Oikonomou pisoi
ΑΠΟΨΕΙΣ

Social media και πολιτική επικοινωνία

Εικόνα του άρθρου Social media και πολιτική επικοινωνία
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/12/2017, 18:10
ΑΠΟΨΕΙΣ

Τα social media και η η πολιτική επικοινωνία έχουν μια άριστη σχέση και όντως τα social media μπορούν να λειτουργήσουν ως εργαλεία συνάντησης της κοινωνίας με την πολιτική (χωρίς βέβαια να αποτελούν πανάκεια). Αρκεί να θυμηθούμε ότι την προεκλογική εκστρατεία του Ομπάμα το 2008, που θεωρείται «σταθμός» στον χώρο της πολιτικής επικοινωνίας. Ο μετέπειτα αμερικανός πρόεδρος κατάφερε να έρθει σε άμεση επαφή με τους πολίτες και να προκαλέσει έναν δημόσιο διάλογο για διάφορα ζητήματα.

Στην Ελλάδα βέβαια, πόσο μάλλον στα Γιάννενα, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η πολιτική επικονωνία βρίσκεται ακόμα πίσω. Τα πολιτικά πρόσωπα της περιοχής μας το πολύ πολύ να έχουν προφίλ στο facebook -και μάλιστα τα περισσότερα από αυτά επιμένουν να χρησιμοποιούν τα προσωπικά προφίλ τους και όχι σελίδες πολιτικών προσώπων, σε αντίθεση με την πρακτική του fb. Κατά τα άλλα, ούτε twitter ούτε instagram. Αν και την τελευταία εβδομάδα, ο δήμαρχος Ιωαννιτών Θωμάς Μπέγκας ανακάλυψε το instragram, χάρη στη μεσολάβηση του δημάρχου Μαραθώνα Ηλία Ψινάκη. Οι δύο τους φωτογραφήθηκαν μπροστά σε ένα απορριματοφόρο κατά τη βραδινή βάρδια. Άλλος Ψινάκης όμως, άλλο Μπέγκας. Ο πρώτος είναι σχεδόν «γκουρού» της επικοινωνίας -και της διαδικτυακής-, ενώ ο δεύτερος όχι. Με άλλα λόγια, δεν μπορούν όλοι να είναι σαν τον Ψινάκη. Ό,τι «δουλεύει» για τον έναν, μπορεί να μη «δουλεύει» για τον άλλον. Με άλλα λόγια, η «παρθενική» εμφάνιση του κ. Μπέγκα στο instagram δεν ήταν και η πιο επιτυχημένη. Από τη στιγμή δε που ο δήμαρχος δεν τολμά ιδιαίτερα στο πιο διαδεδομένο facebook.

H εκ του ασφαλούς παρουσία των πολιτικών προσώπων των Ιωαννίνων και της Ηπείρου στα social media (στο facebook εν προκειμένω) ισχύει όχι μόνο για τον κ. Μπέγκα αλλά για όλους -και για τον περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη. Τα προφίλ τους στο facebook περιορίζονται κυρίως στην ανάρτηση δελτίων Τύπου. Το προφίλ του δημάρχου ή του περιφερειάρχη θυμίζει περισσότερο προφίλ Δήμου ή Περιφέρειας. Ο κ. Καχριμάνης «σπάει» το... πρωτόκολλο, κάνοντας και αναρτήσεις λίγο διαφορετικές, όπως εικόνες αγίων και βέβαια παλιές φωτογραφίες που απεικονίζουν κυρίως τη βλάχικη ζωή. Κοινοποιεί ακόμα οτιδήποτε αφορά τον πρωτογενή τομέα, ενώ εμφανίζεται κάπου κάπου να σχολιάζει αναρτήσεις τρίτων, αποφεύγοντας όμως να μπει σε αντιπαράθεση. Όσο για τον κ. Μπέγκα, παλιότερα ήταν πιο ενεργός, με την έννοια ότι απαντούσε συχνά σε σχόλια πολιτών (είτε λογικά είτε παράλογα σχόλια) και έμπαινε και σε μία άγονη αντιπαράθεση, μέχρι που συνειδητοποίησε προφανώς ότι μια τέτοια χρήση του facebook δεν έβγαζε πουθενά. Οι απαντήσεις του πια σε σχόλια πολιτών είναι πιο συγκρατημένες.

Παρά τις όποιες διαφοροποιήσεις, η ουσία είναι ότι οι πολιτικοί των Ιωαννίνων χρησιμοποιούν τα social media για την προβολή του όποιου έργου τους. Αποφεύγουν να ρισκάρουν με συγκεκριμένες τοποθετήσεις ή σχόλια όπως και να ανοίξουν οι ίδιοι έναν διάλογο για σημαντικά θέματα με τους πολίτες. Με άλλα λόγια, η χρήση των social media από τους πολιτικούς των Ιωαννίνων γίνεται με μια αμηχανία και σε πρωτόλεια φάση (ούτε λόγος για hashtags).

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back