ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Παρίσι: Τριπλάσια τα τέλη στάθμευσης για τα SUV

Εικόνα του άρθρου Παρίσι: Τριπλάσια τα τέλη στάθμευσης για τα SUV
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/02/2024, 10:05
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι κάτοικοι του Παρισιού ψήφισαν σε δημοψήφισμα χθες Κυριακή υπέρ της τριπλασιασμού των τελών στάθμευσης για τα μεγάλα SUV, καθώς η γαλλική πρωτεύουσα συνεχίζει τα μακροπρόθεσμα σχέδιά της να γίνει μια πόλη που θα μπορεί να κινείται πλήρως με ποδήλατο.

Περίπου το 54,5% των Παριζιάνων ψήφισε υπέρ του μέτρου, ενώ το 45,5% το απέρριψε. Μόνο το 5,7% των ψηφοφόρων προσήλθε στη διαβούλευση που αποφάσισε ο δήμος, σύμφωνα με τα επίσημα αποτελέσματα.

Το δημοψήφισμα, λιγότερο από ένα χρόνο αφότου οι κάτοικοι της πόλης ψήφισαν υπέρ της απαγόρευσης των ηλεκτρονικών πατινιών, αποσκοπεί στον τριπλασιασμό των τελών στάθμευσης για αυτοκίνητα 1,6 τόνων και άνω σε 18 ευρώ την ώρα, προκειμένου να αποθαρρυνθούν τα «ογκώδη, ρυπογόνα» αυτοκίνητα, δήλωσε ο Δήμος.

Το νέο τιμολόγιο θα ισχύει επίσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα 2 τόνων και άνω, ενώ όσοι ζουν ή εργάζονται στο Παρίσι, οι οδηγοί ταξί, οι επαγγελματίες, οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας και τα άτομα με αναπηρία θα εξαιρούνται.

«Είμαστε υπερήφανοι που θέσαμε ένα κατεξοχήν περιβαλλοντικό ερώτημα σε μια εποχή που το περιβάλλον παρουσιάζεται ως η πηγή κάθε κακού», δήλωσε η δήμαρχος Αν Ινταλγκό μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων. «Είναι μια μορφή αντίστασης εδώ στο Παρίσι σε αυτό το πολύ ανησυχητικό κίνημα».

Υπό την Ινταλγκό οι δρόμοι του Παρισιού έχουν μεταμορφωθεί, με 84 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων να έχουν δημιουργηθεί από το 2020 και μια αύξηση της χρήσης ποδηλάτων κατά 71% μεταξύ του τέλους των αποκλεισμών του COVID-19 και του 2023, σύμφωνα με το Δήμο.

Η περιβαλλοντική οργάνωση WWF έχει χαρακτηρίσει τα SUV «εκτροπή», λέγοντας ότι καίνε 15% περισσότερα καύσιμα από ένα κλασικό κουπέ και κοστίζουν περισσότερο για την κατασκευή και την αγορά τους.

Ο Δήμος έχει επισημάνει περαιτέρω τις ανησυχίες για την ασφάλεια σχετικά με τα ψηλότερα και βαρύτερα SUV, τα οποία, όπως λέει, είναι «δύο φορές πιο θανατηφόρα για τους πεζούς από ό,τι ένα κανονικό αυτοκίνητο» σε περίπτωση ατυχήματος. Τα οχήματα αυτά ξεχωρίζουν επίσης επειδή καταλαμβάνουν περισσότερο δημόσιο χώρο - είτε στο δρόμο είτε όταν είναι σταθμευμένα - από άλλα. 

Η Αν Ινταλγκό, η πόλη της οποίας θα φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 αυτό το καλοκαίρι, σπάνια χάνει την ευκαιρία να υπερηφανεύεται για τα περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια του δημαρχείου και την προσπάθειά της να μειώσει δραστικά τη χρήση αυτοκινήτων στο κέντρο.

Η πίεση του Παρισιού κατά των SUV δεν έχει περάσει απαρατήρητη αλλού στη Γαλλία, με τον δήμαρχο του κόμματος των Πρασίνων στη Λυών να σχεδιάζει ένα τριπλό τέλος στάθμευσης τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες από τον Ιούνιο.

Με πληροφορίες από Reuters, Le monde

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back