Oikonomou pisoi
ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

Τι δεδομένα συλλέγουν οι εταιρείες για εσάς

Εικόνα του άρθρου Τι δεδομένα συλλέγουν οι εταιρείες για εσάς
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Πατέλης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/09/2017, 13:31
ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

Η συζήτηση για την προστασία της ιδιωτικής ζωής τείνει να επικεντρώνεται στο πως οι μεγάλες εταιρείες χειρίζονται «ιδιωτικές» πληροφορίες όπως οι αριθμοί κοινωνικής ασφάλισης, οι οικονομικές συναλλαγές και τα ιατρικά αρχεία - απτές πληροφορίες που μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν για κρυφοκοιτάξουν τη ζωή σας.

Σύμφωνα με τον καθηγητή ηλεκτρονικών επιστημών του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνιας Michael Kearns, τα πιο πολύτιμα δεδομένα είναι τα «οικεία» δεδομένα.

Αυτά περιλαμβάνουν τις απόψεις, τις στάσεις, τις πεποιθήσεις και τις διαθέσεις που δεν έχουν καταγραφεί οπουδήποτε, αλλά μπορούν να συναχθούν από την ηλεκτρονική σας συμπεριφορά -τα like στο Facebook, τις φωτογραφίες που μοιράζεστε, τα βίντεο που παρακολουθείτε, τα αντικείμενα που αγοράζετε από ηλεκτρονικά καταστήματα, τα ερωτήματα αναζήτησης, την κοινοποίηση της τοποθεσίας σας κ.λπ.

Οι εξελίξεις στη μηχανική μάθηση και στα νευρωνικά δίκτυα καθιστούν ευκολότερο το να διακρίνουμε τα ίχνη ανάμεσα στα ανεπεξέργαστα δεδομένα. Αυτό σημαίνει ότι δεδομένα, που εκ πρώτης όψεως φαίνονται αθώα, μπορούν να συνδυαστούν και να αποκαλύψουν σημαντικές πτυχές της ζωή σας.

«Τα περισσότερα πολύτιμα δεδομένα δεν μπορούν να μετρηθούν σε bits», δήλωσε ο Κερνς την Τρίτη σε μια εκδήλωση της AT & T. «Οι εταιρείες που έχουν πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες μπορούν να εξάγουν όλα τα συμπεράσματα σχετικά με εσάς και τις συνθήκες διαβίωσής».

Ο Kearns λέει ότι οι αρμόδιοι για τη χάραξη πολιτικής πρέπει να συμβουλευτούν τους ειδικούς της μηχανικής μάθησης, οι οποίοι έχουν μια λεπτομερή εικόνα του τρόπου με τον οποίο τα δεδομένα συνδέονται μεταξύ τους. 

Η FTC ενδιαφέρεται να συμπεριλάβει αυτούς τους τεχνολόγους στις συζητήσεις πολιτικής της και παρακολουθεί τις εξελίξεις στους τομείς της ανάλυσης δεδομένων και της τεχνητής νοημοσύνης, δήλωσε ο Maneesh Mithal, αναπληρωτής διευθυντής της Διεύθυνσης Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της FTC.

Συμπέρασμα: Ακόμα κι αν πολλές εταιρείες τεχνολογίας και τηλεπικοινωνιών δηλώνουν ότι είναι προς το συμφέρον τους να έχουν μια σχέση διαφάνειας με τους πελάτες για το πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να κατανοήσουν πλήρως τον τρόπο με τον οποίο αυτά συνδέονται και τις επιπτώσεις που μπορούν να έχουν στη ζωή τους. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρξει περισσότερη ευαισθητοποίηση σχετικά με τις πρακτικές χρήσης συλλογής των προσωπικών δεδομένων.

Έναν πρακτικό οδηγό με 10 απαντήσεις σε αντίστοιχες ερωτήσεις για το τι ισχύει στην Ελλάδα μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.dpa.gr/portal/page?_pageid=33,18990&_dad=portal&_schema=PORTAL

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back