Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 3-07-2019, 18:14
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Σε οκτώ σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Γιάννενα και Άρτα υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά που πέρασε, η δράση «Playing with protons». Δεκαοκτώ εκπαιδευτικοί και 160 περίπου μαθητές κυρίως του Δημοτικού, ασχολήθηκαν με ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα.

Όλα ξεκίνησαν με τη συμμετοχή της εκπαιδευτικού Γεωργίας Πάνου (δασκάλας στο 24ο Δημοτικό Σχολείο, στην Ανθούπολη Ιωαννίνων), στο θερινό σχολείο του CERN με τίτλο «Playing with protons» που έγινε πέρσι τον Αύγουστο, για λίγες μέρες, στη Γενεύη. Στο θερινό σχολείο, δέκα συνολικά εκπαιδευτικοί από διάφορες περιοχές της Ελλάδα παρακολούθησαν διαλέξεις και εργαστήρια από επιστήμονες της θεωρητικής φυσικής όπως ο βραβευμένος καθηγητής John Ellis από το King's College London και η Olga Michalopoulos από το Perimeter Institute του Καναδά αλλά και από καταρτισμένους εκπαιδευτές στη διδασκαλία της Φυσικής στο δημοτικό σχολείο.

Βασικός σκοπός της δράσης που αναπτύχθηκε στα Γιάννενα ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές την επιστήμη και την επιστημονική μέθοδο μέσα από τη μελέτη της περίπτωσης του CERN και του πειράματος CMS με παράλληλη αναφορά στη δημιουργία του σύμπαντος και του Big Bang, προσαρμοσμένη για μαθητές έως την ηλικία των 13 ετών. Δεν έλειψαν βέβαια τα πειράματα με απλά υλικά αλλά και τα «παιχνίδια με πρωτόνια» σε συνδυασμό με εικαστικές δραστηριότητες, η συμμετοχή σε μια μαθητική ταινία για διεθνή διαγωνισμό.

«Βασικός μου στόχος, επιστρέφοντας από το CERN, ήταν να μιλήσω για σωματιδιακή φυσική και κοσμολογία όχι μόνο στους μαθητές της τάξης μου στο 24ο Δημοτικό Σχολείο, αλλά και σε μαθητές άλλων σχολείων, όπως και να προτρέψω και να υποστηρίξω όλους τους εκπαιδευτικούς να δώσουν τα απαραίτητα ερεθίσματα στα παιδιά που θα τα βοηθήσουν να ανακαλύψουν τα μυστικά του μικρόκοσμου και του μακρόκοσμου» τονίζει η κ. Πάνου. Στην προσπάθειά της, είχε τη στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας του 24ου Δημοτικού Σχολείου, του κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών Αγωγής Κων/νου Κώτση και των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου του ΠΕΚΕΣ Ηπείρου. Σημαντική ήταν η συνεισφορά και της εικαστικού Μαίρης Χούλια.

Η δράση «Playing with protons» θα συνεχιστεί με νέες εκδηλώσεις και συνεργασίες την επόμενη σχολική χρονιά.

Πληροφορίες και υλικό στο blog των CERNistas στη διεύθυνση: https://24dimioadclass.wordpress.com/

200 λέξεις απομένουν.
  • Γεωργία Πάνου
    Γεωργία Πάνου
    Ευχαριστούμε typos-i.gr και Βαρβάρα Αγγελη για τη δημοσίευση!
    200 λέξεις απομένουν.
  • Γεωργία Πάνου
    Γεωργία Πάνου
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Κληματιάς, του 28ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων, του Δημοτικού Σχολείου Σταυρακιου, του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων, του Αρσακειου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων, του 1ου Δημοτικού Σχολείου Άρτας και του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαιας Σχολής Ιωαννίνων!
    200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
Ντοτη3