Εδώ και δύο χρόνια, η Περιφέρεια Ηπείρου ανέλαβε το έργο της σύνδεσης της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα, ένα έργο που το υπουργείο Υποδομών μελετούσε επί 15 χρόνια… και που ποτέ δεν το έθεσε σε προτεραιότητα.
Η πρωτοβουλία της Περιφέρειας Ηπείρου δεν έχει χρονοδιάγραμμα. Ο δρόμος σχεδιάζεται να γίνει κάποτε, στο μέλλον. Προς το παρόν η περιφερειακή αρχή δίνει προτεραιότητα στο οδικό τμήμα από την παράκαμψη της Φιλιππιάδας μέχρι τη Στεφάνη, για το οποίο έχει προχωρήσει σε αλλαγή της χάραξης και στην αντικατάσταση του ανισόπεδου κόμβου στη Γέφυρα Καλογήρου με ισόπεδο κυκλικό κόμβο με στόχο να «πέσει» το κόστος.
Το οδικό αυτό τμήμα δεν είναι ακόμα «ώριμο» μελετητικά, με τον περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκο Καχριμάνη να υπολογίζει (κατ’ εκτίμηση), στη σημερινή συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, ότι οι μελέτες θα είναι έτοιμες στα τέλη του 2025.
Το εκτιμώμενο –και πάλι- κόστος κατασκευής για το οδικό αυτό τμήμα ανέρχεται σε 30-35 εκατ. ευρώ, με τον περιφερειάρχη να «στοιχηματίζει» σε ένταξη του έργου στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2021-2027». Απαντώντας σε ερώτηση του επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιάννη Στέφου για τη χρηματοδότηση, ο κ. Καχριμάνης είπε: «Από το ΕΣΠΑ [θα βρούμε τη χρηματοδότηση]. Θα γίνει αγώνας». Βέβαια, θα είναι ένας πολύ δύσκολος αγώνας. Όπως και να ‘χει, αυτή τη στιγμή μιλάμε για ένα έργο που ακόμα μελετάται.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Ήπειρος Όλον» Στέφανος Ζούμπας εξέφρασε και αυτός τον προβληματισμό του για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ καταθέτοντας και το δεδομένο ότι «δεν υπάρχει κεντρική πολιτική βούληση» για το έργο της οδικής σύνδεσης Ιόνιας με Πρέβεζα.
Κατά τη συνεδρίαση, η Περιφερειακή Επιτροπή έδωσε το πράσινο φως για την ανάθεση καθηκόντων τεχνικού συμβούλου για την υποβοήθηση των υπηρεσιών στην ωρίμανση του έργου «Παράκαμψη Φιλιππιάδας έως οικισμό Στεφάνης». Ο προϋπολογισμός αυτής της δράσης ανέρχεται σε 173.000 ευρώ, με την περιφερειακή αρχή να επιλέγει την προσφυγή σε διαδικασία διαπραγμάτευσης. Για την επιλογή αυτή, χρειάστηκε να υπάρξει θετική γνωμοδότηση από το Συμβούλιο Τεχνικών Έργων του υπουργείου Υποδομών.
Η γνωμοδότηση δόθηκε κατά πλειοψηφία, με τους εκπροσώπους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και των Πανελλήνιων Οργανώσεων Μελετητών να μη συμφωνούν. Κι αυτό επειδή η εκτίμησή τους ήταν «η ανάθεση, μόνο του συγκεκριμένου συμβούλου οδοποιίας, δεν μπορεί να βοηθήσει την υπηρεσία στις διαδικασίες ωρίμανσης του έργου, καθώς θα χρειαστεί και εκπόνηση πλήθος μελετών ακόμη και διαφορετικής ειδικότητας». Ο κ. Καχριμάνης απέδωσε το «όχι» των δύο εκπροσώπων σε «επαγγελματικούς λόγους».