Συντακτης: κύριος Τύπος
Δημοσιευση: 8-02-2019, 15:40
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η ηλεκτροκίνηση και οι νέοι κανονισμοί για την ασφάλεια που παρέχουν τα αυτοκίνητα στους επιβάτες και τους πεζούς, «εκτοξεύουν» το κόστος κατασκευής των μελλοντικών μοντέλων που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναζητούν τρόπους για να μειώσουν το κόστος κατασκευής και εισηγούνται τη λήψη μέτρων που θα επιτρέψουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεχίσουν την παραγωγή όλων των βασικών κατηγοριών αυτοκινήτων.

Από τις αρχές της νέας χρονιάς υπάρχει έντονος προβληματισμός στις εταιρείες και για τον προγραμματισμό των μοντέλων που περιλαμβάνονται στη μικρή κατηγορία Α. Οι μελέτες τους δείχνουν ότι πλέον είναι ασύμφορη η παραγωγή νέων μοντέλων με περιορισμένο μήκος και τρεις είτε πέντε πόρτες.

Ήδη η Opel ανακοίνωσε ότι διακόπτει την παραγωγή των μικρών μοντέλων Adam και Karl. Ο όμιλος Volkswagen και ο όμιλος PSA, δύο από τους μεγαλύτερους πρωταγωνιστές της αγοράς των αυτοκινήτων, εξέφρασαν ανησυχίες για την παρουσία τους στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η διακοπή της συνεργασίας μεταξύ της Toyota και του ομίλου PSA, στη κατασκευή μικρών αυτοκινήτων, δημιουργεί νέες ανησυχίες για τις μελλοντικές εξελίξεις. Στο ίδιο εργοστάσιο στην Τσεχία, κατασκευάζονται εδώ και χρόνια τα πανομοιότυπα μοντέλα Toyota Aygo, Peugeot 208 και Citroen C1. Από το 2021, η Toyota θα αναλάβει μόνη της τη διαχείριση του εργοστασίου.


Αμιγώς ηλεκτρικά

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι ο όγκος των συνολικών πωλήσεων των αυτοκινήτων της κατηγορίας Α, το 2021 θα έχει περιορισθεί στο 1 εκατ. μονάδες, ενώ το 2017 άγγιξε το 1,14 εκατ. μονάδες, αναφέρει το Automotive News Europe.

Ωστόσο, εκτιμάται ότι μετά από μελέτες και κατάλληλες τροποποιήσεις θα επικρατήσουν οι προτάσεις που καθορίζουν την παραγωγή νέων μικρών αυτοκινήτων με ηλεκτροκινητήρα. Πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία μάλλον θα βασίζονται στα μοντέλα που κυκλοφορούν τώρα για να μειωθεί το κόστος εξέλιξης και παραγωγής.


Οι προγραμματισμοί

To γκρουπ VW, προγραμμάτισε την αύξηση των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην γκάμα της. Διαθέτει το VW Up, το οποίο κυκλοφορεί σε άλλες δυο εκδοχές Skoda Citigo και Seat Mii. Η VW διαθέτει στην αγορά το αμιγώς ηλεκτρικό e-Up και φέτος η Skoda θα προσθέσει μια ηλεκτρική έκδοση του Citigo. Αναμένεται να ακολουθήσει και μια αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Seat Mii.

Η Fiat ανακοίνωσε ότι στην γκάμα του μοντέλου 500 θα προσθέσει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση τα επόμενα δυο χρόνια. Το φθινόπωρο του 2018, η διευθύνουσα σύμβουλος της Citroen, Λίντα Τζάκσον, δήλωσε ότι η γαλλική μάρκα εξετάζει την περίπτωση να κατασκευάσει ένα νέο μικρό ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, το οποίο μάλλον θα πάρει τη θέση του Citroen C1.


Μείωση πετρελαιοκίνητων 

Σε 34,1% από 41,2% μειώθηκε το ποσοστό πωλήσεων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το τελευταίο τρίμηνο του 2018, σε αντίθεση με τoυς κινητήρες βενζίνης που συνέχισαν να αυξάνουν το μερίδιο των πωλήσεών τους από 52,3% σε 57,2%.

Αξίζει, ωστόσο, να επισημανθεί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν την αντίστοιχη περίοδο αντιπροσώπευαν το 2,7% των νέων αυτοκινήτων. 

Το μικρό ποσοστό διείσδυσης δείχνει την απροθυμία της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων λόγω της έλλειψης σταθμών φόρτισης, αλλά και των ισχυρών κινήτρων, ενώ από την άλλη όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος σήμερα είναι το 8,6% της αγοράς. 

Συνολικά, το 2018, πάνω από το μισό του συνόλου των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ ήταν βενζινοκίνητα (56,7% έναντι 50,3% το 2017) με τα πετρελαιοκίνητα να αντιπροσώπουν το 35,9%.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα