dodoni back
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πού παρκάρουμε στα Γιάννενα;

Εικόνα του άρθρου Πού παρκάρουμε στα Γιάννενα;
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/10/2024, 21:25
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το μόνιμο, καίριο και καθημερινό πρόβλημα (και) στην πόλη των Ιωαννίνων, είναι το παρκάρισμα.

Η επί χρόνια αύξηση της κίνησης των αυτοκινήτων, η απουσία σοβαρού και ποικίλλου δικτύου δημόσιων μεταφορών στα Γιάννενα, αλλά και η εφαρμογή του σχεδίου «έξωσης» των αυτοκινήτων από τα αστικά κέντρα, έχουν δημιουργήσει μια κατάσταση που στην πόλη, είναι αισθητή.

Πού παρκάρουμε όμως, εν έτει 2024, στην πόλη των Ιωαννίνων;

Καταρχάς, πρέπει να δούμε πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην πόλη, πόσα αντιστοιχούν σε κάθε κάτοικο και πόσα ιδιωτικά πάρκινγκ υπάρχουν.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα (2024) επίσημα στοιχεία του ελληνικού κράτους, τα μισά περίπου νοικοκυριά στην Ήπειρο διαθέτουν 1 αυτοκίνητο και μόλις 1 στα 4 διαθέτουν θέση πάρκινγκ.

Σύμφωνα με τη Eurostat, το 2021 στην Ήπειρο αντιστοιχούσαν 392 οχήματα για κάθε 1.000 κατοίκους. Συνολικά, είχε καταγραφεί ο αριθμός των 125.920 οχημάτων, ο οποίος είναι μικρότερος από το 2019. Ωστόσο, το 2022 ο αριθμός είχε αυξηθεί κατά περίπου 3.000 οχήματα.

Made with Flourish



Στο νομό Ιωαννίνων το 44,6% των νοικοκυριών διαθέτει ένα αυτοκίνητο, το 20,8% δύο και το 3,9% 3 και πάνω. Το 20,8% των νοικοκυριών, δεν έχει αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat (2022), ο νομός Ιωαννίνων παρουσιάζει αναλογία μεταξύ 300 και 400 οχημάτων ανά 1.000 κατοίκους.

Το πιο επίσημο στοιχείο που διαθέτει ο Δήμος Ιωαννιτών για τα οχήματα που κυκλοφορούν στα όριά του, προέρχεται από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας: 45.534 αυτοκίνητα για 21.336 δημόσιες θέσεις πάρκινγκ.

Η απογραφή του 2021 καταγράφει 66.858 αυτοκίνητα σε όλο το νομό Ιωαννίνων.

Πάρκινγκ διαθέτει το 28,28% των νοικοκυριών (1 θέση). Δύο θέσεις διαθέτει το 9% και 3 και πάνω, το 1,9% των νοικοκυριών.

Made with Flourish



Σημειώνεται ότι για τα πάρκινγκ ισχύει ο νόμος που λέει ότι σε κάθε κτίριο, πρέπει να διαθέτουν είσοδο-έξοδο πλάτους 2,25μ. τουλάχιστον. Οι δε είσοδοι-έξοδοι, σε πιλοτές ή όχι, δεν μπορούν να υπερβαίνουν το μισό της πρόσοψης του οικοπέδου, με κάποιες ειδικές εξαιρέσεις.

Τα 6 στα 10 νοικοκυριά των Ιωαννίνων δεν έχουν ιδιωτικό πάρκινγκ. Που σημαίνει ότι ένα πολύ σοβαρό ποσοστό οχημάτων, πάνω από 60%, πρέπει να βρούνε θέση παρκαρίσματος.

Ως εκ τούτου, μια «ανερχόμενη» αγορά στην πόλη είναι οι ενοικιάσεις θέσεων στάθμευσης. Μέχρι τις 10 Οκτωβρίου, οι τιμές τους κυμαίνονταν από 50 ευρώ ως 130 ευρώ το μήνα (στοιχεία αγγελιών από μεσιτικά γραφεία των Ιωαννίνων).

Μια πιθανή «απάντηση» στο ζήτημα, είναι η ελεγχόμενη στάθμευση. Η πιο πρόσφατη μελέτη του Δήμου Ιωαννιτών (2022) προβλέπει τη δημιουργία 3.340 θέσεων στάθμευσης για κατοίκους (με κάρτα ή κάποια άλλη αδειοδότηση) επί 6.532 υπαίθριων θέσεων στάθμευσης.

Η μελέτη ωστόσο είχε κάποιες ανακολουθίες, όπως για παράδειγμα δεν λάβαινε υπόψη μια σειρά αλλαγές (διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, ολικές πεζοδρομήσεις κ.α.). Επίσης, αφορά ένα εμβαδό ζώνης 3.820,2 τμ. στην οποία δεν περιλαμβάνονται θέσεις στάθμευσης δρόμων που είναι ήδη πολυσύχναστοι και χρησιμοποιούνται εκατέρωθεν για πάρκινγκ, όπως η οδός Δομπόλη.




ΣΧΟΛΙΑ
Γιαννιώτης
ΑΦΟΥ ΑΦΗΣΑΝ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΑΡΛΕΚΙΝΟΥΣ ΝΑ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΟΙ, ΙΔΟΥ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.
Mat Daimon
Έκαναν τις υπερβολικές πεζοδρομήσεις και διαπλατύνσεις καλά καλά, για φάνε το καταπέτασμα οι "τοπικοί άρχοντες" και λοιποί και τώρα ξαφνικά ανακάλυψαν οτι δεν έχει θέσεις για πάρκινγκ. Σπρώχνουν και τις διάφορες "ατζέντες"... Το κέντρο πέθανε λόγο ότι διώχνουν τα αυτοκίνητα και γενικότερα την κίνηση, μόνο που αυτός είναι ο μόνο τρόπος να κινηθεί κάποιος σε αυτή την πόλη. Χωρίς κίνηση στο κέντρο δεν υπάρχει οικονομική δραστηριότητα πράγμα που οδηγεί στην διάλυση της τοπικής οικονομίας. Περνώντας μετά τις 22:00 δεν κυκλοφορεί άνθρωπος, πράγμα ανήκουστο στα Ιωάννινα μέχρι και πριν 5 χρόνια. Και τέλος όπου έγιναν πεζόδρομοι η τεράστια πεζοδρομία οι επιχειρήσεις που προ υπήρχαν έχουν κλείσει σε μεγάλο ποσοστό. Πολλοί πεζόδρομοι πρέπει να γίνουν πάλι δρόμοι κανονικοί και τα τεράστια πεζοδρομία στένεμα. Αλλιώς τέλος τα Ιωάννινα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3