Η Περιφέρεια Ηπείρου προσπαθεί να διατηρήσει στο τραπέζι της… συζήτησης δύο σημαντικά οδικά έργα της περιοχής, την επέκταση της Ιόνιας οδού μέχρι την Κακαβιά και τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό, και να τα υπενθυμίζει, με όποιον τρόπο μπορεί, στο υπουργείο Υποδομών.
Τα δύο αυτά έργα έμειναν εκτός των προτάσεων των 42 έργων, συνολικού προϋπολογισμού 5,4 δις, που υπέβαλε η κυβέρνηση πριν από δύο μήνες, για το αποκαλούμενο «πακέτο Γιούνκερ», για χρηματοδότηση δηλαδή με τη μορφή κυρίως εγγυήσεων και χαμηλότοκων δανείων από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων. Ο αποκλεισμός των δύο αυτών επενδυτικών σχεδίων από το «πακέτο Γιούνκερ» είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση της περιφερειακής αρχής Ηπείρου. Ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης είχε κάνει λόγο για «μέγα λάθος του υπουργείου και των υπηρεσιών του» και είχε κατηγορήσει τα υπουργεία ότι «έχουν ωτοασπίδες σε ό,τι αφορά την επαρχία», επικαλούμενος την ωριμότητα των έργων. Ωστόσο, ο αποκλεισμός των δύο έργων φαίνεται ότι ήρθε ως συνέπεια της μη ελκυστικότητας ιδιωτικής συμμετοχής. Για τον ίδιο λόγο, είχε αποκλειστεί αρχικά και το κομμάτι της Ιόνιας οδού από τα Γιάννενα μέχρι την Κακαβιά.
Η περιφερειακή αρχή, όμως, προσπαθεί να κρατήσει «ζωντανά» τα δύο αυτά έργα, «πιέζοντας» το υπουργείο Υποδομών. Προς την κατεύθυνση αυτή, είναι και η παρέμβαση της ευρωβουλευτή της ΝΔ Μαρίας Σπυράκη η οποία κατέθεσε ερώτηση στην επίτροπο περιφερειακής ανάπτυξης Κορίνα Κρέτσου για το αν μπορεί η Περιφέρεια Ηπείρου να ενεργήσει ως φορέας προώθησης επενδύσεων υποβάλλοντας αίτημα για χρηματοδότηση. Η κ. Κρέτσου ήταν ξεκάθαρη: Οι Περιφέρειες της Ελλάδας μπορούν να υποβάλουν απευθείας αίτηση για χρηματοδότηση έργων τους από το σχέδιο «Γιούνκερ», χωρίς κυβερνητική διαμεσολάβηση. Κάτι βέβαια που ήταν γνωστό. Η επίσημη απάντηση της κ. Κρέτσου μόνο ως μια υπενθύμιση της… πίεσης προς το υπουργείο Υποδομών, στο οποίο ανήκουν τα δύο έργα, μπορεί να λειτουργήσει.