dodoni back
ΘΕΑΤΡΟ

Μια φαρσοκωμωδία που «έδεσε»

Εικόνα του άρθρου Μια φαρσοκωμωδία που «έδεσε»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/09/2021, 15:20
ΘΕΑΤΡΟ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πριν από δύο χρόνια η ομάδα «Σύνθεση» είχε ανεβάσει στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης το δρώμενο «Το ταξίδι της Αντιγόνης» στο οποίο η ηρωίδα του Σοφοκλή συνάντησε την εκδοχή της «Αντιγόνης» του Ζαν Ανουίγ.

Μετά από ένα μεγάλο διάλειμμα λόγω και της πανδημίας, η «Σύνθεση», μια ερασιτεχνική θεατρική ομάδα, ασχολήθηκε με κάτι τελείως διαφορετικό: με μια κωμωδία χαρακτήρων.

Όχι όμως από τις γνωστές κωμωδίες του ελληνικού ή παγκόσμιου ρεπερτορίου. Η ομάδα αποφάσισε να «επενδύσει» σε ένα έργο που έγραψε ένας Αρτινός, ο Κωνσταντίνος Σταύρου, ένας άνθρωπος, κτηνίατρος στο επάγγελμα, με μεγάλη αδυναμία στο θέατρο.

Η «Επιστροφή στο χωριό» έκανε την πρεμιέρα της τη Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου, στο υπαίθριο θέατρο της ΕΗΜ. Σε ένα γεμάτο, βάσει των υγειονομικών κανόνων, θέατρο, ο κόσμος χάρηκε αυτή την παράσταση.

Κεντρικό πρόσωπο του έργου μια καπάτσα μοιρολογίστρα που καταφέρνει να πείσει τα παιδιά της να αφήσουν την Αθήνα και να γυρίσουν στο χωριό, έχοντας στο… πλευρό της τον κατάκοιτο σύζυγο με αγωνιστικό αριστερό παρελθόν. Το θεατρικό έργο είναι μια φαρσοκωμωδία, ένα έργο της ατάκας που αγγίζει όλα εκείνα τα θέματα που η ελληνική πραγματικότητα έχει εκθρέψει: από το δίπολο «αριστερά-δεξιά», τον ρατσισμό, την κουτοπονηριά, την αναζήτηση του εύκολου χρήματος, της ανεργίας και πάει λέγοντας. Παραπέμπει δε στις ακατέργαστες όσον αφορά τα «επίκαιρα» ζητήματα παλιές ελληνικές ταινίες.

Από την παράσταση, ήταν σαφέστατο ότι τόσο ο συγγραφέας όσο και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κατσάνος είχαν έναν και μοναδικό στόχο: Να γελάσει ο κόσμος. Και το πέτυχαν, παρά τις όποιες αδυναμίες σε διάφορα επίπεδα, όπως το ζήτημα της χρονικής τοποθέτησης του έργου (μοιρολογίστρα εν έτει 2021;). Ωστόσο, ακριβώς επειδή η ατάκα δούλεψε τις περισσότερες φορές (έστω και σε έναν τηλεοπτικό ρυθμό), το κοινό το προσπέρασε. Και το να δουλέψει η ατάκα δεν είναι εύκολο πράγμα. Απαιτεί εξαιρετικό συγχρονισμό.

Στη σκηνή, τους ρόλους ξεδίπλωσαν οκτώ ερασιτέχνες ηθοποιοί. Η Αιμιλία Παγώνα, Ο Κώστας Βενέτης, η Ράνια Κλάπα, ο Νίκος Παπανικολάου, η Αρετή Αγγέλη, η Σταυρούλα Συγκούνα, ο Άρης Τσούκης, η Ευγενία Ζεϊμπέκη. Ως γενική παρατήρηση, και οι οκτώ απέφυγαν, εκτός από κάποιες στιγμές, τη χαριτωμενιά – εύκολη παγίδα σε φαρσοκωμωδίες.


Την παράσταση έκλεψαν ωστόσο δύο ηθοποιοί: η Αιμιλία Παγώνα ως μοιρολογίστρα πάνω στην οποία βασίστηκε εξάλλου το έργο, και ο Κώστας Βενέτης ως κατάκοιτος, αριστερός σύζυγος. Η Αιμιλία Παγώνα, με αυθεντικότητα, ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις του ρόλου της, κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Ο Κώστας Βενέτης ήταν ο ηθοποιός που δεν έφυγε ούτε μια στιγμή από τη σκηνή. Επί 1 ώρα και 40 λεπτά ήταν παρών στη σκηνή, ερμηνεύοντας με συνέπεια έναν ρόλο που είχε περιορισμένη κίνηση και που απαιτούσε αρκετές παύσεις.


Οι συντελεστές της παράστασης



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3