ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Προτεραιότητα και κόμβοι στα Γιάννενα: Περιμένοντας εφαρμογή μελετών

Εικόνα του άρθρου Προτεραιότητα και κόμβοι στα Γιάννενα: Περιμένοντας εφαρμογή μελετών
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/04/2024, 19:24
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Με αφορμή ένα τροχαίο στον κόμβο των Καρδαμιτσίων, ο Φίλιππας Φίλιος, δημοτικός σύμβουλος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, έφερε στο δημοτικό συμβούλιο το θέμα της προτεραιότητας στους κόμβους.

Ρώτησε δηλαδή τη δημοτική αρχή για την πορεία της αλλαγής προτεραιότητας στους παλιότερους κόμβους που υπάρχουν στην πόλη.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κώστας Γκόγκος απάντησε ότι οι προτεραιότητες θα αλλάξουν σύντομα σύμφωνα με τη σχετική μελέτη και θα τοποθετηθούν οι σχετικές πινακίδες.

Η προηγούμενη δημοτική αρχή έχει συντάξει μελέτη για τη ρύθμιση προτεραιότητας στους κόμβους. Πέρυσι τον Ιούλιο για την ακρίβεια, και αφορά τους εξής κόμβους:

  • Λεωφόρου Δωδώνης - Βελισαρίου και Αγίου Κοσμά
  • Λεωφόρου Αρχ. Μακαρίου - Ίκκου - Πατσιμάδη και Χρ. Κατσάρη
  • Λεωφόρου Γεωρ. Γεννηματά και Στρ. Βογιάνου
  • Λεωφόρου Αρχ. Μακαρίου - Κενάν Μεσαρέ - Βογιάνου και 21ης Φεβρουαρίου
  • Σάββα Νικολάτου - Γ. Περιδή και Αγ. Κωνσταντινίδη
  • Άρη Βελουχιώτη - Κυρίλλου Λουκάρεως - Εφύρας και Πανδοσίας
  • Σουλίου - Δομπόλη - Άρη Βελουχιώτη - Ναπ. Ζέρβα και Μπίτη
  • Λεωφ. Στρατηγού Μακρυγιάννη - Ίωνος Δραγούμη - Ρήγα Φεραίου -Φιλικής Εταιρείας και Τσάρα-Φίλιου
  • Σαμουήλ - Τεπελενίου - Δεσποτάτου Ηπείρου -Δοσιθέου Φιλίτου και Μ. Γεωγράφου


Σε τρεις από αυτούς τους κόμβους, στην πλατεία Ομήρου, στην οδό Σαμουήλ και στην οδό Εφύρας, η προτεραιότητα είναι «μικτή», όπως ορίζεται από τη σηματοδότηση.

Το πάγιο πρόβλημα στην Ελλάδα, είναι ότι δεν ισχύει παντού η «βρετανική προτεραιότητα», για τα οχήματα δηλαδή που κινούνται εντός του κόμβου.

Το συγκεκριμένο κυκλοφοριακό ζήτημα καθορίζεται από το άρθρο 26 του ΚΟΚ, που στις παραγράφους 4 και 5 αναφέρεται πως η προτεραιότητα καθορίζεται πρώτα από τη σήμανση και αν αυτή δεν υπάρχει, τότε η προτεραιότητα ανήκει «σε αυτόν που έρχεται από δεξιά».

Στους νέους κόμβους εφαρμόζεται σχεδόν καθολικά η προτεραιότητα στην κίνηση εντός της κυκλικής κίνησης, μέχρι την έξοδο του οχήματος.

Φυσικά, η «κυκλοφοριακή μνήμη» παίζει σημαντικό ρόλο και, όταν δεν ισχύουν τα ίδια παντού, τότε ελλοχεύει ο κίνδυνος ατυχήματος…

ΣΧΟΛΙΑ
Ταξιδιώτης
1.ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΗΔΗ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΜΒΟ (ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΙ, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ) 2.ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΦΛΑΣ ΔΕΞΙΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΠΟΥ ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ. ΕΤΣΙ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΧΟ. ΟΥΤΕ ΑΤΥΧΗΜΑ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΤΣΙ, ΟΥΤΕ ΜΠΕΡΔΕΜΑ.
UwU Kawai
Ναι καλά, να σε κάψω Γιάννη μου να σ' αλείψω λάδι. Γέμισαν τον τόπο άχρηστους κόμβους και γίνετε ο κυκλοφοριακός χαμός, οι μισοί και πλέον οδηγοί σου κάνουν σφήνα από τα δεξιά για να στρίψουν αριστερά αντί να κάτσουν στην αριστερή λωρίδα (συναντάται πιο συχνά στον κόμβο στην κεναν μεσαρε στο βενζινάδικο) και κοιτά ο ένας να κλείσει τον άλλον για να περάσει πρώτος. Όλα για να πάνε τα κονδύλια στις τσέπες κάποιων. Κάνανε τα Γιάννενα χαβούζα και οι πεζοί δυσκολεύονται να διασχίσουν τους κεντρικούς δρόμους γιατί δεν υπάρχουν πια φανάρια για να κόβει λίγο η κίνηση.
Lol
Οι κόμβοι προϋποθέτουν οδηγική παιδεία. Δεν θεωρώ ότι έχουμε κάτι τέτοιο: από τον οδηγό που αδιαφορεί για τη διάβαση, μέχρι τον γονιό που διασχίζει το δρόμο τραβώντας το παιδί από το χέρι με κόκκινο φανάρι για τους πεζούς.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back