Συντακτης: κύριος Τύπος
Δημοσιευση: 21-01-2022, 11:50
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ο μεγάλος αριθμός ηλεκτρικών μοντέλων SUV που κυκλοφόρησαν το 2021 σημαίνει ότι τα SUV «ηλεκτρίζονται» ταχύτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. 

Πέρσι, περίπου το 55% των μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά ήταν SUV. Όμως σύμφωνα με μελέτη του ενεργειακού αναλυτή της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (ΙΕΑ), Leonardo Paoli, για πρώτη φορά τα ηλεκτροκίνητα SUV κατέκτησαν ποσοστό αγοράς άνω του 50% όλης της κατηγορίας των EV. 

Τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες, όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα ηλεκτρικά SUV αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 55% όλων των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ωστόσο, η μεγάλη πλειοψηφία, πάνω από το 98%, των SUV στους δρόμους σήμερα εξακολουθεί να έχει κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι γνωστό ότι τα SUV είναι βαρύτερα και καταναλώνουν περίπου 20% περισσότερο καύσιμο. 

Η τεράστια αύξηση της δημοτικότητας τους είχε ως αποτέλεσμα μόνο το 2021 να πουληθούν 320 εκατομμύρια SUV, ξεπερνώντας κατά πολύ το ποσοστό των πωλήσεων που σημείωνε η κατηγορία το 2010 (10%). Ως εκ τούτου, τα SUV κατατάσσονται μεταξύ των κορυφαίων αιτιών αύξησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που σχετίζονται με την ενέργεια την τελευταία δεκαετία. 

Μόνο το 2021, ο παγκόσμιος στόλος των SUV αυξήθηκε κατά πάνω από 35 εκατομμύρια, αυξάνοντας τις ετήσιες εκπομπές κατά 120 εκατομμύρια τόνους CO2.


Τα καλά νέα

Για να αντισταθμιστεί η αύξηση των παγκόσμιων εκπομπών από το 2010 λόγω της αύξησης του αριθμού των SUV, ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έπρεπε να ήταν διπλάσιος. 

Τα καλά νέα είναι ότι οι αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ισοσταθμίσουν την όλη κατάσταση, ενώ το τελευταίο διάστημα γίνεται όλο και μεγαλύτερη προσπάθεια να υπάρχει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία θα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Για τον μετριασμό των εκπομπών ρύπων, θα πρέπει οι πολιτικές των κρατών να υποστηρίζουν την ταχύτερη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, παρέχοντας κίνητρα για την έγκαιρη αντικατάσταση των παλιών SUV που ρυπαίνουν περισσότερο. Και αυτό γιατί εκτός από τις εκπομπές ρύπων, τα παλιά SUV αυξάνουν τη ζήτηση για τα ορυκτά καύσιμα. 

Ορισμένες κυβερνήσεις έχουν ήδη αρχίσει να εισάγουν σχετικά μέτρα, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, τα οποία έχουν επιβάλει φόρο σε αυτοκίνητα μεγάλων διαστάσεων και υψηλών εκπομπών ρύπων όπως τα SUV.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα