Πολύς θόρυβος γίνεται τελευταία με το «μπλε» facebook και την προειδοποίηση, ή μάλλον τη νέα καμπάνια για έσοδα που κάνει η Meta.
Καταρχάς, πρέπει να ειπωθεί ότι κανείς, εάν εσείς δεν μπείτε σε κάποια πλατφόρμα πληρωμών του facebook ή άλλης εταιρίας ή δεν δώσετε αυτόβουλα στοιχεία σας (μην το κάνετε σε καμία περίπτωση, κατά 99,99% θα πέσετε θύμα απάτης), δεν θα πάρει τα λεφτά σας.
Οπότε δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να κάνετε αντιγραφή-επικόλληση τις «δημόσιες δηλώσεις άρνησης» στο προφίλ σας. Να ξέρετε ότι είναι άχρηστες, δεν πρόκειται να σας γλιτώσουν από αυτό που πιστεύετε ότι θα σας γλιτώσουν και επίσης, είναι μια μικρή δημόσια δήλωση «πρώτης μέρας στο ίντερνετ».
Τι γίνεται όμως με τις συνδρομές στο facebook; Καταρχάς, ισχύουν. Όχι γιατί το είπε το «Channel 4» όπως λέει το πιο σύνηθες μηνυματάκι από αυτά που κυκλοφορούν στο fb, αλλά γιατί η πλατφόρμα σταδιακά ενημερώνει τους χρήστες-τριες της.
Πρακτικά, το facebook, που μπορεί να είναι ένας επιχειρηματικός κολοσσός, αλλά είναι και μια πλατφόρμα γεμάτη προβλήματα, ανακολουθίες, συνεχή bugs και ζητήματα, είτε είστε ιδιώτες χρήστες, είτε επαγγελματίες, προσπαθεί να κάνει ό,τι και ο (ανταγωνιστής του) youtube, στη διαφημιστική διαχείριση: να πουλήσει δηλαδή ένα εμπορικό πακέτο όπου ο χρήστης δεν θα βλέπει διαφημίσεις, τις οποίες τις βλέπει ήδη, με την παρούσα, δωρεάν συνδρομή.
Επιπλέον, για να «χρυσώσει το χάπι», το facebook ενημερώνει ότι δεν θα δώσει τα προσωπικά σας στοιχεία σε κανέναν για εκμετάλλευση κ.λπ. κ.λπ. συντάσσοντας έτσι ένα ξεκαρδιστικό ανέκδοτο. Τα στοιχεία σας υπάρχουν στο facebook και σε όποια άλλη συμβεβλημένη εφαρμογή σας τα έχει ζητήσει και τα έχετε βάλει, για να δείτε «πότε θα πεθάνετε» ή «πώς θα είστε στα 99 σας».
Επίσης, ενδεχομένως τα έχει εκχωρήσει κάμποσες φορές ήδη. Το προ ετών σκάνδαλο της Cambridge Analytica κατέληξε σε πρόστιμα, συγγνώμες και τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ σε κάπως αμήχανη θέση απολογίας. Σήμερα, συνεχίζει να είναι το ίδιο και περισσότερο πλούσιος και ελπίζει να γίνει περισσότερο, να «ψηθείτε» να κάνετε συνδρομές για να «γλιτώσετε διαφημίσεις» που τις βλέπετε ήδη και προσεχώς, θα βλέπετε ακόμα περισσότερες.