dodoni back
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πώς θα είναι ο νέος δρόμος Ιωάννινα-Κακαβιά

Εικόνα του άρθρου Πώς θα είναι ο νέος δρόμος Ιωάννινα-Κακαβιά
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/06/2024, 16:18
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά. που φέρει την επίσημη ονομασία «επέκταση Ιόνιας οδού», παρουσίασε μεταξύ άλλων στο υπουργικό συμβούλιο ο (αμετακίνητος) υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας.

Είναι το μοναδικό έργο στην Ήπειρο για το οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να μεριμνήσει εδώ και δύο-τρία χρόνια και για το οποίο ο πρόεδρος της Βουλής (ο οποίος δεν συμμετέχει στο υπουργικό συμβούλιο) επιδιώει να εμφανίζεται ως «μεσάζων»…

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου 69,5 χλμ που δεν θα είναι Ιόνια οδός, αλλά δεν θα υφίσταται και η παρούσα κατάσταση, φυσικά, έχει συνολικό προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ.

Το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα: Ιωάννινα – Καλπάκι και Καλπάκι – Κακαβιά.

Το πρώτο θα έχει μήκος 46,4 χλμ με νέα χάραξη, θα είναι τεσσάρων λωρίδων στους έξι ανισόπεδους κόμβους και τριών εναλλάξ στο βασικό οδικό δίκτυο. Τρίιχνος, με τετράιχνη διαστασιολόγηση στους ανισόπεδους κόμβους για το μέλλον -όταν δηλαδή, κάποτε, γίνει όλος ο δρόμος τετράιχνος, και αποτελέσει όντως την επέκταση της Ιόνιας οδού.

Σε αυτά τα 46.4 χλμ. περιλαμβάνονται ακόμα 3 γέφυρες, 1 σήραγγα cut&cover. 25 κάτω διαβάσεις πεζών και 4 άνω διαβάσεις. Η ταχύτητα θα είναι 100 χλμ. 

Το δεύτερο τμήμα θα έχει μήκος 23,1 χλμ και θα είναι ουσιαστικά ο υπάρχον δρόμος, βελτιωμένος-εξ ου και μια ακόμη «έκπτωση» από τις προδιαγραφές ενός μεγάλου, κλειστού αυτοκινητοδρόμου, όπως η Ιόνια οδός.

Θα έχει τρεις λωρίδες, 6 ανισόπεδους κόμβους, 2 γέφυρες υπάρχουν ήδη και 2 κάτω διαβάσεις. Η ταχύτητα θα είναι 80-90 χλμ. 

Τόσο το δεύτερο τμήμα του οδικού έργου, Καλπάκι-Κακαβιά, όσο και ένας ανισόπεδος κόμβος από το πρώτο τμήμα (ο ανισόπεδος κόμβος Πασσαρώνας) αποτελούν προαίρεση. Η προαίρεση (η μελλοντική σύμβαση δηλαδή) των 76 εκατ. ευρώ προβλέπεται να ενεργοποιηθεί εντός 24 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης. Το δικαίωμα προαίρεσης ενεργοποιείται από τον αναθέτοντα φορέα, δηλαδή από το υπουργείο Υποδομών.

Προς το παρόν η σύμβαση που αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα θα αφορά το πρώτο τμήμα με προϋπολογισμό 234 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Όπως έκανε γνωστό χτες ο πρόεδρος της Βουλής κ. Τασούλας, το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει δώσει ήδη το πράσινο φως για την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του αναδόχου, της εταιρίας ΑΒΑΞ. 


Σε αναμονή λοιπόν της υπογραφής της σύμβασης και της ομαλής ροής της χρηματοδότησης...



ΣΧΟΛΙΑ
Ούι μάνα μ'
Πάλι τα τρία... ίχνη πήραμε
θωμας
παντος στην υπολοιπη ελλαδα οι δρομοι που γίνονται αυτή την περίοδο ειναι κλειστου τύπου. Εδω πως τα καταφέρνουμε με αυτους τους ΛΙΓΟΥΣ που διοικούν αυτον τον τοπο να περνουμε παντα τα λιγότερα δεν το καταλαβαίνω.
Δημήτρης Μάντζιος
Ακατανόητο μου είναι πως συμβιβάζονται οι θεσμικοί παράγοντες όλων των βαθμίδων Αυτοδιοίκησης καθώς και βουλευτές Γιαννιώτες και άλλο φορείς με το το δεύτερο τμήμα του δρόμου από Καλπάκι προς Κακκαβιά αναφέρονται σε αυτό, ωςβελτίωση της υφιστάμενης οδού, χωρίς ενδιάμεσα να υπάρχει προστατευτικό τείχος.Ντροπη σας,που δε θεωρείτε το τμήμα αυτό, συνέχεια της Ιόνιας οδού...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ