Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πώς θέλουμε το παραλίμνιο;

Εικόνα του άρθρου Πώς θέλουμε το παραλίμνιο;
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/03/2017, 20:29
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Στο αστικό παραλίμνιο μέτωπο, δεν υπήρξε ποτέ ένας συνολικός σχεδιασμός. Η κάθε δημοτική αρχή έκανε τις παρεμβάσεις της και προχωρούσε σε αναπλάσεις χωρίς μια ενιαία αντίληψη. Ενδεικτικό παράδειγμα της αποσπασματικής προσέγγισης του παραλίμνιου χώρου είναι η κατάτμηση του ποδηλατόδρομου. 

Η δημοτική αρχή Ιωαννίνων τον τελευταίο καιρό κάνει μια προσπάθεια να δει ενιαία το αστικό παραλίμνιο μέτωπο, από την Ακτή Μιαούλη μέχρι τον Μάτσικα, με τη συνδρομή εργαλείων όπως του «Δικτύου Πόλεων Resilient Europe-Ανθεκτική Ευρώπη» του ευρωπαϊκού προγράμματος Urbact III. Σε αυτή τη διαδικασία για τη δημιουργία ενός τοπικού σχεδίου δράσης για την ανάδειξη του παραλίμνιου μετώπου, οι πολίτες κάθε άλλο παρά περισσεύουν. Ο Δήμος προσπαθεί να στήσει μια ανοιχτή κοινότητα διαλόγου, με τους πολίτες και τους φορείς της πόλης να συμμετέχουν στον σχεδιασμό και στις προτάσεις δράσεων. Προς αυτή την κατεύθυνση, έγινε χτες το βράδυ, στον πολιτιστικό πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής», στα παλιά σφαγεία, μια ενημερωτική εκδήλωση.

«Η συμμετοχή, ο διάλογος και η ανταλλαγή απόψεων δημιουργούν τις προϋποθέσεις για πολιτικές ανάπτυξης» είπε ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας, στην έναρξη της εκδήλωσης. Τόσο ο κ. Μπέγκας όσο και ο αντιδήμαρχος Θανάσης Μανταλόβας ξεκαθάρισαν ότι ο συμμετοχικός σχεδιασμός «δεν αποτελεί μια προσχηματική διακήρυξη της δημοτικής αρχής αλλά μια ουσιαστική δέσμευση».

Πολλοί ήταν οι πολίτες που κατέθεσαν τις απόψεις τους, κάποιες προτάσεις, όπως το κλείσιμο της Ακτής Μιαούλη για τα αυτοκίνητα, και τους προβληματισμούς τους, αρκετοί από τους οποίους είχαν να κάνει και με ιδιοκτησιακά ζητήματα γύρω από τη λίμνη.Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, έγινε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση από τον αρχιτέκτονα Θοδωρή Μακρίδη, ο οποίος είναι τεχνικός σύμβουλος του Δήμου για το παραλίμνιο μέτωπο. Ο κ. Μακρίδης κατέθεσε κάποιες πρώτες σκέψεις για την ανάπλαση της περιοχής, με σκοπό να αποτελέσουν και μια βάση για τον διάλογο, για αποδοχή ή για απόρριψη. Μίλησε για απόδοση του παραλίμνιου χώρου σε περιπατητές και ποδηλάτες, για αναβάθμιση του λιμανιού της Σκάλας, για αποκατάσταση της όχθης στην αρχική της μορφή, για διαμόρφωση του πρασίνου (με φύτευση πλατάνων, ιτιών, λευκών κ.λπ.) και για δημιουργία ελεγχόμενων χώρων drop off για πούλμαν επισκεπτών. Η διευθέτηση βέβαια του παραλίμνιου χώρου συνοδεύεται εκ των πραγμάτων με κυκλοφοριακά μέτρα, με τον κ. Μακρίδη να καταθέτει μια πρόταση για δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης εκτός παραλίμνιου μετώπου ή για ενδεχόμενη δρομολόγηση ενός μικρού ηλεκτροκίνητου λεωφορείου. 

Ένα θέμα που φάνηκε να απασχολεί ιδιαίτερα μερικούς από τους παριστάμενους, ήταν ο Μάτσικας, με εκπροσώπους των κατοίκων της περιοχής να διεκδικούν τη δόμηση της περιοχής. Ο δήμος Ιωαννιτών σχεδιάζει να προχωρήσει σε ένα ειδικό χωρικό σχέδιο στην ευρύτερη περιοχή του Μάτσικα, της Λιμνοπούλας, του Περάματος και της Αμφιθέας, το οποίο όμως ακόμα βρίσκεται στο αρχικό του στάδιο. 

Πώς θα γίνει ο συμμετοχικός διάλογος; Με δύο τρόπους. Ο πρώτος αφορά τη δημιουργία ομάδων εργασίας, που θα ασχοληθούν με επιμέρους θεματικές ενότητες του παραλιμνίου μετώπου. Ο δεύτερος σχετίζεται με τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας όπου θα παρουσιάζονται οι προτάσεις των ομάδων εργασίας και θα καταγράφονται οι απόψεις των πολιτών. Αυτή η πλατφόρμα αναμένεται να είναι έτοιμη σύντομα. Σε πρώτη φάση, λειτουργεί πάντως σελίδα στο facebook

 

 


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back