Στην Ελλάδα υπάρχουν κάτι παραπάνω από 5 εκατ. αυτοκίνητα, δηλαδή σχεδόν 1 ανά 2 κατοίκους της χώρας. Σίγουρα, δεν είναι 1 στους 2 πλούσιος-α, στην Ελλάδα.
Προφανώς, η στατιστική μπορεί να αποκρύψει την πραγματικότητα, αλλά αυτό που ξέρει πχ ένας κάτοικος της Αθήνας που ζει οριακά με 600 ευρώ μισθό, είναι ότι αν δεν είχε το 15ετίας και πλέον, ίσως, όχημά του, δεν θα μπορούσε να έχει ούτε αυτό τον πενιχρό μισθό.
Όταν γυριζόταν η επική ταινία του Αλέκου Σακελάριου «Θα σε κάνω βασίλισσα», η αγορά ενός αυτοκινήτου ήταν ύπατο γεγονός. Μπορούσες να το πάρεις και να πας μια βόλτα για ψαράκι, εκτός αν ο Αντώνης Μπεϊζάνης το είχε στο μεταξύ πουλήσει. Το αυτοκίνητο, όχι το ψαράκι.
Για τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Θόδωρο Σκυλακάκη, έναν από τους πολύ παλιούς συνεργάτες της οικογένειας Μητσοτάκη και ειδικότερα της Ντόρας Μπακογιάννη, τα καύσιμα που έχουν γίνει πανάκριβα, δεν πρέπει να φτηνύνουν. Αν φτηνύνουν, σύμφωνα με αυτόν, δεν θα επωφεληθούν οι… φτωχοί.
Ο κ. Σκυλακάκης δεν φημίζεται για την πολιτική του ευστοχία. Το 2010 διαγράφηκε από την τότε αντιμνημονιακή ΝΔ, γιατί ήταν υπέρ του μνημονίου. Αφού πέρασε, όχι επιτυχημένα, από μια σειρά δεξιά πολιτικά μορφώματα που κυρίως, εξέφρασαν τις μύχιες βουλήσεις των δανειστών, τις οποίες οι ίδιοι δεν τολμούσαν πάντα να εκφράσουν δημόσια, πήρε μια υπουργική θέση ως υφυπουργός και έπειτα αναπληρωτής υπουργός Δημοσιονομικής Πολιτικής στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Εκεί που χωράνε όλοι, δηλαδή.
Χτες, 2/2/22 έκανε μια ραδιοφωνική δήλωση, ότι «ο βαρύς φόρος στα καύσιμα είναι στη βενζίνη και είναι τεράστιος αλλά τα φτωχά νοικοκυριά δεν έχουν αυτοκίνητο», άρα, αν μειωθεί ο φόρος, τότε θα ωφεληθούν «αυτοί που έχουν δύο – τρία αυτοκίνητα, που δεν τους λες φτωχούς της κοινωνίας», οπότε, η κυβέρνηση δεν θα κάνει μια μείωση φόρου «που θα ωφελεί κατά κύριο λόγο τους πιο πλούσιους και θα αφήνει απροστάτευτους τους φτωχότερους, φαίνεται παράλογο».
Αυτό, με διάφορες παραλαγές, ο κ. Σκυλακάκης το λέει εδώ και ένα μήνα. Εδώ και ένα μήνα, η πρόβλεψη του συνυπουργού του Γ. Παπαναθάση ότι «έως τον Μάρτιο του 2022 θα υπάρξει αποκλιμάκωση τιμών» δεν επιβεβαιώνεται και την τελευταία εβδομάδα οι τιμές στα καύσιμα ανεβαίνουν.
Θα είχε ενδιαφέρον να εκτιμήσει ο κ. Σκυλακάκης ως «φτωχή», «μεσαία» ή «πλούσια» την κατάσταση ενός ανθρώπου που μένει πχ κάπου στα προάστια των Ιωαννίνων και, καθώς οι αστικές συγκοινωνίες δεν είναι δα και το φόρτε αυτής της πόλης, πρέπει να πηγαινοέρχεται με το αυτοκίνητό του.
Ενδεχομένως, η μακρά πολιτική ιστορία της οικογένειας Μητσοτάκη και ειδικά, η προεκλογική υπόσχεση για φτηνά αυτοκίνητα το 1985, θα μπορούσε να του είχε δώσει μερικά πολιτικά εφόδια για να αποφεύγει τις κακοτοπιές.
Ή απλά, θα μπορούσε απλά να πει «δεν μειώνουμε το φόρο γιατί θα μειωθούν τα έσοδα». Θα ήταν λιγότερο εκτεθειμένος και θα κάλυπτε κάπως τη μακρά απόσταση που τον χωρίζει από την πραγματικότητα.
Εν τέλει, δεν ζούμε πια στο 1964 και τα οικονομικά μεγέθη έχουν αλλάξει από τους υπολογισμούς του κ. Μπεϊζάνη...