dodoni back
ΗΠΕΙΡΟΣ

Συνήγορος καταναλωτή: Από την Ήπειρο το 1,7% των αναφορών

Εικόνα του άρθρου Συνήγορος καταναλωτή: Από την Ήπειρο το 1,7% των αναφορών
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/09/2024, 08:11
ΗΠΕΙΡΟΣ

Ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά προσφυγών στον Συνήγορο του Καταναλωτή, στην Ελλάδα, παρουσιάζει η Ήπειρος το 2023. Σύμφωνα με τη σχετική έκθεση, στον Συνήγορο έφτασαν 266 αναφορές, από τις 16.005.

Ο αριθμός των αναφορών πέρυσι αυξήθηκε κατά 19,7%, σε σχέση με το 2022. Ωστόσο, δεν υπάρχουν συγκριτικά δεδομένα για τις Περιφέρειες.

Τη μεγαλύτερη αύξηση σε αναφορές το 2023 σε σχέση με το 2022 παρουσίασαν οι κλάδοι των υπηρεσιών αναψυχής (154,3%), των καταναλωτικών αγαθών (92,8%), των υπηρεσιών υγείας (80%), των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών (79,6%), καθώς και των υπηρεσιών εκπαίδευσης (53%).

Τα μεγαλύτερα παράπονα διατυπώνονται για το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ στην υγεία παραμένει ψηλά το ζήτημα της τιμολόγησης υπηρεσιών. 

Οι αυξημένες αναφορές για την εκτέλεση συμβάσεων, περιλαμβάνουν και τον τρόπο με τον οποίο ενεργούν οι ασφαλιστικές, 

Επίσης, σημαντική θέση στην έκθεση του ΣτΚ έχουν οι τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. Ο Συνήγορος κατάφερε να αναστείλει τη ρήτρα τιμαριθμικής προσαρμογής που επιχείρησαν να εφαρμόσουν οι πάροχοι, σημειώνοντας το… προφανές, ότι οι υπηρεσίες τους είναι ήδη πολύ ακριβές στην Ελλάδα.

Οι πάροχοι όμως, αφού έχασαν αυτή τη μάχη, έκαναν κάτι διόλου… φιλοπεριβαλλοντικό ή φιλοκαταναλωτικό: δύο εξ αυτών (Vodafone, Cosmote) κατάργησαν την έκπτωση του ηλεκτρονικού λογαριασμού (1 ευρώ).

Κατά την άποψη της Αρχής συνιστά καταχρηστική αύξηση του παγίου, εφαρμόστηκε ήδη από τον Οκτώβριο 2023, συνεχίζεται μέχρι σήμερα και αφορά εκατομμύρια συνδέσεις.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ