Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πλάκα: οι δύο άλλες γέφυρες

Εικόνα του άρθρου Πλάκα: οι δύο άλλες γέφυρες
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/10/2021, 21:32
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Στην Πλάκα, το βραβευμένο από την Europa Nostra Γεφύρι Πλάκας, εδώ και δύο χρόνια, έχει ξεκινήσει τη νέα του «διαδρομή», χωρίς να αφήνει πίσω του τις παλιές μνήμες και δημιουργώντας νέες.

Από πέρσι, λίγα μέτρα πιο κάτω στον ποταμό Άραχθο, άλλες δύο γέφυρες: η γνωστή μεταλλική γέφυρα μπέλλεϋ και μια υπό κατασκευή νέα οδική γέφυρα που θα αντικαταστήσει την μπέλλεϋ. Το δεύτερο αυτό έργο βρίσκεται σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες από την ανάδοχο εταιρία «TEDRA» με κόστος σύμβασης 2.2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Φορέας υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Ηπείρου. «Όταν δίπλα έγινε υπερπροσπάθεια από πολλούς να γίνει η Γέφυρα Πλάκας ξανά, εμείς θεωρήσαμε υποχρέωση να κάνουμε αυτή τη μελέτη» είχε πει πριν από ενάμιση χρόνο ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης

Και η γέφυρα μπέλλεϋ; Η αρχική πρόθεση της Περιφέρειας Ηπείρου ήταν να την απομακρύνει από την περιοχή και να την τοποθετήσει αλλού. Ωστόσο, το σκεπτικό αυτό φαίνεται να αλλάζει.

Κατά τη χτεσινή εκδήλωση στη Γέφυρα Πλάκας για την απονομή της τιμητικής πλακέτας από την Europa Nostra, η πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ) Λυδία Καρρά μίλησε για την ανάγκη διατήρησης της γέφυρας μπέλλεϋ ως ένα στοιχείο της βιομηχανικής κληρονομιάς. Εκτίμησε δε ότι η μεταλλική αυτή γέφυρα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί πια ως τμήμα μιας περιπατητικής διαδρομής στην περιοχή της Πλάκας. Ο κ. Καχριμάνης, μιλώντας στον «Τύπο Ιωαννίνων» ανέφερε ότι πρόκειται «για μια ωραία ιδέα» την οποία άκουσε με πολλή προσοχή όχι μόνο από την κα Καρρά αλλά και από άλλους.

Η συγκεκριμένη γέφυρα έχει μια ιδιαίτερη ιστορία. Καταρχάς, πρόκειται για μία από τις πρώτες γέφυρες που τοποθετήθηκαν στην Ήπειρο. Οι γέφυρες τύπου μπέλλεϋ κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου για στρατιωτικούς σκοπούς.

Μια τέτοια γέφυρα λοιπόν τοποθετήθηκα δίπλα ακριβώς από το Γεφύρι της Άρτας από τους Ιταλούς για τη διέλευση στρατιωτικών οχημάτων. Μεταπολεμικά, τη δεκαετία του ’50, η Άρτα απέκτησε τσιμεντένια γέφυρα για τη διέλευση των οχημάτων.

Και η μπέλλεϋ βρήκε τον δρόμο της πάλι για τον Άραχθο αλλά αυτή τη φορά στα Τζουμέρκα. Τοποθετήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1960, με τη διοίκηση να ικανοποιεί ένα χρόνιο αίτημα των Τζουμερκιωτών για οδική σύνδεση της περιοχής με τα Γιάννενα.

Διαβάστε: Η άλλη... γέφυρα Πλάκας

Από τότε, επί 61 χρόνια, βρίσκεται στο ίδιο σημείο.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back