Oikonomou pisoi
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Μπαλντούμα: η εναλλακτική διαδρομή των φορτηγών

Εικόνα του άρθρου Μπαλντούμα: η εναλλακτική διαδρομή των φορτηγών
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/02/2023, 17:48
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Κάποτε συζητούνταν έντονα η κατασκευή κόμβου στην έξοδο του Δρίσκου επί της Εγνατίας οδού και η βελτίωση του δρόμου μέσω Μπαλντούμας, για την εξυπηρέτηση όσων είχαν κατεύθυνση το βορειοδυτικό τμήμα του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων και την Αλβανία.

Το αίτημα προς την Εγνατία Οδό Α.Ε. και το υπουργείο δεν προχώρησε ενόψει του σχεδιασμού ιδιωτικοποίησης του αυτοκινητόδρομου, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Οπότε παραμένει μόνο η έξοδος, την οποία χρησιμοποιούν αρκετοί οδηγοί, ιδίως φορτηγών, με την Περιφέρεια Ηπείρου να έχει προβεί στη διαπλάτυνση των στροφών στην περιοχή της Μπαλντούμας.

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης έκανε δε γνωστό ότι βρίσκεται σε επικοινωνία με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προκειμένου να «τοποθετηθούν πινακίδες σήμανσης που να υποδεικνύουν στους οδηγούς των φορτηγών αυτοκινήτων την εναλλακτική διαδρομή του οδικού άξονα, στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων και συγκεκριμένα στα λειτουργικά τμήματα της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Μετσόβου-Τρικάλων». Και λέγοντας «λειτουργικά τμήματα», δεν νοείται η Κατάρα, η οποία τον χειμώνα κλείνει με μπάρες.

Όπως ανέφερε, «ειδικά το τμήμα Πέραμα- Μέτσοβο (στην περιοχή Μπαλντούμας) αποτελεί την είσοδο/έξοδο όλων των οχημάτων που κινούνται προς το βόρειο τμήμα της Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων… Τυχόν  απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων από το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού θα επιβάρυνε επιπλέον το κυκλοφοριακό φορτίο στην περιφερειακή οδό και γενικά στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων».

Η τοποθέτηση αυτή ήρθε ως απάντηση στη γραπτή ερώτηση που κατέθεσε η παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Η παράταξη αναρωτιόταν γιατί επιτρέπεται η διέλευση φορτηγών μέσα από οικισμούς (στην περιοχή της Αμφιθέας), από τη στιγμή που απαγορεύεται η κίνηση στα οχήματα άνω των 3,5 τόνων στο οδικό δίκτυο που χρησιμοποιείται παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας.

Ο κ. Καχριμάνης υποστήριξε ότι στη σχετική νομοθεσία υπάρχουν και εξαιρέσεις που αφορούν: τη μόνιμη διαμονή του ιδιοκτήτη σε όμορη περιοχή, τη συμμετοχή του οχήματος σε εκτέλεση δημόσιου ή ιδιωτικού έργου, την έδρα εγκατάστασης ή λειτουργίας επιχείρησης που έχει την ιδιοκτησία του οχήματος, τη θέση αγροτοκτηνοτροφικής έκτασης όμορης περιοχής της οποίας ο ιδιοκτήτης χρήσης ή τροχήλατα μηχανήματα και τα λεωφορεία. «Η διάταξη αυτή δεν μας επιτρέπει επί της ουσίας να απαγορεύσουμε τη διέλευση των βαρέων οχημάτων που κινούνται από το βόρειο τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων προς και από την εθνική οδό Ιωαννίνων-Τρικάλων με είσοδο/έξοδο από την περιοχή Περάματος» τόνισε.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back