συνεχίζει να εργάζεται δίπλα στις αρχές και  στους διασώστες στο σημείο του δυστυχήματος και σε όλα τα νοσοκομεία που  φροντίζουν τους τραυματίες». 

Ωστόσο, σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη,  «όλα έγιναν  από τους διασώστες του ΕΚΑΒ, αυτοί κατέγραψαν τους τραυματίες, δεν  υπήρξε καμία βοήθεια από την εταιρεία. Δεν ήρθε κανένας άνθρωπος της  εταιρείας στα νοσοκομεία για να μας βοηθήσει».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back