ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Παραλίμνιος ποδηλατόδρομος-πεζόδρομος: Tα (πρώτα) 10 χρόνια πέρασαν ήδη…

Εικόνα του άρθρου Παραλίμνιος ποδηλατόδρομος-πεζόδρομος: Tα (πρώτα) 10 χρόνια πέρασαν ήδη…
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/04/2024, 22:16
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, μετά τις εξελίξεις με τη νέα νομοθεσία για τον αιγιαλό και το ενδεχόμενο να υπάρξουν κάποιες αλλαγές στην παρόχθια ζώνη, «θυμήθηκε» ότι ως Περιφέρεια Ηπείρου είχε αναλάβει κάποτε να φτιάξει έναν παραλίμνιο ποδλατόδρομο-πεζόδρομο.

Και έσπευσε να δείξει ότι παραμένει προτεραιότητά του αυτό το έργο, ανακοινώνοντας μια επικείμενη συνεργασία, μέσω προγραμματικής σύμβασης, με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και την Αρχιτεκτονική Σχολή Ιωαννίνων. Επικαλέστηκε μάλιστα για αυτή την κίνησή του, τον «ρεαλισμό του».

Το έργο –ή καλύτερα ο σχεδιασμός- του ποδηλατόδρομου-πεζόδρομου βρίσκεται στα χέρια του περιφερειάρχη Ηπείρου από το 2011, όταν και παρέλαβε από την πρώην κρατική Περιφέρεια μια προμελέτη. 

Η προμελέτη αυτή αφορούσε τότε την οριοθέτηση της λίμνης και παράλληλα το εν λόγω έργο, κόστους περίπου 700.000 ευρώ. Το 2013, επί περιφερειακής αρχής κ. Καχριμάνη, η προμελέτη ολοκληρώθηκε και πήρε λίγο αργότερα και περιβαλλοντικούς όρους.

Και έμεινε στα συρτάρια… Μέχρι που το 2018 η δημοτική αρχή Θ. Μπέγκα ανέλαβε να μελετήσει ένα κομμάτι του παραλίμνιου ποδηλατόδρομου-πεζόδρομου, από τον Μάτσικα στο Πέραμα – που δεν έχει προχωρήσει ακόμη μέχρι σήμερα.

Το 2021 ο κ. Καχριμάνης… θυμήθηκε ξαφνικά την (προ)μελέτη. Κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στα Γιάννενα, και δη στο κτίριο της Περιφέρειας Ηπείρου, συνοδεία υπουργών. 

Η θύμησή του αυτή κατέληξε σε μια εξαγγελία εκ μέρους της κυβέρνησης για χρηματοδότηση του έργου με 12 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα «Αντ. Τρίτσης».

Στα τέλη του 2021 ο κ. Καχριμάνης ανέθεσε την επικαιροποίηση της προμελέτης σε ιδιώτη μελετητή. Σημειωτέον ότι η προμελέτη εκείνη προέβλεπε βαριές κατασκευές (ήταν περισσότερο μια προμελέτη οδοποιίας), ενώ είχε γίνει με παλιές προδιαγραφές όσον αφορά τους ποδηλατόδρομους.

 Σε συνέντευξή του τον Φεβρουάριο του 2022, ο περιφερειάρχης ανέφερε ότι η επικαιροποίηση αφορά ορισμένα σημεία, όπως π.χ. τη διέλευση ενός μικρού τμήματος μέσα από τη λίμνη με εναέρια ξυλοκατασκευή στο ύψος της Ιεράς Μονής Ντουραχάνης κ.λπ.

«Εμείς κάναμε μια καινούρια αποτύπωση, κάποιες νέες προτάσεις» είπε για να προσθέσει ότι «όταν βλέπεις ρεαλιστικά τα πράγματα, θα βρεις εμπόδια». Και ο ίδιος, όπως είπε, το είδε «πολύ σύντομα αυτό».

 Βέβαια έχουν περάσει 10 χρόνια από τότε που είχε γίνει η προμελέτη, χωρίς αυτή να προχωρήσει περαιτέρω και να συνεχίσει με διεκδίκηση πόρων από κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο.

Κι αφού ο κ. Καχριμάνης βλέπει λοιπόν τα πράγματα ρεαλιστικά, αποφάσισε να συνεργαστεί με ερευνητική ομάδα του ΕΜΠ και της Αρχιτεκτονικής Ιωαννίνων «για το τι μέλλει γενέσθαι με τη λίμνη». Αν και δεν έγινε σαφές τι ακριβώς θα αφορά αυτή η συνεργασία.

Κατά τα άλλα εκτίμησε ότι θα βρεθεί κάποια λύση αρκεί να υπάρξει συνεννόηση με τις παραλίμνιες ιδιοκτησίες, βάσει του νέου νόμου, και την παρόχθια ζώνη. Έσπευσε να θυμίσει πάντως ότι η ιδιοκτησία προστατεύεται από το Σύνταγμα.

 Το ίδιο όμως συμβαίνει και με το περιβάλλον. Αλλά για την προστασία του περιβάλλοντος γενικότερα, ο κ. Καχριμάνης δεν έχει τύχει ποτέ να επικαλεστεί το Σύνταγμα.

Και μια υποσημείωση: Ο κ. Καχριμάνης έδωσε και απάντηση για το «μυστήριο» των 12 εκατ. ευρώ, που δεν ήταν ποτέ «μυστήριο», γιατί απλούστατα αυτά τα χρήματα δεν ήταν σίγουρα δεδομένου ότι εκ μέρους της Περιφέρειας Ηπείρου δεν υπήρχε ποτέ «ώριμη» μελέτη για τον πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο.

Τι είπε ο κ. Καχριμάνης «Τα χρήματα ήταν στο πρόγραμμα ‘Αντ. Τρίτσης’, τα οποία, όπως μας είπαν, έχουν εξαντληθεί»… Προφανώς. Όπως και προφανώς δεν κατατέθηκε ποτέ πρόταση χρηματοδότησης από την Περιφέρεια Ηπείρου,

 Όμως, ο περιφερειάρχης εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι βρίσκονται χρήματα όταν υπάρχουν «ώριμες» μελέτες. Το ερώτημα είναι όμως πότε θα «ωριμάσει» αυτή η μελέτη;

 Γιατί πέρασαν ήδη 10-11 χρόνια, και δεν κατάφερε να «ωριμάσει».

ΣΧΟΛΙΑ
Radeon 4870
Τι έργα και κόλπα εφευρίσκουν οι τοπικοί "άρχοντες" για να φάνε τα κονδύλια που θα πήγαιναν σε άλλα πολύ πιο χρήσιμα έργα άλλα όχι τόσο φαντεζί και παράλληλα ενοχλητικά για την καθημερινότητα του δημότη. Ποιος θα πάει απ'τον μώλο στο Πέραμα (5 χιλιόμετρα), καλοκαίρι με ντάλα ήλιο και 100% υγρασία δίπλα από την λίμνη η ανάποδα τον χειμώνα με κρύο και βροχή με τα πόδια ή ποδήλατο; Ότι έργο έχουν κάνει τα τελευταία 10 χρόνια είναι απλά για το θεαθήναι και δεν βελτίωσε κάτι από την προϋπάρχουσα κατάσταση αντιθέτως δημιούργησε καινούρια προβλήματα που απλά δεν υπήρχαν. Φανταστείτε πόσες απαλλοτριώσεις πρέπει να γίνουν και πόσες περιουσίες θα κοπούν στην μέση μέχρι το Πέραμα για ένα φαντεζί πεζοδρόμιο στην ουσία, που ελάχιστοι θα χρησιμοποιούν.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back